כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

הפרוייקט של אריק איינשטיין

הוצאה מחודשת ואיכותית לשיר לקראת השקת פרויקט אלבומי תיעודי משירי אריק איינשטיין, כל הפרטים ושיר מתחדש.

בעת איסוף חומרים לצורך פרויקט הצלה ושחזור לסלילי הקלטה המקוריים עם האלבומים המוקדמים של אריק איינשטיין, יואב קוטנר, נזכר בתקליטון עם השיר "ועוד לא אמרתי הכול", אותו היה משמיע בתכניותיו באיכות ירודה ביותר, מילים: נתן זך. לחן ועיבוד: אבנר קנר.
.

השיר יצא בזמנו לרדיו על גבי תקליטון 7אינטש ובמהדורה מצומצמת – ונגנז.  איינשטיין שבדיוק סיים את חוזה ההקלטות, עבר לחברת סי בי אס (לימים אן אם סי), התחיל פרויקט חדש והשיר לא נכלל באף תקליט ונשכח.

יחד עם עוד אספני תקליטים ואוהבי אריק איינשטיין שתרמו הקלטות אלטרנטיביות וחומרים מוסיקליים נדירים שהועברו לפיני שפטר אשר עבד על הסלילים המקוריים, שחזר את  הסאונד וערך את הקטעים למאסטריניג  כדי שיתאפשר לנו לשמוע את השיר משופר, עם סאונד נקי, בדיוק כמו שאריק רצה. 

הפרוייקט עצמו שיכלול גם את השיר כולל בתוכו  14 אלבומי אולפן ואלבום הופעה חיה ואלבום מיוחד שכולל הקלטות נדירות, הפרוייקט הוצע בהדסטארט ולאחר 6 ימים בלבד! הגיעו למלוא המימון של 100% ואף ממשיך לעלות.. 

לפני כשנתיים, נמצא אוצר מוסיקלי במרתפי חברת פונוקול: אוסף סלילי הקלטות מאסטר לתקליטים ושירים שהקליט אריק איינשטיין בחברת ליטראטון (חברת התקליטים שקדמה לפונוקול) בין השנים 1969-1978. הסלילים, אשר שנים ארוכות נחשבו כאבודים, כוללים הקלטות מתקופת אלבומים שהינם נכסי צאן ברזל בזמר העברי, כמו: "שבלול", "פלסטלינה", "בדשא אצל אביגדור", "יסמין" ואחרים. בנוסף, נמצאו הקלטות שירים בביצועים אשר לא ראו אור קודם לכן. התהליך שעברנו היה ארוך, מדוקדק וקפדני, והניב תוצאה מדהימה בהתאם:  תחושה של "עכשיו זה יצא מאולפן ההקלטה". העבודה על סלילי ההקלטה המקוריים והערך המוסיקלי הנדיר שהניבה, הובילה לאתגר שאפתני במיוחד:  שחזור כלל החומר המוסיקלי אשר הקליט אריק איינשטיין בחברת ליטראטון לרמת איכות מסטר הקלטה מקורי, מכל חומר ומדיה אשר נמצא פגום או חסר בהקלטות שנמצאו.  להרפתקה הארוכה והלא ודאית הזו, נרתמו אספני תקליטים – אוהבי אריק איינשטיין  אשר תרמו הקלטות אלטרנטיביות להקלטות המסטר החסרות, וכן חומרים מוסיקליים נדירים נוספים.
ואלו החידושים שיכלול המארז:
1969 – פוזי: לראשונה באיכות מסטר

1970 – שבלול: לראשונה בסטראו: למה לי לקחת ללב, אל תוותרי עלי, אני שר, למה לי לקחת ללב
פלסטלינה: אמא שלי – גרסת סטראו.

1971 – שירי ילדים – לראשונה באיכות מסטר
1971 – גרסה ראשונה לשבלול עם מילים (ברלה צא)

1971 – בדשא אצל אביגדור – לראשונה באיכות מסטר

1971 – חצי חצי ולאו הטוב – לראשונה באיכות מסטר

1972 – יסמין – לראשונה בסטראו ואיכות מסטר
1973 – ארץ ישראל הישנה והטובה חלק א – לראשונה באיכות מסטר

1974 – סע לאט – לראשונה באיכות מסטר

1975 – שירים – איכות מסטר
1976 – ילדים – לראשונה באיכות מסטר,        אור ותכלת – פתיח מורחב, דני גיבור – פתיח מורחב

1976 – האהבה פנים רבות לה – איכות מסטר, עוד יהיה – פתיח

1976 – ארץ ישראל חלק ב – איכות מסטר

1977 – אנשים אוהבים לשיר – לראשונה איכות מסטר, הנקניק מצייטלין – פתיח

1978 – ילדודס – לראשונה איכות מסטר

 

זו הזדמנות להציע לכם מבקרי הבלוג, אוהבי שיריו של אריק איינשטיין, להאזין בטכנולוגיית סטרימינג מלאה לאוסף המלא של אלבומי שיריו של אריק איינשטיין על גבי פלטפורמת הסטרימינג Deezer, לחצו כאן. ולקראת השקתה של האפליקציה המתחרה Spotify בישראל, סמנו לכם את הלינק הבא – לחצו כאן.

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

3 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא