כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

חגיגה בכנסייה

חברי להקת כנסיית השכל חוגגים 25 שנות פעילות ומארחים את החברים של נטאשה, קפה שחור חזק ועמיר בניון. יום חמישי, 07.12.2017, היכל התרבות תל אביב. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

כנסיית השכל בהיכל התרבות. צילום: יובל אראל

זו הייתה השנה של הכנסייה, הם פתחו בחורף אשתקד עם מופע חגיגי במסגרת "גולדסטאר סאונד סיסטם – מנגנים אלבומים" של רשת זאפה בהאנגר 11 בנמל תל אביב כאשר הקדישו את המופע לאלבום "הצהוב" שלהם. הם המשיכו להפתיע את קהל המעריצים המושבעים כאשר שחררו במהלך השנה מספר שירים מתוך האלבום החדש המתהווה שאת הפקתו מימנו באמצעות גיוס הון מההמון בפרויקט הדסטארט והשיקו אותו במהלך הקיץ באחד המקומות הכי לוהטים של תל אביב – אברהם הוסטל, חגיגה שנמשכה גם עבור הקהל הפריפריאלי שלהם במופע נוסף באמפי העתיק בשוני, בנימינה.

אמש הם סגרו מעגל נוסף וציינו 25 שנות פעילות ויצירה במופע חגיגי שהוכרז כסולד אאוט בהיכל התרבות של תל אביב כאשר הם מצרפים אליהם לחגיגה כמה אמנים שליוו אותם בשנים האחרונות, החל בקפה שחור חזק אשר שתפו עימם פעולה בשיר "חדשות טובות" באלבומם הטרי "גלגל החיים", סוגרים "חוב" של אירוח קודם, עובר לעמיר בניון שיש בו הרבה מהמשותף לקורותיה של הכנסייה בתחילת דרכה כלהקה שצמחה בפריפריה הישראלית המזרחית ונכנסה עמוק אל תוך המיינסטרים של הרוק העברי וכלה בלהקת החברים של נטאשה ובראשה ארקדי דוכין ומיכה שטרית העושים דרך לא מבוטלת לצידה של הכנסייה בסצנת המוסיקה המקומית.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

על המופעים של כנסיית השכל כתבתי לא פעם וחזרתי וכתבתי את אותו המשפט המתאים תמיד ככפפה ליד – "….עשו את שלהם בתזמון מדויק, מלוטש ומקצועי, אפשר לומר כי אין עליהם, הרכב מקצועי היודע את מלאכתו, שורה ארוכה של להיטים ידועים המלהטטים בין הרוק למזרח הובילו את הקהל להצטרף בשפתיים ובכפיים, חגיגה." בינינו, המשפט הזה הולם גם את ההתרחשות אמש בהיכל התרבות. בפני אולם מלא לחלוטין, הגישו חברי כנסיית השכל, יורם חזן – שירה, גיטרה וסקסופון, רן אלמליח – בס ושירה, דוד רז – גיטרות, עמי רייס – קלידים ,אקורדיון ודניאל זייבלט על התופים שעתיים וחצי בלתי פוסקות של חגיגת שירים, להיטים, שמחה ואהבה, ביצועים ממיטב הלהיטים של הלהקה לצד החומרים החדשים מול הוותיקים, אירוח מצוין של שלל האורחים, מופע שהציב את הלהקה יותר מתמיד במקום טוב בשדה הרוק הישראלי, יאללה, מתי עוד פעם?!

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

4 תגובות

  1. יובל קטעי וידאו נהדרים. האם צילמת גם את השיר הראשון של עמיר בניון ותוכל להעלות אותו? תודה!

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא