כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

מירי מסיקה – זהרה

האם השיר של מירי מסיקה, שנכתב בידי גוסטו והולחן בידי אופיר כהן, יעשה למירי את מה ש"יא מאמא" עשה לשמעון בוסקילה ושירי מימון?

"זהרה" הוא שיר ייחודי, שנכתב במיוחד עבור מירי בערבית מרוקאית ומספר על מערכת יחסים בין אם לבתה, על רצונה של האם לגונן על ילדתה מהעולם שבחוץ – ״אנא חיפה עליק״ (אני מפחדת עלייך) הוא משפט השגור בפי אמהות רבות לאורך הדורות ותקף לכל אם, מכל תרבות ומוצא. השיר שנכלל באלבומה האחרון של מירי מסיקה, בלט מההתחלה בייחודיותו וזכה להשמעות רבות בשלל הפלטפורמות, תחנות רדיו ומדיה דיגטלית.

כעת השיר מקבל עטיפה של קליפ מבית היוצר של יפו קריאטיב, הבמאי אמנון רון, הצלם איתן חתוכה והמפיקה בפועל צליל דנין (!!). את מירי מסיקה ניתן לראות ולשמוע בתאריך 23 בספטמבר באמפי שוני שם תארח את אמיר דדון ובתאריך 5 באוקטובר בפסטיבל ראשון לציון כשתארח את גליקריה. יחד עם הקליפ אני מצרף תיעוד שלנו ממופע ההשקה לאלבום, הרווחתם פעמיים!!!

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

4 תגובות

  1. שלום רב !
    ביצוע השיר "יא זהרה יא בינתי " השיר שמבצעת מירי מסיקה באופן יוצא מן הכלל, מרגש מאוד עד פעימות הלב ודמעות. מירי מצליחה להעביר את המסר של השיר הייחודי לו .
    ברשותכם ! האם ישנה אפשרות להעביר מילות שיר זה לידי זמרת מרוקאית לביצוע השיר במוזיקה ווקאלית בשפה הערבית המרוקאית האוטנתית לפאן מוסיקלי נוסף כדי שהשיר ישמע במעמקי פנים הלב ועורקיו וזאת בהדגשה יתרה …מבלי לפגוע חלילה וחס בעוצמת הקול האדיר והמיוחד של מירי מסיקה המדהימה שהצליחה להוביל אותי לבקש רעיון זה מכם . אם תצליחו לגייס זמרת שתבצע את השיר , תבוא עליכם הברכה ותבורכו.

  2. זַהְרַה/מירי מסיקה

    יַא זַהְרַה יַא בִּנְתִי רַאְה ד-דִנְיַא כְּבִּירַה

    יַא בִּנְתִי זַהְרַה

    מִנְהַא לַ-מְלִיחַה וּשְחַאל פִיהַא לְ-קְבִּיחַה

    יַא זַהְרַה בִּנְתִי

    פְחַאל לְ-עְ'נַאוִי פְחַאל מְעאוּדַה כְּתִ'ירַה.

    יַא בִּנְתִי זַהְרַה

    יַא זַהְרַה יַא בִּנְתִי רַאְה ד-דִנְיַא כְּבִּירַה

    אַנַא חַ'איְפַה עַלֶיכּ מַא תִבְּעַדִי עַלֶיאַ

    אִנְתִ נוּר עֶינַיא

    אַנַא חַ'איַפַה עַלֶיכּ מַא תִבְּעַדִי עַלֶיאַ

    אִנְתִ נוּר עַיְנֶיא

    לַאַין רַאיְחַה יַא עמְרִי

    יַא זַהְרַה יַא בִּנְתִי הַנִיכּ מִלְ-בְּעִידַה וּלְ-קְרִיבַּה.

    יַא בִּנְתִי זַהְרַה

    וִחְדִי עַלַא רַאסְכּ וּעַלַאש עַלֶינַא ז-זִרְבַּה.

    יַא זַהְרַה יַא בִּנְתִי

    אִנְתִ בִּנְתֶ נ-נַאס וּדַ'אהַרַה בִּכּ לְ-הִיבַּה.

    יַא בִּנְתִי זַהְרַה

    יַא זַהְרַה יַא בִּנְתִי הַנִיכּ מִן לְ-בְּעִידַה וּקַרִיבַּה.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא