כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

שירים, קליפים, גברים, נשים וחדשות

פוסט נוסף המאגד כמה שירים חדשים, חלקם ערוכים לכדי וידיאו קליפים מרתקים של דמויות די מוכרות בשדה הזמר המקומי, האזנה, הופעות, אלבומים שבדרך, השקות, חדשות…

 

לרוקפור יש איברים אורגניים רבים מידי…

רוקפור. צילום: יובל אראל
רוקפור. צילום: יובל אראל

השיר חדש של להקת רוקפור – Too Many Organs , זהו גם שמו של האלבום החדש הנמצא בהליכי בישול ואפיה סופיים, מסמל שלב נוסף בהתפתחות הלהקה. מדובר בהלחנה תוך עבודה משותפת של כלל חברי הלהקה, כשכל אחד תורם מכשרונו ומאופיו ליצירה.

השיר, בשמו, מהווה סוג של קריצה לשימוש היתר המוסיקלי שנעשה לעיתים בקלידים, באורגנים. בפרשנות העמוקה יותר, הנושא הוא הסדר, ההרמוניה והסינכרון שיש בעולם. לכל איבר ואיבר בגוף יש תפקיד ברור ומוגדר ואין דבר שהוא בבחינת מיותר. חתימת האפיון של רוקפור מזוהה במלודיות ובהרמוניות הקוליות האופייניות, שנתמכות בצלילי גיטרות, בס, תופים וקלידים, הזכורים מאלבומיהם הקודמים.

אנובה, הלייבל של הלהקה יחגוג את הוצאת הסינגל הראשון מתוך האלבום החדש בערב מיוחד ובו הופעה מרכזית של רוקפור, הופעה של אלקטרה, והופעות פריצה של אמני אנובה נוספים. רשמו ביומן – 21.02.2013 אוזןבר, מהשעה 20:00 ועד סיבובו של השעון ליום הבא, כרטיסים: משעה 20:00 – 70/80 ש"ח, משעה 22:30 – 50 ש"ח

 

המנגינה והדרמה של מאור כהן

מאור כהן. צילום: יובל אראל
מאור כהן. צילום: יובל אראל

רגע לפני השקת האלבום הבא משחרר מאור כהן שני שירים חדשים, אותם כתב והלחין, להאזנה – 'מנגינה' ו'הדרמה'.

באלבומו החדש "החופש הגדול" עוסק מאור כהן בפירוקם של יסודות החיים לחלקיקים, שכבות ורבדים, ברכו המיוחדת והאישית צופה מאור אל תוככי הרעיונות ומציבם כמות שהם, בפרשנות האופיינית לו, ישירה, טיפה בוטה אבל אמיתית.

בדרך לאלבום החדש שחרר מאור שלושה שירים במהלך הקיץ – 'חוזר אל החיים', 'האם תרצי' ו'ארץ קשה'

מאור כהן הוא סוג של פיטר פן ברוק הישראלי, נער הפרא שמסרב להתבגר, במסלול המוסיקלי הארוך והפתלתל שלו נמצאות אבני דרך רבות, מזקני צפת, צמד ראות והזבובים, נסיונות מוסיקלים מבודלר ועד הרכבי הרוק החשמלי הבלתי מתפשרים שלו

את השקת האלבום המלא יחגוג מאור כהן בתאריך 20.03.2013 במועדון זאפה ת"א ויארח לצידו את דני סנדרסון.

תזכורת – הסינגלים הקודמים

 

קרן האור של אדם גורליצקי

אדם גורליצקי. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי - יח"צ
אדם גורליצקי. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי – יח"צ

אחרי שהשיק בקיץ האחרון את השיר והקליפ המצויין "תמיד חוזר אליך" שב הזמר והיוצר אדם גורלציקי עם שיר חדש "קרן אור" אותו כתב והלחין בהפקתו של רונן הלל.

אדם, בנו של אילי גורליצקי, השחקן והזמר מעמודי התווך של התרבות הישראלית, כבר נמצא עת ארוכה בסצנת המוסיקה המקומית, אדם הספיק לנגן יחד עם עידן רייכל, עברי לידר, עמיר בניון ומיקה קרני, כעת אדם נמצא בדרך להשקת אלבום בכורה.

בתאריך 08.02.2013  יופיע אדם בקפה ביאליק בתל אביב.

 

 

אפשר לאהוב את שירה גבריאלוב

שירה גבריאלוב. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי - יח"צ
שירה גבריאלוב. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי – יח"צ

לאחר שנים של יצירה מוזיקלית מסביב לעולם משיקה שירה גבריאלוב שיר חדש בעברית – "לאהוב אפשר",  זהו שיר אהבה שכתבה והלחינה שירה, המזכיר כי לא תמיד זוכה האהבה זוכה להזדמנות נוספת ולעיתים יש להמשיך במסלול החיים למרות הרצון להחזיר את הגלגל לאחור…

שירה גבריאלוב נמנית על היוצרות הישראליות המצליחות בעולם.  אלבומה הבינלאומי Vision Clear זכה להצלחה רבה לאחר שהופץ בלמעלה מ 20 מדינות, שיריו הפכו ללהיטים בתחנות רדיו בטורקיה ודנמרק, נכנסו לאוספים בינלאומיים ולרשימת האלבומים המובילים במכללות בארה"ב שם מתגוררת שירה לאחרונה.

כיום, לאחר הרפתקאה בתוכנית הריאליטי האמריקאית – "אמריקן איידול", מעבר באודישן הראשון והתכווננות להוליווד, עובדת שירה על אלבום בינלאומי נוסף ובמקביל ממשיכה ליצור גם בעברית.

 

רגעים של תהילת ריאליטי…

 

הפנסים של רז שמואלי

רז שמואלי. צילום: זהר רון - יח"צ
רז שמואלי. צילום: זהר רון – יח"צ

רז שמואלי, הזמרת-יוצרת שהקסימה את הקהל על במת The Voice, משיקה  את השיר הראשון שלה – "פנסים", מתוך אלבום בכורה עליו היא עובדת באינטנסיביות בחודשים האחרונים עם המפיק המוסיקלי אמיר צורף. השיר שנכתב על ידי רז והולחן על ידה בשיתוף הוד מושונוב – מגיש יוצא דופן וסגנון מוסיקלי ייחודי, טקסט נוגה ומלודיה מרגשת.

לצורך יצירת הקליפ המיוחד חברה רז לבימאית מיקה אור. הקליפ צולם כמעט כולו בטכניקה של סטופ מושן, ובמהלך הצילום בילתה רז שלושה ימים תחת מצלמת סטילס בעוד צוות ההפקה יוצר סביבה קומפוזיציות מכמות אסטרונומית של צמר.

כך סיפרה רז שמואלי על השיר – "זה שיר שהתחיל את דרכו בחדר עם גיטרה. מילים וצלילים שמצאו את דרכם החוצה ובתהליך ארוך ומרגש עם אמיר צורף, קיבלו משקל חדש ועכשיו יוצאים לעולם. זה מעמד מאוד מרגש שאינו מובן מאליו".

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא