כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

שיר אהבה לא סטנדרטי

הקרנת הפרמיירה לסדרת הדוקו מבית היוצר של חברת YES אודות חייו של הזמר והיוצר המנוח אריק איינשטיין במלאת ארבע שנים ללכתו בטרם עת, השדרן והעורך המוסיקלי טוני פיין הגיע על מנת להביא את המראות.

אריק איינשטיין, תצלום ארכיון

הקדמת הבלוג – לפני ארבע שנים רשמתי את המילים הללו – "הסיפור האישי שלי עם אריק מתחיל אי שם בין שנות השישים לשבעים, כילד קטן בשכונה מול סומייל בצפון תל אביב, כאשר אריק וחבורתו הקימו את "הגר" משרד הפקות שפעל במרתף מתחת למסעדת "כתר המזרח" בה נהגתי לאכול את ארוחותי כבן לאם עובדת. לא פעם ישבתי ליד אריק במסעדה כשהוא וחבריו מנסים להצחיק את הילד הקטן ששרץ במסעדה…לימים ככבו כל אנשי המסעדה על עטיפת אלבומו ‏"יושב על הגדר" בו שיתף פעולה עם יצחק "צ'רצ'יל" קלפטר בשנת 1982. המופע היחידי שראיתי בו את אריק שר התקיים בגני התערוכה בתחילת שנות השבעים במסגרת "עיר הנוער", אז קראו להרכב – "אריק איינשטיין והצ'רצ'ילים", ההרכב שחימם אותם והיה בתחילת דרכו נקרא "תמוז", כן, אפשר לאמר שאני סוג של "פורסט גאמפ" בקטעים האלו…"

מאז לכתו של אריק, בטרם עת, התקיימו מספר ערבי מחווה לזכרו בהשתתפות מה שקרוי "מיטב אמני ישראל לדורותיהם", במסגרת הבלוג סיקרנו את המופעים הללו, בפארק הירקון ובמועדון בארבי בתל אביב (התצלומים של הכתבות מצויים בלינקים בגוף כל כתבה…)

כעת, במלאת ארבע שנים למותו של אחד מענקי התרבות הישראלית בזמר ובמשחק, אריק איינשטיין, מעלה חברת  yes דוקו סידרה תיעודית, אשר באמצעות שימוש בארכיונים ובסיפורי עדויות אישיים מגישה את האפוס בחייו של אריק המנוח. מדובר בסדרה ביוגרפית-מוזיקלית חדשה המספרת את סיפורו של אריק איינשטיין – האיש שסיפורו הוא גם סיפורה של ישראל, העיר תל אביב ואנשיה.

ביום רביעי האחרון  8.11.2017, חגגו יוצרי הסדרה אבידע לבני ואסף אמיר את השקת הסדרה בפני מוזמנים במתחם הסינמטק בתל אביב. בשורת הקרדיטים לאנשים שמאחורי הסדרה מן הראוי לציין בנוסף את יואב קוטנר, תמר קיי, דוד זריף, יונתן אברהמי, לילי יודינסקי, דרור נחום וכמובן קרן רבינוביץ ומפעל הפיס שממנו את הפרויקט המבורך הזה.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

בין האורחים שכיבדו את ההזמנה מצוייה שורה ארוכה של אנשים שתחנות חייהם נקשרו באריק, ביניהם ג'וזי כץ, מוני מושונוב, מיקי גבריאלוב, יענק'לה רוטבליט, נתן זהבי, פיטר רוט, אלכס אנסקי,  צבי שיסל, מאיר ישראל, ישראל גוריון, קוואמי (אייל פרידמן) ועוד.

כאמור טוני פיין נכח בערב הפרמיירה והביא את התמונות.

פרקי הסדרה יוקרנו בימי רביעי בשעה 21:00 החלת מתאריך 22 בנובמר בערוצים yes דוקו וב-yesVOD.

 

טוני פיין

אנטוני "טוני" פָיין היה עורך מוזיקלי, מפיק תוכניות רדיו ושדרן רדיו ישראלי ב"קול ישראל" במשך ארבעים שנה. ערך והפיק תוכניות מוזיקה רבות ברשת ג', ובהמשך מונה לעורך האחראי של התחנה. מ-1978 עד 1995 היה העורך והמפיק של תוכנית הרדיו הפופולרית "חדש, חדיש ומחודש", בהגשת שוש עטרי, מ-2009 החל לערוך ולהגיש תוכנית רדיו יומית לצד עופר נחשון, "באוויר", בה מושמעים שירים ישראלים חדשים ומתארחים אישים שונים באולפן. לאחר מכן ערך פיין את התוכנית, שהגישה רויטל עמית. פרש בשנת 2016 ומאז הוא פעיל במסגרת הבלוג.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא