כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 12.08.2017

אהה, הסתיים לו עוד שבוע, זה הזמן לסדר בשורה את הצלילים שהצטברו במהלכו, הפעם בחרתי לגעת באלבומים חדשים פחות או יותר, חלקם אלבומי בכורה ליוצריהם. השתדלתי ליצור כאן האזנה אקלקטית, מגוונת ועריבה.

 

טל תמרי – אין לזה סוף

את טל תמרי אתם בטוח רואים יותר ממה שידעתם, בדרך כלל הוא נותן לכם את הקצב כמי שיושב מאחורי עמדת התופים וכלי ההקשה בשלל הרכבים ואמנים ביניהם תמצאו את עברי לידר, רדבנד, ארמון וFאנקנשטיין. אך טל תמרי מבקש להגיע אל קדמת הבמה. ובדרך הוא משיק את אלבום הבכורה שלו "אין לזה סוף" הכולל 10 שירים שטל כתב, הלחין שר, ניגן והפיק. אמירות מחודדות וחכמות, מנגינות מהודקות ונכונות המשלבות אלמנטים ממגוון סגנונות כפופ, רוק, דיסקו ודאנס לצד פסיכדליה ואלקטרוניקה עכשווית,  מבט כל כך מורכב בתוך עולם המוסיקה, להתאהב באלבום כעת ועכשיו.

 

איל כהן – לא חלמתי

אלבום הבכורה של איל כהן, זמר ויוצר, בוגר בית הספר רימון אשר מגיל צעיר מאוד נמשך לכתיבת שירים ולנגינה. כך איל על האלבום הטרי – "בתהליך כתיבת האלבום נולדו המון שירים, מתוכם נבחרו עשרה שירים שמדברים אותי בשפה פשוטה ומעניינת. מעולם לא הרגשתי כל כך חשוף כמו שאני מרגיש כשאני שר את שירי האלבום, זה מרגש כל פעם מחדש." האלבום כולל עשרה שירים שאיל כתב והלחין בהפקתו המוסיקלית של דורון פלסקוב ובליווי (מנטור…) של דן תורן.

 

תמר לינדר – כן

אלבום הבכורה של תמר לינדר, זמרת יוצרת שכתבה והלחינה את 11 השירים שבאלבום בהפקתו של אור בהיר. תמר מוגדרת כאמנית רב תחומית הנוטלת חלק בערבי ספוקן וורד והיא מצויה בתהליך עמוק של חיפוש עצמי הכולל מסעות רבים בארץ ובעולם, את ההשפעות, הקולות והסגנונות שעטפוה ניתן לשמוע ולזהבות בשירה האלבום. תמר תחגוג בתאריך 7 בספטמבר את השקתו במופע שיתקיים במועדון לבונטין 7 ותארח את נועם ענבר שנוטל חלק באחד משירי האלבום.

 

דניאל רובין – כלום לא עובר על ידי

אלבום הבכורה של דניאל רובין, זמרת יוצרת אשר עשתה את שירותה הצבאי בלהקת קיטבג, הלהקה של חיל החינוך, ובמקביל לכך אף השיקה את אלבומה הראשון בגזרת EP שכלל חמישה שירים אותם היא כתבה והלחינה, האלבום החדש כולל 11 שירים בהפקתו המוסיקלית של עמרי אמדו. ובשיתוף ההרכב "דניאל רובין והגברות" בו חברות לצידה המוסיקאיות, זמרות נגניות אלכס משה, דנה אמדו ומיכל אליסף, המלוות אותה בהופעות ברחבי הארץ.

 

ניר שרון – הירח

אלבום הבכורה של ניר שרון, מוזיקאי יוצר ומבצע שכתב והלחין בהפקה מוזיקלית של לירן פרידמן, מאור עלוש וזיו זק הכולל חמישה שירים המשלבים שלל סגנונות מוסיקליים אותם ספג מאמנים אשר השפיעו עליו לאורך השנים כאביתר בנאי, שלום חנוך, אריק אינשטיין, מאיר אריאל, שלמה ארצי, שלומי שבן ועוד. בתאריך 22 באוגוסט יחגוג ניר את השקת אלבומו במופע בתאטרון תמונע בתל אביב.

 

אורסולה שוורץ – קודש חול ים

טליק אדיר וחיים רחמני הם "אורסולה שוורץ", המנגנים בגיטרה ובס, קלידים ומחשב, ויולה וכינור, תופים וכלי הקשה מהמזרח, ואפילו מסרק – כולם משמשים כדי למצוא את המעטפת המוזיקלית הנכונה והשלמה ביותר לשירים שהם יצרו במהלך עשר השנים החולפות עד שהתגבשו לכדי אלבום, הסגנון המוזיקלי נע מרוק לטריפ-הופ, מפוסט-פאנק לפריק-פולק, מכאן לשם. מארג עשיר של השפעות שזורם בטבעיות בין שירים שונים.

 

מארקש בלוז – אשקלון

אלבום הבכורה של ההרכב מוזיקאים המשלבים בין סגנונות הבלוז, הפולק, האוריינטלי והפסיכודלי בתמהיל דרים פופ בן זמננו, האלבום כולל 15 רצועות אותם כתב והלחין דודי גבאי המנגן בגיטרות יחד עם עווד אבו שני בעוד וכינור, אודלייה טוויג בבס ונווה קורן בתופים וכלי הקשה, האלבום שהופק בידי  עמיר לב מתוכנן לצאת לחנויות בתאריך 1 בנובמבר, אבל, הי, הוא כבר כאן.

 

ג'יין בורדו – מה שחשוב

אלבומם השני של חברי השלישייה הפולקית דוברת העברית ג'יין בורדו שוחרר לאחרונה והוביל לשני מופעי השקה צמודים באמפי שוני שהוכרזו כסולד אאוט. השירים שבאלבום שנכתבו בידי חברי ההרכב תוך כדי סבב ההופעות עם אלבומם הראשון, עברו עם הזמן שינויים, שיפורים ושכלולים מוסיקליים. השלושה החליטו להקליט ולהפיק את האלבום בעצמם והקימו אולפן ביתי ובכל רגע פנוי התכנסו בו כדי להמשיך ולעבוד על השירים החדשים. התוצאה יותר ממשביעה רצון. כעת הם מצויים בעיצומו של סבב הופעות לקידום האלבום, תמצאו לכם את התאריך והמקום הנכון ותגיעו: 16.8 זאפה תל אביב, 18.8 צוללת צהובה ירושלים, 23.8 זאפה הרצליה, 26.8 היכל התרבות מודיעין, 2.9 פאבלה מנוף, 8.9 רפפורט חיפה, 18.9 זאפה תל אביב, 9.10 פסטיבל התמר, 10.10 זאפה ירושלים, 12.10 זאפה הרצליה.

 

משה נריה כורסיה – יותר מידי

משה נריה כורסיה, אמן, מוסיקאי יוצר, משיק בימים אלו את אלבום הבכורה שלו "יותר מדי" שאת שיריו הוא כתב והלחין בהפקתו המוסיקלית של ראובן חיון, מדובר במוסיקאי המגיש תוכן איכותי ומשובח.

 

יוסי שטרית – שובר את הגבולות

יוסי שטרית נחשף לתודעת הקהל הרחב בעקבות השתתפותו בתכנית הריאלטי  "X-Factor" הפך למתמודד שזכה לביקורות משבחות בזכות ביצועים מצוינים שהביאו אותו עד למקום השני בגמר הגדול. לאחר השתתפותו בתכנית החל לאסוף חומרים לקראת אלבום הבכורה ובמקביל התגייס לצה"ל. כעת הוא משיק אלבום בכורה הכולל 13 שירים המרפרפים על סגנונות מוסיקליים שונים שבכתיבתם והלחנתם נוטלים חלק כמה מהשמות ה"חמים" בתעשיית המוסיקה בארץ – נועם חורב, ינון יהל, יעקב למאי, דולב רם ופן חזות, אבי אוחיון ועוד רבים וטובים.. יוסי שטרית יחגוג את השקת האלבום במופע שיתקיים בתאריך  6.11.17 במועדון רידינג 3 בנמל תל-אביב.

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא