כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פסטיבל ימי זמר בתיאטרון חולון יוצא לדרך

השנה יעמוד הפסטיבל בסימן  70 למדינה, בראשו מופע של שלום חנוך עם משה לוי מארח את נינט ושלומי שבן. כל הפרטים.

ימי זמר 2018. צילום: יוסי צבקר (1)

בשנת ה-70 למדינה יקיים הפסטיבל מופעי מחווה בהם יבצעו מיטב המבצעים משיריהם ומשירי גדולי הכותבים של הזמר והמוסיקה בישראל. התוכנית משקפת את הייחוד והרבגוניות הסגנונית שצובעים את הזמר הישראלי בתקופותיו השונות.

בין התאריכים 1 עד 4 באפריל בחוה"מ פסח 2018 יתקיימו המופעים במסגרת הפסטיבל במתחם המחודש של תאטרון חולון

ואלו משתתפי פסטיבל ימי זמר: שלום חנוך, נינט, שלומי שבן, קובי אפללו, אריאל זילבר, מיקי גבריאלוב, רוני דלומי, ריקי גל, חיים משה, גלית גיאת, אילנית, דוד דאור, קורין אלאל, עדי כהן, נתן דטנר, עינת שרוף, הפרויקט של רביבו, אריק סיני, ללי שמר, תמר גלעדי, שולי נתן, דניאל סלומון, דנה עדיני, יאיר ניצני, דני בסן, מיקה קרני,יונתן ארצי, אורי הרפז, חני ליבנה, זמרי האופרה הישראלית, ששי קשת, קרן הדר ועוד.

בתכנית הפסטיבל:

הפסטיבל יפתח עם שלום חנוך ומשה לוי במופע מיוחד של  "יציאה" ובו יתארחו נינט ושלומי שבן. במופע יבוצעו השירים הגדולים של שלום חנוך ובהם 'מחכים למשיח', 'אהבת נעורי', 'אדם בתוך עצמו', 'לא יודע איך לומר לך', 'הדרכים הידועות' ועוד.

עוד יארח הפסטיבל, את המופע החדש של יהונתן גפן 'שיחות שלא נענו' ובו חומרים חדשים שכתב גפן ושיריו המוכרים והאהובים שיבוצעו על ידי יונתן ארצי, מיקה קרני וורד פיקר.

"אין לי ארץ אחרת" , מופע מחווה לאהוד מנור ז"ל ( 1941-2005),  חתן פרס ישראל, המשורר, הסופר, הפזמונאי ואיש הרדיו אשר הלך לעולמו לפני 12 שנים והשאיר חותם בל יימחה.

ממשיך דור הנפילים של גדולי הפזמונאים. במופע בהנחיית נתן דטנר ובליווי תזמורת "סימפונט רעננה" בניצוחו של דודי זבה ובעריכתה של נעמי אטיאס ישתתפו אילנית, ריקי גל, קורין אלאל, אריאל זילבר, דוד ד'אור, קובי אפללו ועדי כהן. בין השירים הבלתי נשכחים שיבוצעו: 'אין לי ארץ אחרת', 'השוטר אזולאי', 'הבית ליד המסילה', 'ללכת שבי אחריך', 'תן לי כח', 'מישהו' ועוד.

המופע "זוהי הרפתקת חיינו" יוקדש לאותם שירים שעשו עלייה, התערו בתרבות הישראלית עד כי נדמה שמאז ומעולם היו פה, כמו: 'שיר השיירה', 'תודה', 'הקולות של פיראוס', 'אדון הסליחות', 'אני אשתגע', 'מכתב מאמא', 'בואי אמא', 'סימן שאתה צעיר', 'שחרחורת' ועוד. במופע בהנחיית גלית גיאת, בליווי סימפונט רעננה בניצוחו של דודי זבה  ובעריכתה של נעמי אטיאס,ישתתפו: רוני דלומי, קרן הדר, דניאלה סקורקה, מיקי גבריאלוב, חיים משה וששי קשת.

בחגיגת ענק של זמר ישראלי ושירי ארץ ישראל מכל הזמנים ממזרח ומערב בניהולו המוסיקלי של תמיר הרפז ובעריכתה של נעמי אטיאס, ייפגשו על הבמה עינת שרוף, חברי הפרויקט של רביבו ואריק סיני במסגרת המופע 'עוד הזמר יושר'. בין השירים שיבוצעו: 'עוד לא תמו כל פלאייך', 'יום יום חג', 'נתתי לך חיי', 'אהבת חיי', 'תן לזמן ללכת', 'כשהשמש עולה', שירי הלהקות הצבאיות, שירי רועים ועוד.

במופע 'שבוי של כותבים' מארח דני בסן, בוגר 'תיסלם' וזמר בזכות עצמו את יאיר ניצני. השניים יבצעו משיריהם ומשירי תיסלם בליווי נגנים ובאוירה מחויכת ושמחה.

דניאל סולומון ודנה עדיני, יעלו בפסטיבל את מופע החדש "דואטים" ובו יבצעו השניים דואטים של שירים משלהם ושירים של יוצרים אחרים.

בפעם הראשונה, על במה אחת, יופיעו ללי שמר בתה של נעמי שמר וכלתה תמר גלעדי במופע 'אין לי רגע דל' המוקדש לשיריה של נעמי שמר. במופע בהשתתפותן ובהנחייתן של מרגלית טובי וגילה חסיד תופיע גם שולי נתן ולצד שירים של שמר יסופרו סיפורים אודות נעמי שמר – האמא והחותנת – ממקור ראשון.

מופע משפחתי נוסף הוא 'בלדה לאשה' שיוקדש לשיריה של תרצה אתר בביצוע בנה נתן סלור וחברותיו וחברו לבמה אורית פלג, אסנת זיביל, איתי אורן והזמרות האורחות: נתנאלה ושולה חן . בין השירים: 'אני חולם על נעמי', 'אחד חולמני', 'גשם', 'תפילת יום הולדת', 'שיר לערב חג' ועוד.

עוד בפסטיבל:

מופע מוסיקלי תיאטרלי 'הלילה הוא שירים' ובו יבוצעו שיריה של חווה אלברשטיין ע"י הרכב בוגרות של בית הספר 'בית צבי': שירה גבעון, נעה גודל, עמית זייתון, טירל יגוני, רותם מלר, נעמה פרידמן וגל שדה.

"כוסית בכסית" ערב נוסטלגי וקצב תימני עם שירים של יושבי כסית המיתולוגיים (אלתרמן, וילנסקי, זעירא, פן, חפר וגורי) עם: מקהלת 'רון חולון' וזמרות האופרה יעל לויטה, דניאלה סקורקה, הדר עטרי וגוני כנעני.

המופע  'טיול בסביבות הכפר' מוקדש לשירי לאה גולדברג  בביצוע שלישיית עתר  והזמר עופר חלף. ערב שירי נחום היימן בביצוע חני ליבנה ואורי הרפז. ערב משירי יהורם גאון בביצוע  אנסמבל גלעד אפרת וערב של שלישיית הבנות 'הדואפ גירלז' שיוקדש לשירי 'שוקולד מנטה מסטיק'.

בכיכר הכניסה לתיאטרון חולון יתקיימו מדי ערב, החל מהשעה 19:30 מופעים ללא תשלום בהשתתפות: אהרון פררה, אופירה גלוסקא, ורדינה כהן ודורון מזר.

 

פסטיבל ימי זמר של תיאטרון חולון בחוה"מ פסח 2017

מחירי כרטיסים: 55 –160 ₪.

טל לרכישת כרטיסים: 035023001 או באתר  www.hth.co.il

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. אתמול גם הייתי בערב לכבוד אהוד מנור הגדול . כל כך הרבה שירים נפלאים כתב וחבל שהאומנים לא השקיעו מספיק
    לערב הזה. היה רק בסדר ולא מרגש ..ונתן דטנר הנחה בזלזול , וללא הכנת שיעורי בית וחבל. .. (כבר פעם שנייה שמביאים אותו
    להנחות אירוע בערב זמר ועדיף שימשיך לשחק )
    רוצה לומר שערבים קודמים שהייתי – שלום חנוך = נהדר וערב זמר זוהי הרפתקת חיינו – פ י צ ו ץ נהנינו מכל רגע.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא