כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

הרדיו מת אך הקרב על המאזין ממשיך

הקרב על אוזנו של המאזין הישראלי עומד לעלות מדרגה, בעוד תחנות הרדיו הולכות ומתמוססות, שירותי האזנה למוזיקה בטכנולוגיית סטרימינג ברשת הולכים ומתרחבים, אל מול האפליקציות המקומיות של ספקיות הטלפוניה דוגמת פלאפון מיוזיקס, סלקום ווליום, ופרטנר Mybeat, קמים השירותים הגלובליים שמעבר לים ש"עושים עליה לישראל". כל הפרטים והניתוחים.

הקרב על האוזן הישראלית…

כפי שאמרו טרוור הורן וברוס וולי מלהקת הבאגלס בשנת 1979 כאשר כתבו את הלהיט המיתולוגי Video Killed The Radio Star כך הטכנולוגיה העכשווית ממשיכה להכות בשרותי המוסיקה הממוסדים הוותיקים, למרות הקמת תחנות רדיו שאינן מבוססות על שידורי FM אלא על האזנה ברשת, כיום באמצעות שירותי הסטרימינג הענקיים כל אחד יכול להיות התקליטן או העורך המוסיקלי של עצמו.

מה יותר פשוט מאשר להתעורר בבוקר ולפני שאת או אתה יוצאים לריצת או הליכת הבוקר שלכם בטרם יום העבודה או סתם מפעילים את מערכת המולטימדיה שלכם בדרך לפקקים בכביש החוף, אתם חושבים על זמר או להקה או סגנון מוסיקלי, מקלידים את המילה והפלא ופלא אתר המיקסקלאוד או הבנדקמפ, סאונד קלאוד ואפילו יוטיוב מביאים היישר אל אוזניכם את הצלילים שחפצתם בשמיעתם, חלק גדול משירותים אלו אפילו ללא פרסומות.

שירותי מוסיקה יותר גדולים המכילים כמויות אדירות של אלבומים שלמים לצד סינגלים של מיליוני אמנים מרחבי העולם, כולל מארצנו, מאוחסנים להם על גבי שרתי הענק של חברות סטרימינג דוגמת דיזר, ספוטיפי, אפל, אמזון ועוד.

בימים אלו עושות החברות הללו את צעדיהן כדי להיקלט אצל צרכן המוזיקה הישראלי, במיוחד באמצעות האפליקציות בטלפונים האישיים, שירותים שחלקם ניתן בחינם תמורת האזנה לפרסומות וחלקם בתשלום מינימלי על בסיס חודשי.

חברת אפל כבר הספיקה להשיק את שירותיה לצרכן הישראלי לפני כשנה באמצעות האפליקציות Apple Music המזרימות את iTunes היישר לטלפונים ומכשירי הקצה של אפל (גם לאנדרואיד…)

מעתה אמור, מותו של העורך המוסיקלי היה צפוי, יחי המלך החדש, המאזין.

קצת מידע כללי על השירותים החדשים שמחכים לצ'ק אין הישראלי:

ספוטיפי – כיום באופן רשמי לא משרתים את הקהל במדינת ישראל, אלא אם אתה מצליח לגלוש באמצעות פרוקסי אנונימי או עושה שימוש בגישה דרך מחשב שולחני או נייד, בפלטפורמות מבוססות טלפוניה עדיין הגולש נשלח לאפליקציה. בשרתי ספוטיפי מצויים נכון לקיץ 2017 מעל 30 מיליון שירים (רובם כחלק מאלבומים שלמים) הנגישים ליותר מ- 140 מיליון לקוחות פעילים ברחבי העולם שערכו יותר משני ביליון רשימות האזנה – פלי ליסט. בעיקרון החברה כבר עושה את צעדיה כדי להיכנס לשוק המקומי ואף גייסה עובדים לטיפול בשלוחה הישראלית באמצעות הסניף הגרמני שלה.

דיזר – שירות הזרמת מוזיקה בטכנולוגיית סטרימינג החולש על 40 מיליון שירים להם מאזינים בכל חודש יותר מ- 16 מיליון מאזינים פעילים, בתחילת החודש נכנס השירות באופן רשמי לישראל ומאזינים מקומיים יכולים להירשם ולעשות שימוש באפליקציה בתשלום כמו גם בגישה חופשית באמצעות מחשב שולחני או נייד.

האם צפוי כאן קרב טיטנים על האוזן המקומית בישראל? האם יש צפי לדחיקת האפליקציות המקומיות של חברות הסלולר מול הענקים העולמיים? הזמן יענה על הכל, יענה על הכל…

 

בינתיים הנה פליי ליסט של טופ 50 גלובלי  בספוטיפי, לחצו פליי…

המתחרה – טופ 50 גלובלי בדיזר, קישור חיצוני

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

3 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא