כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה
כולל וידאו

רגע לפני האירוויזיון, ישראל קוראת לאירופה

אמש התקיים פרויקט Israel Calling רגע לפני חג החירות, דיווח

אירועי Israel Calling נחתמו אתמול בערב עם המופע המרכזי שהתקיים בהאנגר 11 נמל תל אביב בו הופיעו 18 המשלחות לאירוויזיון שהגיעו לאירוע ומשתתפי עבר מהארץ ומחו"ל. האירוע אותו מפיקה כמידי שנה טלי אשכולי יצא לפועל בזכות תמיכתם של משרד החוץ, משרד התרבות וקק"ל.

מתוך המופע. צילום אור גפן

דפנה דקל וסיגל שחמון, שהנחו יחד את אירוויזיון 99 סגרו מעגל ופתחו את המופע Israel Calling, בהנחיה משותפת. במהלך הערב עלו בזה אחר זה 20 מתמודדי אירוויזיון 2023 שנתנו טעימה מהשירים איתם ישתתפו בתחרות.

האורחים עם דגלי מדינותיהם, צילום אור גפן

ג'וני לוגן זוכה האירוויזיון בשנים 1980 ו-1987 עם השירים Hold Me Now ,What`s Another Year, לוגן נרגש במיוחד כאשר סיפר כי זו פעם ראשונה שהוא בתל אביב ואם היה יודע כמה יפה וטוב פה היה בא קודם. הזמר כבש את הקהל כשירד מהבמה והפתיעה מעריצה כשהחל לרקוד איתה סלואו.

זוכת אירוויזיון 1997, קתרינה, ביצעה את הלהיט "I'm walking on sunshine", " . גם אן מארי דוד, זוכת 1973 ביצעה את שני שיריה מהתחרות. מיד אחריה עלתה אילנית, הנציגה הראשונה של ישראל בתחרות עם השיר "אי שם". 1973 היא השנה הראשונה שבה השתתפה ישראל לראשונה, ואנו מציינים בימים אלה השנה 50 שנות אירוויזיון.

מתוך המופע. צילום אור גפן

אילנית פתחה את מחרוזת של השירים הישראלים שזכו בתחרות בעיבודים חדשים. מיי פיינגולד בצעה את דיווה כשיר קברט, אימרי זיו ביצע את אבניבי, עדן אלנה את TOY ודפנה דקל, מנחת הערב ונציגת ישראל ב-1992 ביצעה את "הללויה", בהמשך הערב עלתה עדן אלנה לבצע את "חי" שייצג אותנו ב-1983, בגרסא שקטה כמחווה לזכרה של עופרה חזה ולכל האומנים שהשתתפו בתחרות לאורך השנים, כותבים, מלחינם וזמרים שנפרדו מאיתנו כגון יורם טהרלב, אהוד מנור, צביקה פיק ועוד.

מתוך המופע. צילום אור גפן

את הערב סגרו שלומית אהרון, שייצגה את ישראל בשנת 1981 עם להקת הכל עובר חביבי והשיר "הלילה", והמנחה דפנה דקל עם השיר "זה רק ספורט" מ-1992.

צפו במופע המלא

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא