כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

מלך הדאנסהול Beenie Man חוזר לישראל

המלך הבלתי מעורער של הדאנסהול מגיע לישראל להופעה חד פעמית בהאנגר 9 באזור התעשייה של עמק חפר, אורחים ומופעי חימום – סילברדון, איילו וג'גנה סאונד, איימר סאונד ורוט בוי סאונד. די ג'י – אורן "ריאלטי" מקמיל, גונראס ואלצ'קו.  17 בינואר, כל הפרטים.

ביני מאן. צילום CC BY Aaron J Douglas Williams
ביני מאן. צילום CC BY Aaron J Douglas Williams

אנתוני מוזס דוויס "ביני מאן" נולד באוגוסט 1973 בקינגסטון ברובע "וואטרהאוס". הוא גדל ברחובות, בבקרים היה פוקד את בית הספר ובלילות היה מתגנב למסיבות הרחוב שמתקיימות לילה לילה ברחבי קינגסטון עם מערכות סאונד סיסטם גדולות אשר היו נשמעות למרחקים.

לאחר זכייה בתחרות כישרונות מקומית, ביני מאן החל לעבוד באולפנים. סינגל ראשון שלו שוחרר כבר בשנת 1981 בגיל 8 והאלבום הראשון שוחרר ב1983 כשהוא רק בן 10!

השינוי בקריירה של ביני מאן הגיע עם ההופעה שלו באחד מהפסטיבלים הגדולים של האי בזמנו – הרגאיי סאנספלאש בשנת 1992,  שם החלה תחרות ויריבות מוזיקלית עם אומן ג'מייקני אחר העונה לשם באונטי קילר.  היריבות הזו יצרה שלל להיטים מקומיים ואינספור הופעות כאשר שני היריבים המוזיקלים מאתגרים לירית אחד את השני.

מאמצע שנות התשעים החל ביני מאן לייצר אינספור להיטים שחצו את גבולות האי והביאו את האומן להכרה וסיבובי הופעות מסביב לעולם. הוא נודע בזכות להיטים כמו GIRLS DEM SUGER , ROMIE  , WHO AM I , DUDE  ועוד רבים וטובים , שיתופי פעולה עם מוזיקאים אגדיים מג'מייקה ומארה"ב שמות כמו הפוג'יז ווויקלף ג'ין , זמרת האר אנד בי מיה האחות הסופר כשרון של מייקל- ג'נט ג'קסון ! אינספור פרסים , זכייה בגראמי וכמובן סיבובי הופעות מסביב לעולם.

מבחינת במה ביני מאן נחשב בהחלט למלך הבלתי מעורר של הדאנסהול. הוא שר,  הוא עושה ראפ ג'מייקני ואפילו רוקד סטפס. ביני מפעיל את הקהל ובכל מופע שלו האנרגיות הן תמיד גבוהות ושמחות.  לפני חמש  שנים הגיע לראשונה לישראל ועשה שני לילות סולד אאוט בתל אביב אל מול קהל משולהב.

הפעם הוא מגיע להאנגר 09 שבעמק חפר להופעה אחת בלבד.

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא