כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

לקראת המופע של גלן היוז

מחר, ליל שישי, יעלה על הבמה במועדון בארבי גלן היוז, אשר היה אחד מסולניה של להקת דיפ פרפל בשנות השבעים. מבקר המוזיקה של הבלוג, אדר אבישר, מוזיקאי בינלאומי בעצמו, מבקש לעורר את המודעות לדמותו של אחד האמנים שאסור להחמיץ.

גלן יוז, דיפ פרפל, בדרך לתל אביב

הקול של הרוק, ,THE VOICE OF ROCK זהו תואר מוצדק שמלווה את המוסיקאי האגדי גלן היוז, חבר ההרכב השלישי של DEEP PURPLE, שמגיע להופעה אצלנו ביום שישי במועדון הבארבי בתל אביב, עם מופע שכל כולו מוקדש ללהיטי הלהקה המיתולגית ושזוכים לביצוע ולעיבוד מיוחד של הזמר, נגן הבאס והמוסיקאי האגדי הזה.

כאשר ההרכב "הקלאסי" של דיפ פרפל "התפורק" הוכה עולם הרוק בתדהמה כששלושת האבות המייסדים, ג'ון לורד ז"ל, ריצ'י בלקמור ויאן פייס, צרפו סולן אנונימי, מוכר בבוטיק בגדים שענה לשם דייויד קוברדייל, ואת גלן היוז, נגן באס וזמר אלמוני יחסית, חבר להקת  TRAPEEZE

הביקורת והתדהמה הוחלפו בהתלהבות בעקבות יציאת האלבומים המונמנטאליים   BURN  ו – STORM BRINGER, שהובילו רענון לקו המסורתי של הלהקה וסחפו אותה למקומות יותר פאנקיים ובלוזיים, הרבה הודות להערצתו הבלתי מסוייגת של היוז לאומנים כסטיבי וונדר.

"גלן הוא מסוג האומנים שכל מוסיקאי שואף ליצור ולהופיע אתו", ציין באוזני הקלידן האגדי המנוח ג'ון לורד באחד מהראיונות האחרונים שערכתי אתו, "הוא מסוג המוסיקאים שלוקי יצירה שכתבת מנקודה א' ומעביר אותה הרחק הרחק מעבר לקווי הדמיון. שלא לדבר על כך שהוא פשוט חיית במה מהפנטת".

היוז כבר היה אצלנו לפני מספר שנים בהופעה בלתי נשכחת במשכן לאומניות הבמה שם ביצע מבחר מאין סוף אלבומי הסולו שלו. הפעם הוא חזור עם  המופע  Deep Purple Classics.

הוא אומנם מזוהה עם לא מעט מלהיטי הלהקה שנכתבו בתקופת חברותו, שירים כ Burn, Stormbringer, Sail Away  ו – THIS TIME ARROUND   אך אם להודות על האמת הביצוע הבלוזי המרהיב שלו ללהיטים כ MISTREATED  או אפילו  SOLDIER OF FORTUNE  לוקחים את נכסי צאן הברזל האלה לגבהים אחרים לחלוטין.

צריך לציין שגם הביצועים שלו ללהיטים "הקלאסיים" של ההרכב המיתולוגי של סגול כהה, נשמעים אחרת לגמרי מהמקור ובשום מקרה אינם נשמעים כגימיק או חיקוי. וזאת גדולתו של המוסיקאי הזה, "כדי לחזור לחומר של "דיפ פרפל", שהיה במקור מחוספס מעט הייתי חייב להיות במצב נפשי מסויים מאד מבחינה פיזית ורוחנית", הוא סיפר באחד מראיונותיו האחרונים "הרכבתי להקה חדשה שמשכילה להתמודד עם החומר מבלי להשמע כלהקת TRIBUTE"

גלן חבר כיום בלהקת העילית Black Country Communion ביחד עם גיטריסט העל ג'ו בונמסה. דרק שריניאן והמתופף ג'ייסון בונאם. הוא ממשיך להקליט אלבומי סולו מדהימים ולהשתתף בפרויקטים מוסיקליים שונים.

בהופעותיו הוא מאד קומוניקטיבי עם הקהל, והקול העל-אנושי שלו השתבח עם השנים (אני מודה שבכל פעם שאני צופה בו אני "מחכה לו בסיבוב" כשמדובר ב"להגיע" לטונים הגבוהים גבוהים… ו… עד היום הוא עשה את זה בקלילות.

מילה טובה מגיעה לחברת ההפקות RAVENMUSIC על היוזמה – משום מה יש במחוזותינו תופעה די מרתקת שתדרוש יום אחד התייחסות מחקרית – הופעות שהן SOLD OUT   בחו"ל זוכות בארצנו לחשיפה תקשורתית מינימאלית וכך, ימים לאחר מופע כשמתפרסמת ביקורת, אני זוכה לעשרות טלפונים של חובבי מוסיקה נלהבים שפשוט "פיספסו" את הקונצרט. (כך קרה עם ההופעות המונומנטאליות של בט' הארט, ג'וס סטון, בילי קובהאם ואפילו אוריה היפ). היוז מריץ את המופע כבר שנתיים בכל העולם בהצלחה רבה, וניסיונות להשיג כרטיסים למופעים בלונדון עלו בתוהו.

כרטיסים למופע הצפוי ניתן לרכוש כאן

 

 

אדר אבישר

אדר אבישר, בן 61, מוזיקאי, יוצר, פועל בפרויקטים חוצי אוקינוסים, החל את דרכו כשדרן בתחנת הרדיו קול השלום של אייבי נתן, ניהל את מועדון הרוק בקולנוע דן, כיהן בעבר כ‎עיתונאי ועורך ב"מעריב"- כתב מיוחד למזה"ת, כתב לענייני משטרה ופלילים במחוז תל אביב ובמחוז המרכז, כתב לענייני תרבות, עורך בדסק החדשות, ‎פרשן לענייני משטרה משפט ופלילים וכותב מאמרי מערכת ופובליציסטיקה ב"דבר ראשון"‎ - ‎עיתון דבר‎, ראש אגף החדשות ברדיו תל אביב, כיהן כיועץ תקשורת ודובר של שרי ממשלה, חברי כנסת, נשיא, כיום מכהן כנציג קבילות הציבור בעיריית גבעתיים, לצד פעילותו ככותב ומבקר מוזיקה בבלוג

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא