כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

שירים חדשים

אסופת שירים שלוקטו מתוך מבחר שהושק היום להאזנה, הטו אוזן..

 

החביבה של יובל בנאי

יובל בנאי. צילום: יובל אראל
יובל בנאי. צילום: יובל אראל

יובל בנאי משיק שיר ראשון מתוך אלבום סולו חמישי שיראה אור במהלך השנה הבאה. במשך השנתיים האחרונות עבד יובל בנאי על האלבום החדש יחד עם חברו ושותפו המוזיקלי בלהקת משינה אבנר חודורוב שאף הפיק את האלבום מוסיקלית. במשך הזמן הצטרפו מוזיקאים נהדרים וחברים למסע – אבנר חודורוב על הקלידים, פיטר רוט בגיטרת באס, אבי סינגולדה בגיטרה, אשר פדי על התופים, יעל דקלבאום בשירה, שלומי אלון בסקסופון, יאיר סלוצקי בטרומבון, ספי ציזלינג בחצוצרה, יותם חיימוביץ' בסיטאר וניקי בכינור.

יא חביבתי…

 

אלה של אורן ברזילי

אורן ברזילי. צילום: יובל אראל
אורן ברזילי. צילום: יובל אראל

אחרי ההשקת השיר "ירח מר" שתפס תאוצה  בכמות ההשמעות, משיק אורן ברזילי שיר שני בשם "אל", שנכתב במשך כשבע שנים כשיר תפילה לבתו, אלה. אף הוא מתוך הפרוייקט המסקרן שיצא בקרוב.

לאחר ההצלחה האמנותית בעקבות אלבומו הקודם Sorrow Demons Joy Blizzards שקטף ביקורות מחמיאות עובר אורן לדרך חדשה אך מוכרת בנבכי השפה העברית עם אלבום של חומרים רגישים, ואיכותיים, אך נגישים מתמיד. אלבום קונספט בו השירים עטופים במונולוגים וסיפורים קצרים פרי עטו אשר חלקם אף מוקראים ומוקלטים, גם הארט המלווה את האלבום כולו מעשה ידיו.

הסיפורים הם אותנטיים וחושפניים ומורכבים מחוויות שנצברו ונצרבו בברזילי במהלך חייו המורכבים והמרתקים בעצמם. השירים מדבקים בצורה מענגת וממשיכים את המסורת שהחלה באלבום הקודם: מלנכוליה מתקתקה ומנחמת שמתאימה בדיוק לימי הסתיו והחורף שעומדים לבוא עלינו.

אורן: "הרבה פעמים שואלים אותי אם יש שיר שאני אוהב יותר מאחרים. אני יכול להגיד בוודאות שאת אל אני אוהב במיוחד. הוא נכתב במשך למעלה משבע שנים. כשכל שנה הוספתי שורה. זה שיר תפילה שנכתב עבור ואל בתי הקטנה אלה".

 

לא שומע, דני ליטני

דני ליטני. צילום: צביקה גולדשטיין - יח
דני ליטני. צילום: צביקה גולדשטיין – יח"צ

אין זה סוד שדני ליטני, אחד הזמרים הוותיקים והמוערכים בארץ, הולך ומאבד את שמיעתו. ובכל זאת כשנפגשו קובי לוריא ודני ליטני, שאל קובי את את דני: "מה קורה? ודני ענה: "תודה לאל, אני חרש" מיד נולד הרעיון לכתוב את השיר המדבר על חוסר הקשב בחיינו – "הפרעת קשב".

בכל שנות הקריירה שלו, דני ליטני שר ויוצר עם הכרה חברתית, ובבלוז שלו  משולב משחק, קצב וחיוך. ההקלטה הייתה מאתגרת ומיוחדת; בחושיו החדים קלט את התהודה, את האווירה ובעיקר את המסר, ובזמן ההקלטה נעזר בתדרים ובפעימות התוף.

ב"הפרעת קשב" משתתפים יחד עם דני ליטני – משה לוי על ההמונד, אלון הלל על התופים ואילן אביב על הבס.

 

 

הילי בוימל מבקשת שתקרא לה

הילי בוימל. צילום: עדי עובדיה - יח
הילי בוימל. צילום: עדי עובדיה – יח"צ

הילי בוימל בכלל רצתה להיות חוקרת חלל עד אשר פגשה בגיטרה והתאהבה עמוקות בעולם המוסיקה והכתיבה. לשירה הגיעה הילי בשלב מאוחר יותר, לאחר שהתגבשה כיוצרת וגיטריסטית. היא עברה כמה גלגולים עם החומרים ועם הרכבים שונים, עד אשר לפני כשנה החליטה להקליט אלבום עם המוסיקאי המוכשר אבי ליבוביץ' ששמע סקיצות והתאהב. אחרי כמעט שנה של חזרות עם הנגנים ושישה ימי אולפן אינטנסיביים ומרתקים, נולד סוף סוף האלבום הראשון שמאגד שירים שכתבה בעשור האחרון.

הסינגל הראשון מהאלבום – "אם תקרא" .

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא