כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

שיר דוד גדסי – אור בלילה

שיר דוד גדסי יוצא בשיר ראשון - "אור בלילה" כדאי מאוד להאזין!!!

התפוח, או במקרה שלפנינו, החוואייג', איננו נופל רחוק מהעץ, את אבנר גדסי אתם.ן בוודאי מכירים, מי שהוכרז לא פעם כזמר הבלוז היהודי הימתיכוני הכי מוכשר. כעת צומח מאחד הענפים של שבט גדסי כשרון צעיר חדש, שיר דוד גדסי, אחיה של טוהר גדסי ואחינו של אבנר, הוא מוזיקאי יוצר אשר משיק השבוע את שירו הראשון – "אור בלילה" שנכתב הולחן ומבוצע על ידו בהפקתו המוזיקלית של דודו טסה.

בגילוי נאות אומר שאין זו הפעם הראשונה בה אני נתקל\נחשף לקולו וכשרונו של שיר דוד גדסי, לפני מספר שבועות, במהלך פסטיבל לכבוד מוזיקת הקסטות של שנות השבעים שהתקיים בשעות הערב בשכונת נווה שאנן עוטף התחנה המרכזית, מעל הבימה הקטנה שהייתה חבויה בחצר המרכז הקהילתי המקומי, ניצב שיר דוד גדסי כשהוא מלווה עצמו בעוד ומיטיב קולו בכמה משירי רבי שלום שבזי, אחד מהם – "אהבת הדסה" נקלט בעדשה של מצלמתי.

מתברר שלא רק אני שמעתי את שיר, שמעו הגיע אל דודו טסה שראה אותו מנגן על עוד ושר בתימנית וזיהה את הפוטנציאל. החיבור ביניהם הוליד את ״אור בלילה״, תתכוננו להישבות. כאמור היום יוצא הסינגל הראשון לשיר דוד גדסי בהפקה מוזיקלית של דודו טסה. "אור בלילה" מלווה בקליפ מרהיב שצולם בבית כנסת אבוהב העתיק בצפת שנבנה אי שם במאה ה 16. השיר הוא מעין תפילה העוסקת במקום שחסר ובהבנה שדווקא אותו חוסר מוליד געגוע ומאיר גם כשחשוך.

כך שיר על השיר הטרי – "אור בלילה. גאה ומתרגש לשחרר היום שיר חדש ראשון ויקר לליבי. אפשר לאמר שיר תפילה (נצחית), שמדברת על המקום הזה שתמיד חסר בלב, איזה קול פנימי שינגן ויאיר, אחרי הרבה שירים וצבעים יש איזושהיא הבנה שהחיסרון הזה דווקא מוליד געגוע ומאיר גם כשאין אור בלילה על העיבוד וההפקה המוזקילית היה לי את הכבוד לעבוד עם דודו טסה האחד והיחיד."

שיר דוד גדסי בעדשה שלי בפסטיבל

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא