כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

אסיפת כיתה או שיעור חברה

המופע של איה זהבי פייגלין במועדון בארבי בתל אביב, לקראת השקת אלבום סולו חדש, אורחת – דניאלה ספקטור. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

איה זהבי פייגלין, בארבי. צילום: יובל אראל
איה זהבי פייגלין, בארבי. צילום: יובל אראל

חמש דקות לאחר שנחשפה בתוכנית הריאליטי "כוכב נולד" בשנת 2009 תפסה איה, בוגרת בית הספר רימון, את מקומה בהרכב הרוק הישראלי הפרוע (די הרבה בזכותה, תכלס..) "כל החתיכים אצלי" וקבעה את מקומה כאחת מזמרות הרוקנ'רול היוצרות והטעונות אדרנלין שהכרתי מימי. 

פעם  תיארתי את איה כך – "…איה, עומדת במרכז הבמה, קטנטונת שכזו, עם הגיטרה, פניה לוהטות, היא שרה, איה לא שרה, איה צורחת, צווחת, מילים ללא בושה, ללא גבולות, ישיר ובוטה אם כי כנה לחלוטין…"

עם התמסמסותו של ההרכב החשמלי כאשר כל אחד מהחברים פנה לדרכו המשיכה איה לחבר שירים חדשים ובין שיעור ספרות אחד למשנהו כמורה בחטיבת הביניים, הספיקה להשיק אלבום סולו שכלל שבעה שירים ומן הסתם זהו גם שמו, במופע ייחודי של מנורה ומדורת שבט בחשיכת האוזן בר.

והנה אמש, שוב מפגש עם איה, רגועה יותר, אקוסטית מאוד, מתבשלת ומבשילה את עצמה הלאה. כעת עומדת איה בפני השקת אלבום חדש, שאת הפקתו נטל על עצמו אריאל טוכמן, לאחר שאיה הספיקה לשחרר מתוכו שני סינגלים המלווים בקליפים – "אמריקה" ו"ספורט", היא אספה אמש קהל ביתי רב אוהב ומחבק שחימם יחד עימה ושני נגניה המלווים – עדי רותם והסמפלרים והוד שריד והתופים, את החלל הקפוא של מועדון בארבי בערב בו השלגים החלו לתפוח על הפסגות, על הבמה מאחור ניצב לו לב מקרטון ביצוע ענקי שהואר באור אדום כדם, איה סיפרה כי אביה תלה אותו על המסך.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

במהלך המופע ארחה איה את אחת מחברותיה לעולם המוסיקה, דניאלה ספקטור, שאני באופן אישי זוכר לפחות שני פרויקטים בהם השתיים נטלו חלק מלבד אירוח זו אצל זו, הראשון "שרות חווה אלברשטיין" בפארק שוהם והשני "9 יוצרות, 15 שירים" בפסטיבל הפסנתר האחרון, לביצוע משותף של "גיבור" מאלבום הסולו הראשון של איה, "Cut it out" המופלא מהאלבום "Love Is" שכולו אנגלית של דניאלה וקינוח עם "אברהם" מאלבומה העברי של דניאלה "כל הדברים היפים באמת".

אבל, עם אירוח או בלעדיו, איה מצוינת ומרגשת כתמיד, לבד או עם נגני ליווי, הגישה את המיטב מיצירותיה החדשות בביצוע אקוסטי או חשמלי לסירוגין, נתנה טעימת נוסטלגיה מהחתיכים (שנכחו במועדון) וקינחה בהדרן בעת שירדה מהבמה לרחבה הקדמית, הושיבה את כולם במעגל מדורה סביבה והגישה ביצוע אקוסטי נטול מיקרופונים לשיר "האהבה מתה" שכתב והלחין אריאל הורוביץ, באולם המועדון כבר היה חם וקצת חבל שהמופע נגמר.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות

וידאו Youtube

 

 

וידאו Go Live פייסבוק 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא