כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 06.05.2017

חותם שבוע עם לקט תמציתי ומדויק של צלילי שירים.

צמיחה ובניה זה לא משחק ילדים. צילום: יובל אראל
צמיחה ובניה זה לא משחק ילדים. צילום: יובל אראל

השבועיים האחרונים הטילו על כתפינו משא כבד של עצב, זיכרון וכאב, ימי זיכרון לשואת עמינו לצד מלחמות קוממיות וקיום תמידיות מול אויבים, פינו את מדף המוסיקה לשירי עצב וכאב רבים, לכשזרחה השמש מחדש מידי יום הספקתי ללקט מעט מתוך היצירות שהמשיכו את חיי השגרה השמחים יותר והמוארים יותר, לא הרבה, שבעה בלבד, סוג של מספר מזל חיובי, מלווה בהרבה רגש, זהו המוטיב והנרטיב השבוע, תאזינו ותתרגשו.

 

עידן רייכל וזהבה בן – אהבה כזו

מפגש פסגה חוצה עולמות, החל מהיצירה של הכי מוסיקת עולם אקלקטית של עידן רייכל אשר כתב, הלחין והפיק ועד עולמות הווקליים המרגשים של זהבה בן, פעם ילדה טובה באר שבע, אחר כך כוכבת על של עולם הזמר הימתיכוני וכיום אחת הקנוניים הכי מכובדים שמצויים בקרבנו. הנה כמה מילים שעידן רייכל אמר על השיר והחיבור עם זהבה בן: "כל שיר הוא סצנה שונה מתוך סרט שאני מדמיין אותו, והיחס הוא לכל שיר כיצירה שלמה וחיה בפני עצמה, וכל המרכיבים צריכים להתחבר ולשרת את השיר, לכן לקול שמבצע את השיר יש משמעות גדולה. הפנייה שלי לזהבה הייתה טבעית וברורה מהרגע שסיימתי את כתיבת השיר. בקול של זהבה יש משהו חם ונקי, ונשאר אותנטי כל השנים. כשנפגשנו באולפן וזהבה ביצעה את השיר בפעם הראשונה, הרגשתי שהיא מחזירה אותי לקלאסיקות שלה, לביצועים המדהימים שלה שהופכים את הבטן. היא עשתה את זה כל כך טבעי, שאני הייתי צריך רק לא להפריע לה, והשאר פשוט קרה". עידן עומד לסיים את סבב הופעותיו השנתי בארבעה ערבים באמפי שוני, החל מתאריך 31 במאי ועד 3 ביוני ברצף, רק עידן והפסנתר.

 

שחר אבן צור – Heavy

זהו שיר ראשון מתוך אלבומו החדש בשפה האנגלית של שחר אבן צור, המתופף הסקסי של להקת מוניקה סקס האהובה, האלבום ששמו  EasterNation עתיד לצאת בתחילת יולי. הנה כמה מילים של שחר עצמו על השיר ועל האלבום הצפוי – "לכתוב באנגלית זו חוויה שונה מאד. בין השנים 1995 ל 2001 חייתי בניו יורק שם הייתי חבר בלהקת THE527'S. בניו יורק התפתחתי ככותב ומפיק באנגלית לצד ג'רי אדלר, שותפי וסוג של מורה עבורי. אחרי חמישה אלבומים בעברית (האחרון "זמן" יצא במאי 2016) בער בי הצורך להתרחק מעט ונוצרה קרקע פוריה לכתיבה באנגלית. האלבום נכתב והולקט במהלך חודשיים , ופשוט פרץ ממני החוצה. לפני מספר חודשים הייתי בהקרנה חד פעמית של "עוד פעם עם רגש", סרט שמתעד את ניק קייב באולפן ובראיונות בצל הטרגדיה הגדולה שפקדה אותו עם אובדן אחד מבניו שנפל מצוק אל מותו. יצאתי מצומרר מהסרט הזה לא רק מהסיפור הקשה אלה גם ברמה האמנותית והמוזיקלית. בבוקר למחרת הגעתי לאולפן בתחושה כבדה ודרך ההתמודדות שלי עם הרגש הייתה לכתוב את Heavy.  השיר מדבר על מאבק הישרדותי הווייתי שלנו מול הסביבה ומול עצמנו". הקליפ המלווה את השיר צילם ביים וערך אביב צדקיה לפי רעיון של שחר עצמו.

 

שרית ברקן – מזכיר לי

הסנונית הראשונה מתוך אלבום בשפה העברית שהזמרת שרית ברקן עומדת להשיק השנה, מזכיר לי הנו שיר שאת מילותיו כתבה שרית ברקן יחד עם נעם רותם שאף הלחין לצידו של עומר הרשמן שלקח על עצמו את ההפקה המוסיקלית, כלי הנשיפה מביאים את המגע האוורירי של ערבות רחבות ודמויות מהעבר. שווה האזנה.

 

אסתר שמיר – לעבור את הלילה

זהו סינגל חדש ואיכותי מתוך האלבום השביעי שבדרך שאסתר שמיר, מוזיקאית, כותב, מלחינה, מבצעת מהחלוצות בתחום בארץ, עומדת להשיק במהלך השנה בהפקתם  של  עדי דגני ועידו זלזניק. אסתר כבר לא ילדה קטנה, מבקשת לסיים את הפקתו של האלבום בעזרתם של קהל המאזינים דרך פרויקט בפלטפורמת הדסטארט לגיוס הון מההמון, הקמפיין עומד להסתיים בקרוב ובהצלחה רבה כאשר הוא כבר עומד על מימון של 115 %.

 

אלי סורני – עוד לא חשוך

זהו שיר  חדש המלווה את יציאת אלבומו של היוצר,  המפיק והמוזיקאי, אלי סורני, "לא חשוך לגמרי", אשר יראה אור בשבוע הקרוב, מדובר במחווה לשירו של בוב דילן "it's not dark yet" בתרגומו המצויין לעברית של ארז ברזוליק.

 

אולה – אלבום בכורה

זהו אלבום הבכורה של הזמרת והיוצרת אולה שור סלקטר הכולל 11 שירים אותם כתבה, הלחינה, הפיקה ומבצעת. מדובר באלבום מסע של אשה, יוצרת ואמא. אולה היא שחקנית בתאטרון הקאמרי ובמספר סרטי קולנוע ישראליים שמדפה הביתי עמוס בפרסים לכבוד כשרונה כשחקנית מבטיחה. כחלק מפעילותה במסגרת התאטרון היא משלבת מופעי שירה קאמריים ייחודיים ואיכותיים בקפה תאטרון הקאמרי, אלבומה הטרי הוא אסופת שירים מרגשת וראויה לתשומת הלב של כל חובב שירה ומוסיקה. בתאריך 10 במאי היא תחגוג את השקתו במופע שיתקיים בתאטרון תמונע.

 

דניאל רביצקי – העלמה הגיחה מן המים

זהו אלבומה השני האישי של דניאל עלמה רביצקי הכולל 15 שירים אותם כתבה והלחינה בהפקתו המוסיקלית של שלום גד. כך דניאל על האלבום עצמו – "האלבום הזה הוא המסע שלי בעולם אלים ופטריארכלי, ומתאר שברון לב אחד גדול וקשה מנשוא. מי שרוצה להכיר אותי ואת הלב שלי לעומק, שיקשיב לאלבום הזה." אז פשוט תקשיבו.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא