כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

טונה חמה בערב קריר

רשמים מהופעת להקת הוט טונה ברדינג 3 נמל תל אביב, 22 בדצמבר 2010, 22:20. היה, נשען על הבמה, חש את העוצמה, צילם, הסריט וגם כתב: יובל אראל

יום רביעי לקראת השעה תשע בערב, אולם רדינג 3 בשפך נחל הירקון בתל אביב, שעה לפני המופע של להקת הוט טונה, להקת ה"בא נעשה שטויות" של יוצאי מטוסו של ג'פרסון, הקהל מתחיל להגיע, גימלאי החוף המערבי של שנות השישים והשבעים, שיער לבן, חלקם בכלל מצבא השם בחולצות לבנות וכיפות, הרבה דמויות מוכרות מקהילת המוסיקאים המקומית, נגנים, גיטריסטים, באים לתת כבוד ליורמה קאוקנן החוגג הערב יום הולדת שבעים. מוסיקת רקע של להקת הדלתות מנסה לחמם את האווירה ולהכניס את הקהל לקצב לקראת ההופעה.

יורמה וג'ק – הוט טונה
יורמה וג'ק – הוט טונה

עשר ועשרים, חברי הלהקה עולים לבמה לקול תשואות הקהל הצמא לצלילים, אט אט המוסיקה מתגברת, המופע נפתח ב- " I see the light" מתוך אלבומם הרביעי " The Phosphorescent Rat";, יורמה קאוקנן מקרין שקט נפשי ושלווה, האיש הקשיש הזה העומד לפני טוחן כבר 60 שנה של פריטה על גיטרה, מלך אמיתי. מימינו שותפו לדרך הארוכה עוד מימי האווירון, ג'ק קסידי, נגן הבס שומר על הקצב ואף נותן בקטעים שלו את הביט הנכון שמקפיץ את הקהל וחברי הלהקה, משמאלו נגן רב כשרונות בארי מיטרהוף המפליא לנגן בשלל כלי מיתר מיניאטורים כמנדולינה חשמלית, ברקע שולט על כלי ההקשה המתופף שחום העור סקוטה וורנר. אני צמוד למרכז הבמה, ממש מול יורמה, מפעם לפעם אני מעיף מבט אחורה לוודא שבאמת האולם מ-פ-ו-צ-ץ בקהל. כן.

אחד השיאים של הערב מתחיל בנגינת המנון הבלוז האולטימטיבי " " Rock Me Baby שמסתיים בעוגת יום הולדת ענקית המוגשת ליורמה לקול תשואות הקהל השואג "יום הולדת שמח: הי, הבנאדם בן שבעים, זה לא צחוק…

וכך בלוז רודף בלוז ושיר רודף שיר והשעה כבר קרובה לחצות וחצי…אחרי שעתיים רצופות של אווירת בלוז קוסמי קסום הערב מתקרב לקיצו בשני סשנים של הדרן. היה א-ד-י-ר.

יוצאים אל הלילה הקריר, אנשי "קצת אחרת" מנסים למכור אלבומים נוספים בדוכן שלהם ברחבת הכניסה, שלל אלבומי בלוז חלקם נדירים חלקם לאספנים בלבד.

תודה רבה למיוסיק.נטו על הגרלת ההזמנות להופעה. תודה חמה במיוחד לאנשי נרנג'ה הפקות להסכמה .

לצפייה בגלריית תמונות מהמופע באלבום שלי בפליקר:

http://www.flickr.com/photos/tlvcops/sets/72157625702346085/

ביצוע לרוק מי בייבי מתוך המופע + עוגת יומולדת ליורמה

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא