כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פסטיבל ישראל בשנת השבעים למדינה יוצא לדרך

פסטיבל ישראל, ירושלים 2018 מציין בחגיגה של יצירה ישראלית  בבכורה עולמית 70 לעצמאותה של מדינת ישראל, 23 במאי – 16 ביוני בירושלים. כל הפרטים.

פסטיבל ישראל 2018

התכנית הבינלאומית, שתחגוג גם  70 לכינון יחסי ישראל-צרפת, אקלקטית ומלאת הפתעות במסגרתה יתארחו בירושלים אגדות חיות לצד השמות והמופעים העכשוויים החמים בעולם בכל תחומי אמנויות הבמה:

מהאגדה המוזיקאלית והאמנית הרב-תחומית, לורי אנדרסון ועד הכוריאוגרף הצרפתי פורץ הדרך, בוריס שארמאץ; מיצירתו התיאטרונית המטלטלת של לוחם התרבות הפורטוגלי, טייגו רודריגז ועד לקולאז' הפיזי שמקפל בתוכו את תולדות המחול המודרני, שיצר טינו סגל;

מבכורה עולמית של להקת בת שבע ליצירתה של מרלן מונטרו פריטאס ועד לבכורה ישראלית של המחזמר האמריקאי סול דוקטור על המפגש היצירתי בין שלמה קרליבך ונינה סימון בכיכובם של אסתר רדא וג'וש יאנג.

מהאופרה מאדאם בטרפליי עם האופרה הישראלית בבריכת הסולטן ועד היום המשוגע של המוזיקה – 40 מופעי מוסיקה קלאסית ב-3 ימים עם שילובים ישראליים ובינלאומיים במסגרת העונה הצרפתית- במוזיאון ת"א.

פסטיבל ישראל יפתח באירוע מיוחד לציון 70 שנות עצמאות: היפהופלנד

חגיגה של חופש הביטוי וקצב הזמן עם נצ'י נצ',  פלד, שאנן סטריט, גיא מר, קרולינה, סיסטם עלי, קפה שחור חזק, אקו, ג'ימבו ג'יי ועוד

ובאירוע פתיחה חגיגי עם שלוש מהזמרות המובילות בסצנת המוזיקה הישראלית: מירי מסיקה, דקלה ונסרין קדרי בשילובים מקוריים.

 

בשנתו ה-57 ממשיך פסטיבל ישראל להגדיר  קו אמנותי עכשווי, חדשני ופורץ דרך, ומציג תכנית אמנותית מגוונת, מקורית, עשירה ובלתי מתפשרת, שמשקפת תמונת מצב של מפת היצירה העכשווית בעולם. התכנית מביאה לירושלים את מיטב הקולות שפועלים היום בעולם ומאפשרת לקהל הישראלי, להתנסות בהיקף חסר תקדים של יצירה רב תחומית מעולה לצד חשיפה למגמות חדשות בכל תחומי אמנויות הבמה.

הפסטיבל, שנערך בסימן 70 שנה לעצמאותה של מדינת ישראל, יארח את גדולי היוצרים שפועלים כיום בתחומי המחול, המוזיקה, התיאטרון והפרפורמנס .

במקביל, יקיים בשיתוף עם משרד החוץ הישראלי ולראשונה במסגרתו, תכנית חשיפה בינלאומית רחבת היקף להפקות ישראליות, במסגרתה יוזמנו לפסטיבל עשרות מנהלי מרכזי תרבות ופסטיבלים מובילים מרחבי העולם.

לצד המופעים באולמות ברחבי ירושלים, יארח הפסטיבל אירועים ומופעים במרחב הציבורי, לצד כנסים, סדנאות אמן ומפגשים מקצועיים.

את פסטיבל ישראל, מובילים בארבע השנים האחרונות המנכ"ל איל שר, ולצדו המנהל האמנותי, איציק ג'ולי, ששמו לעצמם כיעד לזהות מגמות חדשות ולהציג שפות בימתיות מקוריות ותכנים בלעדיים, שלא ניתן לראות במסגרות אחרות בארץ במהלך השנה, זאת במטרה להעשיר את נוף התרבות, להרחיב את השיח האמנותי ולייצר פלטפורמה למפגשים מקצועיים וגשר לשיתופי פעולה בינלאומיים. הפסטיבל ששואב ממסורת ארוכת שנים של איכות חסרת פשרות ויוקרה בינלאומית, ממשיך לאתגר את הקהל ומבקש להרחיב את המנעד דרך קשת צבעונית ומגוונת של פרשנויות לאמנות חיה עכשווית.

התכנית האמנותית נעה בין יצירות קלאסיות לקלאסיקה בהתהוות, בין המעודכן והמתנער לבין המתחדש והמחדש בתוך המסורת, בין מונומנטים ואיקונות תרבות ליוצרים עולים מעוררי השראה.

מי שעוקב אחר הפסטיבל בשנים האחרונות, מודע להליך ההתחדשות האמנותית שהוא מקדם. נראה כי תכנית הפסטיבל השנה משקפת, אולי טוב מכל, את בשלות המהלך, שבתחילת הדרך הוגדר על ידי רבים כלא פחות ממהפכה. השנה מציע הפסטיבל מרחב יצירתי אמנותי שלא מפסיק להפתיע ומאפשר לקהליו המגוונים להתבונן נכוחה על העולם ולפתוח את הלב והנפש לאפשרויות של כינון נקודות מבט חדשות על המציאות שמקיפה אותנו, עם דגש על עצמאות מחשבתית ודמיון משוחרר מעכבות. הפסטיבל גאה על כך שתהליך ההתחדשות מעורר עניין בקרב קהלים צעירים.

למידע המלא ורכישת כרטיסים לאירועים – https://www.israel-festival.org/

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא