כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

שלושים שנות פסטיבל בראשון לציון

פסטיבל המוסיקה של ראשון לציון חוגג השנה 30 עם למעלה מ-100 אמנים, הרכבים ומוסיקאים בחול המועד סוכות, כל הפרטים.

יהונתן ואביב גפן. צילום: יובל אראל

אביב גפן, אייל גולן, אמיר דדון, אריאל זילבר, גידי גוב , גליקריה, דיויד ברוזה, דני ליטני, דני סנדרסון, דקלון, החברים של נטשה, הראל סקעת, זהבה בן, חיים משה, יהודה פוליקר, יהונתן גפן, ילדי בית העץ, יעל לוי , מארינה מקסימיליאן, מוש בן ארי ,משה פרץ, סגיב כהן, צביקה פיק,  שלום חנוך ואחרים הם האמנים שיטלו חלק בפסטיבל המוסיקה של ראשון לציון שיתקיים השנה במהלך חול המועד סוכות.

הפסטיבל, הנחשב לחלוץ פסטיבלי המוסיקה בארץ נוסד במתחם היקב ראשון לציון ומכאן נבע גם שמו: "פסטיבל היין של ראשון לציון" . בין חביות הענק , בריכת דריכת הענבים ומשטחי הבקבוקים  הוקמו במות קטנות עליהן הופיעו האמנים וההרכבים השונים.

כיום, שלושים שנה אחרי, הפסטיבל הקטן והאינטימי הפך לפסטיבל המוסיקה הכי גדול במדינה עם למעלה ממאה אמנים והרכבים המופיעים בפני שלוש מאת אלף  צופים בשישה מתחמי הופעות, חלקם פתוחים לקהל הרחב וחלקם בתשלום . לאורך השנים הקפיד הפסטיבל לשמור על ייחודו ולארח אמנים והרכבים ישראלים בלבד ועל כך גאוותו הגדולה.

חגיגת ה-30 לפסטיבל תכלול  סידרה של הופעות ייחודיות בלייב פארק , היכל התרבות , "הרובע" כיכר העירייה, גן המושבה, בית העם והמדרחוב . . הפסטיבל יפתח ב-5 באוקטובר ויסתיים ב- 10 באוקטובר.

הפקת הדגל של הפסטיבל תהיה חגיגה לציון יום הולדתו ה- 70 שנה של יהונתן גפן . בניהולו האמנותי של בנו אביב גפן יעלו ויצדיעו לפועלו של יהונתן , שלום חנוך, יהודה פוליקר, גידי גוב, מתי כספי, דיוויד ברוזה, דני ליטני, קורין אלאל , יעל לוי  ואחרים . המופע יתקיים באמפי לייב פארק במערב ראשון לציון.

כך אביב גפן על חגיגת יום ההולדת לאביו יהונתן:

זה לא כל כך נעים להיות בן 70

כילד הייתי נוהג לשבת בבית ולראות את אבא יושב במטבח עם מכונת הכתיבה הגדולה שלו וכותב. השתדלתי לא להפריע או לעשות רעש כי תמיד הייתה תחושה שאבא עושה משהו חשוב, היו לו פנים רציניות כשהוא כתב והייתי מדי פעם תופס אותו לחיבוק כשהוא היה ניגש למקרר או הולך להביא משהו מהחדר הסמוך.

כשגדלתי הבנתי שהוא בעצם ברא שם במטבח על מכונת הכתיבה שלו כמה נסיכים קטנים, מספר כבשים, חיפש מקום לדאגה וייצק את הדמיון והחוכמה שלו על נייר שלימים אנשים יאמצו בחום לכל חייהם.

לקחתי על עצמי את התפקיד לנסות ולחבר בין כל הנקודות שבמקרה של אבא זה כמו לחבר את כל הכוכבים בשמיים וליצור איזו תמונה. החלטתי לפנות לאמנים הגדולים ששיתפו פעולה עם אבא לאורך השנים ואני חייב להגיד שמעולם לא ראיתי הענות כל כך רחבה חמה ואוהבת.

בזה אחר זה יעלו שלום חנוך, יהודה פוליקר,  כספי, גידי גוב, דיויד ברוזה, דני ליטני, קורין אלאל, יעל לוי, שם טוב לוי, שלמה יידוב ,שירה ואני וכמובן אבא שיקריא כמה קטעים ישנים וחדשים.

והנה שוב אני אמצא את עצמי בצד הבמה שומר שלא יפריעו לאבא ואתאהב בצלילי מכונת הכתיבה שבעצם כתבה אותנו לאורך השנים.

אביב גפן

 

בין המופעים החשובים שיערכו במסגרת הפסטיבל מן הראוי לציין:

  • החברים של נטאשה חוגגים 25 שנה לאלבום המופת שינויים בהרגלי הצריחה . לרגל האירוע המיוחד יארחו הנאטשות את מארינה מקסימילין , אמיר דדון ואביב גפן.
  • אייל גולן במופע מיוחד וחגיגי לרגל יציאת אלבומו "זה לא פשוט להיות פשוט" לפסטיבל.
  • דני סנדרסון יהיה אורח מיוחד של תזמורת צה"ל בהפקה מיוחדת לפסטיבל בשיתוף פעולה עם כאן 88.
  • אריאל זילבר יהיה אורח מיוחד של סימפונט ראשון לציון בהפקה מיוחדת לפסטיבל.

כן יתקיימו המופעים הבאים:

מירי מסיקה תארח את גליקריה בהופעה חגיגית לרגל יציאת אלבומה החדש "אלוהי הדברים הקטנים", מוש בן ארי יתארח בהפקה המקור של ילדי בית העץ, חיים משה יארח את דקלון וסגיב כהן וצביקה פיק ואורחים במופע פסנתר בהפקת מקור לפסטיבל, הראל סקעת יארח את זהבה בן במופע מיוחד לפסטיבל .  משה פרץ יארח את אגם בוחבוט בחגיגה ים תיכונית בשיתוף פעולה עם רדיו לב המדינה ועוד ועוד.

הפסטיבל מופק על ידי החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש של עיריית ראשון לציון בניהולם של המנכ"ל – אלי פולק, מנהלת הפסטיבל – טלי צרנר, מנהל אמנותי – אמיליו גלעד שנקר, ניהול הפקה – גלעד וייס.

פסטיבל המוסיקה של ראשון לציון | 05-10.10.17 | חול המועד סוכות

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא