כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פסטיבל העוד הבינלאומי בירושלים 2015

פסטיבל העוּד הבינלאומי ה-16 בירושלים, יתקיים השנה בתאריכים 12 עד 21 בנובמבר באולמות תיאטרון ירושלים, בית שמואל, הצוללת הצהובה, בית הקונפדרציה ואולם לאומודל בז'ראר בכר. כל הפרטים.

פסטיבל העוד 2015
פסטיבל העוד 2015

פסטיבל העוּד הבינלאומי בירושלים הנו גולת הכותרת בפעילות  השנתית של בית הקונפדרציה בירושלים, הפסטיבל מתקיים בסיוע משרד התרבות והספורט – מינהל התרבות, עיריית ירושלים – האגף לתרבות, קרן ברכה, הקרן לירושלים ומשרד החוץ – האגף לקשרי תרבות ומדע.

השנה יציגו בית הקונפדרציה ומנהלו האמנותי, אפי בניה תוכנית ובה פנינים ממסורת המוסיקה הערבית הגדולה וגילויים חדשים של השתקפויותיה בתרבויות מוסיקליות שכנות ורחוקות במזרח התיכון וסביב אגן הים התיכון.

"בהמשך למסורת שלנו מן השנים האחרונות" אומר בניה, "נפתח את הפסטיבל ביצירה ישראלית מקורית הנשענת על טקסטים מהמקורות. מופע הפתיחה, יהיה של פרץ אליהו, שהלחין יצירה מרתקת בהשראת שיר השירים. גם השנה נביא יוצרים מרתקים מסצנת המוסיקה היוונית: השנה נארח בבכורה בישראל את הזמר היווני פנדליס ט'אלאסינוס. לפסטיבל יש כמובן גם שליחות בסצנת המוסיקה המקומית, ובמסגרת זו נחשוף לראשונה אלבומים חדשים של יוצרים ישראלים: של נגן כלי ההקשה זוהר פרסקו, של הגיטריסט אליהו דגמי ושל הזמרת-יוצרת הדס פל ירדן. השנה גם נעניק לראשונה את פרס סולטניק למוסיקת עולם בירושלים, על שם מייסד בית הקונפדרציה. הזוכה הראשון בפרס הוא יאיר דלאל, יוצר ישראלי חשוב ומשפיע, שיציין איתנו גם עשרים שנה לצאת אלבומו החשוב 'עלעול'.

 יאיר דלל, זוכה בפרס. צילום: יובל אראל
יאיר דלל, זוכה בפרס. צילום: יובל אראל

ומה בתכנית השנה : פרץ אליהו ביצירה בהשראת שיר השירים ובהשתתפות שי צברי, חיה סמיר ומארק אליהו, הזמר והיוצר היווני האגדי פנדליס ט'אלאסינוס בהופעת בכורה בישראל , "תוף מרים" מופע השקת אלבום חדש לנגן כלי ההקשה זהר פרסקו, יאיר דלאל – יזכה בפרס סולטניק למוסיקת עולם בירושלים, שיוענק השנה לראשונה – חוגג עשרים לאלבומו "עלעול" ומארח את שלמה בר  ועוד ועוד…

למידע המקיף אודות המופעים, האולמות, התאריכים ורכישת כרטיסים לחצו למעבר לאתר הפסטיבל.

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא