כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהמוזיקה בצל מגיפת הקורונה

חוגגים עצמאות בצל הקורונה 2020

אחרי 72 שנים מאז הכרזת העצמאות של מדינת ישראל אנחנו נחגוג השנה בצל הקורונה, איך? יש פרטים.

אין ספק שמגפת וירוס הקורונה מציב אתגרים חדשים בתחום הבידור והמופעים, השנה חגיגות יום העצמאות יתקיימו הן בצל המגיפה ובמיוחד לאור הסגר – עוצר שיוטל על התושבים על מנת למנוע התקהלויות שעלולות להגביר את קצב הפצת הנגיף. איך מתמודדים עם המגבלות הללו? אין ספק לישראלים יש פתרונות, כמו שהמציאו את רעיון מסיבת האוזניות שצמחו כמו פטריות בשנים האחרונות עד שכבר נכנסו לתחום המופעים כך השנה האמנים יגיעו פיזית (כמעט..) אל בתי התושבים ברחבי הארץ, משאיות ועליהן מוזיקאים וזמרים בלוויית אמצעי הגברה ינועו ויגיעו לשכונות רבות ברחבי הארץ כדי לשמח ולתת קצת אווירת חג לתושבים שיצפו מהחלונות והמרפסות.

אז מה צפוי?

בעיר תל אביב-יפו מתכננים חגיגות בערב יום העצמאות בסימן " יחד- מרחוק", ארבע משאיות מאובזרות ומאויישות עם אמנים ומוזיקאים יקיימו מופעים נודדים ברחבי העיר על פי חלוקה – צפון, מרכז, דרום ויפו. בכל אזור תעבור משאית ועליה להקה שתופיע בשירי עצמאות עבריים.

בנוסף יסתובבו ברחבי העיר שמונה כלי רכב אשר בהם תנוגן מוזיקה בלווית רקדנים. בנוסף לכך ויחד עם שיגור זיקוקי דינור בתשעה מוקדים ברחבי העיר תתקיים מסיבה על גג העירייה עם די ג'י גלו בסט של שעה וחצי של מוסיקה טובה ואווירה, בזמן שקיעת השמש עם הנוף של תל אביב-יפו כשהוא מלווה בנגני סקסופון וכינור, שידור המסיבה יועבר בלייב בעמוד הפייסבוק העירוני ויצולם מכמה זוויות שונות בעזרת 4 מצלמות ורחפן. במקביל, המסיבה תשודר גם בזום כך שתושבי העיר והציבור הרחב יוכלו להשתתף ולרקוד מהסלון שלהם בבית ולראות את עצמם בשידור חי על המסך.

בפתח תקווה יזכו התושבים הספונים בבתיהם להופעות באמצעות המשאיות המוזיקליות הנודדות עליהן יופיעו ברחבי העיר הזמרים שיר לוי, רותם כהן, זהבה בן, נוי פדלון, חיים ישראל ועוזיה צדוק.

הזמר קובי אפללו יופיע במסגרת הפעלת משאית מוזיקלית ברחבי גני תקווה. הזמר מאור אדרי יופיע במתכונת זהה בין השכונות בירושלים.

אך לא כל הרשויות יממנו השנה אירועים בסימן יום העצמאות, חלק ניכר מהראשויות החליטו כי השנה, בשל המצב, לא יתקיימו אירועים, בהרצליה ובגבעתיים אין בכוונת העיריות לתקצב ולהפיק אירועים, כך הודיעה דוברת עיריית הרצליה – "לא יהיו אמנים שיופיעו על גבי משאיות בהרצליה. השמחה תהיה גדולה – בבתים ובמרפסות. בצל הנחיות משרד הבריאות והמצב בכלל, מצאנו לנכון לחגוג את יום העצמאות באופן צנוע ההולם את רוח התקופה."

בגבעתיים צייץ ראש העיר רון קוניק – "בחנו, שקלנו, וגם אם המשטרה תאשר לבסוף, גבעתיים לא תוציא השנה כספים בערב העצמאות על זיקוקים/מופע לייזר. בעת הזו הכסף יידרש למימון פטורים והנחות מארנונה , להמשך טיפול ועזרה לקשישים ושורדי שואה, לעזרה לחינוך המיוחד ולעוד לא מעט נושאים שנזדקק לחזקם בתקופה הקרובה. בשורות טובות!"

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא