כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנהמוזיקה בצל מגיפת הקורונה
כולל וידאו

פסטיבל הג'אז הפולני יערך בתל אביב

הפסטיבל יתקיים במתכונת מקוונת ביוזמת קהילת הג'אז המקומית בשיתוף המכון הפולני בתל אביב ומכון אדם מיקייביץ' להפצת התרבות הפולנית בעולם, כל הפרטים.

מאז שנות ה-60, עת היה הג'אז בפולין סמל לשאיפה לחירות מהמשטר הקומוניסטי, ועד היום, פולין נחשבת כמעצמת ג'אז. סצנת הג'אז הפולנית היא מהאיכותיות והחשובות בעולם הג'אז. הרכבי ג'אז פולנים מופיעים דרך קבע בכל פסטיבלי הג'אז המובילים ועל הבמות החשובות בעולם.

למרות זאת, בישראל, הג'אז הפולני פחות מוכר, למעט אירוע שהתקיים בשנת 2017 במועדון זאפה בתל אביב וכלל שתי הופעות של רביעיית וויז'ינסקי־שמאנדה ופרוייקט הראגטיים המודרני של מרצ'ין מאסצקי לא נרשמה נוכחות פיזית של מופעים בתחום מפולין בישראל.

כאמור, מנהלי קהילת הג'אז המקומית יצרו לפני שנתיים שיתוף פעולה עם המכון הפולני בתל אביב ומכון אדם מיקייביץ' – הארגון הממלכתי בפולין, העוסק בהפצת התרבות הפולנית בעולם ובשת"פים תרבותיים בינלאומיים.

הפסטיבל אמור היה להיערך השנה בחודש יוני בתל אביב במסגרתו למעלה מעשרה אומני ג'אז פולנים היו מתוכננים להגיע לישראל לפסטיבל הג'אז הפולני הראשון בישראל. אליהם היו מתוכננים להצטרף גם ג'אזיסטים ישראלים. אך התפרצות מגפת נגיף הקורונה קטעה את התהליך.

על מנת שלא להרים ידיים ולוותר על הפרויקט הוחלט כי בהתאם לרוח התקופה הפסטיבל יתקיים במתכונת דיגיטלית באמצעות שידורים ישירים ומקוונים.

המעבר לשידורים חיים ומקוונים, שינה כמובן גם את מבנה הפסטיבל. במקום צבר הופעות ופעילויות גדול בסופ"ש אחד, פסטיבל הג'אז הפולני בתל אביב המקוון ייפרש על פני מספר שבועות:  החל מ 27.8 ועד 17.9.

כל ההופעות שישודרו מפולין (מרצ'ין ואשילבסקי טריו, ONE קווינטט וקובה וייצ'ק טריו) ישודרו בשידור ישיר ומקוון בדף הפייסבוק של הפסטיבל. הקליקו כאן להכנס לדף הפסטיבל בפייסבוק

מרתון שופן: ערב ג'אז ארוך ובו ארבעה הרכבים ישראלים מובילים שינגנו סט קצרים (כ-30 דקות כל סט) המבוססים על יצירות של פרדריק שופן – ישודר לערוץ הפסטיבל ביוטיוב באיכות קול ותמונה גבוהים ביותר. 9.9.2020
כרטיסים מקוונים למרתון שופן ניתן לרכוש כאן.
כרטיסים מוזלים ב- 47 ש"ח – עד 2.9.2020. החל מ 3.9.2020 מחיר מלא – 70 ש"ח. 

להלן מקצת מהאירועים הצפויים:

יום חמישי 27.8: שידור ישיר ומקוון מוורשה: מרצ'ין ואשילבסקי טריו Marcin Wasilewski Trio, וישר אחריו – מפגש זום עם האומנים. ואשילבסקי הוא אחד הפסנתרנים הנודעים בעולם. הטריו שלו ניגן שנים רבות עם החצוצרן תומש סטאנקו האגדי. הם מקליטים בלייבל היוקרתי ECM ובפעם האחרונה היו בארץ בפסטיבל ישראל 2008.

 

יום רביעי 2.9: הרצאת זום בשידור ישיר על ההיסטוריה של הג'אז הפולני, שתועבר ע"י פאבל ברודובסקי Paweł Brodowski, העורך הראשי של מגזין Jazz Forum ואחד מהמומחים הגדולים בעולם לג'אז פולני.

יום חמישי 3.9: שידור ישיר ומקוון מוורשה: ONE quintet, וישר אח"כ – מפגש זום עם האומנים. ONE היא חמישייה כל-נשית מצוינת, המשלבת ג'אז מודרני מלודי עם אלמנטים של מוזיקת פולקלור.

 

יום רביעי 9.9: שידור ישיר ומקוון מתל אביב – מרתון-ג'אז: הרכבים ישראלים מבצעים שופן. ארבעה הרכבים ישראלים שינגנו ינגנו וריאציות על יצירות שונות של המלחין הפולני הנודע פרדריק שופן:

  1. דואט הילה קוליק (פסנתר)-הדר נויברג (חליל)
  2. גיא מינטוס טריו
  3. אוריאל הרמן (פסנתר)-מאיה בלזיצמן (צ'לו)-אהוד אטון (קונטרבס)
  4. את האומן הישראלי האחרון נשמור בינתיים כהפתעה.

 

יום חמישי 17.9: שידור ישיר ומקוון מוורשה: קובה וייצ'ק טריו Kuba Więcek Trio, וישר אח"כ – מפגש זום עם האומנים. הסקסופוניסט קובה וייצ'ק הוא שם עולה בשמי הג'אז באירופה. הטריו שלו ניגן בכמה מהבמות החשובות – בפסטיבלים ובמועדונים.

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא