כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

פרחים בקנה ובנות בצריח

לא ממש, יותר בקטע של פרזנטציות, מופעים חדשים ורוקרים הארד קור עושים אמריקנה, יובל אראל משוטט בדרום תל אביב.

בנות בצריח, אלה דורון, יעל שושנה כהן. צילום: יובל אראל
בנות בצריח, אלה דורון, יעל שושנה כהן. צילום: יובל אראל

"פרחים בקנה" הוא שיר שכתב דודו ברק, הלחין אפי נצר ועיבד בני נגרי. את השיר ביצעה לראשונה להקת חיל התותחנים בשנת , 1970, והוא היה לשיר המזוהה ביותר עמה. ברק כתב את השיר בעקבות מלחמת ששת הימים, והוא מבטא את תחושת האופטימיות שאחזה אז, בציפייה לתום עידן המלחמות…

אבל באמת שאין כל קשר לפוסט הזה, אני מתכוון לספר כאן סיפור אחר, תכננתי כאן חפירת עומק רצינית, ממש עד למרכז כדור הארץ, אבל בהבלחה רגעית החלטתי להתיישר, הפרטים יצומצמו, העדיפות לצלילים.

הפילוסופיה של איימי, פאפאיתוס. צילום: יובל אראל
הפילוסופיה של איימי, פאפאיתוס. צילום: יובל אראל

חברי להקת "הפילוסופיה של איימי", המגיעים לתל אביב מהשרון הירוק ושואבים השראתם מסגנון להקות היהודים וסינרגיה ערכו פרזנטציה ביום חמישי האחרון במהלכה בוצעו שירי אלבום ה – EP  שלהם, הבלוג ממליץ לעקוב.

גיל לנדאו ולי בירן, BAND ANIMAL, אפריקה. צילום: יובל אראל
גיל לנדאו ולי בירן, BAND ANIMAL, אפריקה. צילום: יובל אראל

ביום ראשון פתחתי סבב בין המועדונים והברים בשכונה הפרושה בין משרדי חברת החשמל והגן הנושא את שמה בתל אביב.

 

ההתחלה ב"אפריקה" עם פרזנטציה של הרכב חדש בשם  BAND ANIMAL אותו הקימו גילי לנדאו מ"לולה מארש" יחד עם לי בירן המכונה "ליבי", יוצא כוכב נולד וכוכב בסדרת הטלויזיה "החממה" של ערוץ "ניקולדאון", במסגרתה הוא מגלם דמותו של גיטריסט מוכשר. אירוע שמשך כמה סלבס מעולם הבידור, המוזיקה והטלוויזיה. לאחר ביצוע ארבעה שירים, ביניהם MEANT TO BE ששוחרר היום כסינגל בכורה לתחנות הרדיו, אפשר להגדיר את הצליל של ההרכב החדש כמעין רוק קופצני המשתלב עם המאמאס והפאפאס על אסיד, ממליץ לעקוב, הן בשל הצליל והן בשל להקת הבנות המתלווה אליהם.

איה זהבי פייגלין, לבונטין7. צילום: יובל אראל
איה זהבי פייגלין, לבונטין7. צילום: יובל אראל

התחנה הבאה במרתף ברחוב לבונטין מס' 7, בהצגה הראשונה בערב התקיים מופע בכורה להרכב החדש של איה זהבי פייגלין, זמרת ומורה בישראל, המוכרת כאיה מכל החתיכים אצלי, הפעם היא מחוזקת בהרכב אקוסטי הכולל את עינב ג'קסון כהן על הפסנתר, נמרוד "נימי" לביד על גיטרת הבס, אילן טננבאום על התופים ואיה בעצמה עם גיטרה אקוסטית מגישה את שיריה הממשיכים את אותו קו מלא לבטים ומחשבות נוגות שמלאו את הליין אפ של כל החתיכים, אך אלו החדשים מגיעים בגרסה אקוסטית הפעם, ללא המעטפת הצוהלת. ישבתי והקשבתי, אני יכול לאמר כי איה עשתה זאת מצוין, הרכב ושירים מצויינים, איה – רוצי עם המופע, תעצרי רק באולפן ההקלטות.

אביטל, OSOG, רדיו EPGB. צילום: יובל אראל
אביטל, OSOG, רדיו EPGB. צילום: יובל אראל

התחנה הסופית של ליל אמש הייתה במרתף הרדיו – EPGB, שם מול קהל שחלקו ישב על כסאות הבר צמוד צמוד לבמה, הופיעו חמישה אנשים האוחזים בכלי פריטה אקוסטיים הנותנים את הצליל הכל כך אופייני לאמריקנה, On Shoulders Of Giants הוא הרכב של רוקרים בכללי.

 

אולם כאן הם בקטע הפולקלורי של מרכז אמריקה, משמרים את הצליל ההוא. רק נערות בקר מסתובבות על השנדליר היו חסרות, האמת, גם השריף נעדר מהסלון, היפפפפפפפפפפפפפפפי יאהו!!

 

והבנות למעלה בצריח? מימין הזמרת אלה דורון שגילי לנדאו נמנה על ההרכב המלווה שלה, היא תופיע במוצ"ש הקרוב בקונטיינר בנמל יפו, משמאל יעל שושנה כהן מההרכב "לולה מארש" שגילי לנדאו הוא החצי השני שלו…

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מכל האיוונטים

וידאו

 

 

 

 

 

 

ולקינוח, וידאו שצילם מיכאל רורברגר במופע של איה

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא