כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

ה-BDS נגד הבלוג של יובל אראל

אכן, גם הבלוג של יובל אראל מהווה אובייקט להתנגחויות של תנועת החרם העולמית כנגד מדינת ישראל. כל הפרטים.

The House Of Love . צילום: יובל אראל

בחודש פברואר האחרון התקיים במועדון זאפה בהרצליה המופע של להקת THE HOUSE OF LOVE הבריטית שככבה במצעדי ההשמעות בשנות השמונים כחלק מגל להקות האלטרנטיב שקמו באי הבריטי באותם ימים, הלהיט הכי מזוהה עם הלהקה ולמעשה סמלה המסחרי הוא השיר SHINE ON.

נכחנו במופע ולאחריו פרסמנו כתבה מפורטת כאן בבלוג שכללה מעבר לתיאור המופע והחיבור לישראל גם גלריית תמונות וקטעי וידאו.

בעקבות אותה כתבה הגיעה למייל פניה מ- Shabbir Azad, אזרח בריטי החי במנצ'סטר לפיה הוא בין היתר מנהל ועורך מגזין מעריצים של הלהקה וביקש כלול את הכתבה שהתפרסמה בבלוג אודות המופע בהרצליה בתוכו.

כמנהל הבלוג נתתי את הסכמתי המלאה לכך, אין זו פעם ראשונה שמגיעות בקשות מסוג זה, לאחר חלופת מכתבים די ממושכת וטרחנית מה העברתי את המסר כי אני מסכים לאפשר שימוש בקטעי הווידאו ובתצלומים אולם את הטקסט הוא יאלץ לתרגם בעצמו באמצעות מי מדוברי וקוראי עברית על האי בריטי.

ואכן לפני מספר שבועות הגיע לידי עותק של מסמך הכתבה המתורגמת הכולל את הגרסה האנגלית של הכתבה בצירוף בקשה לעבור על הטקסט ולהעיר הערות מתקנות לצד ההודעה כי המגזין יצא לאור בתחילת ספטמבר 2017.

הבוקר המתינה לי בתיבת המייל הודעה נוספת מאותו אזרח בריטי Shabbir Azad כי מנהל הלהקה שעבר על החומר בעצמו לא מוכן שכתבה על המופע בישראל תתפרסם במגזין מסיבות פוליטיות, או למיטב הבנתי במילים פשוטות ובלתי מצוחצחות – תנועת החרם על ישראל אקא BDS הובילה להחרמת הכתבה ופרסומה באנגלית, מנהל הלהקה חושש מההשפעות והלחצים של תנועת החרם ולכן מבקש למחוק כל זכר לאותה הופעה בישראל…

הודעתו של שביר אזר במייל. צילומסך

בעמוד המידע באנציקלופדיה האינטרנטית וויקיפדיה מצוי המידע הזה אודות השפעת תנועת החרם BDS על מפת המופעים הבינלאומיים בישראל:

רוג'ר ווטרס, חבר להקת פינק פלויד, הוא פעיל מרכזי של הקמפיין נגד הופעות בישראל, הנוהג להפעיל לחץ נגד אמנים אחרים בדרישה שיחרימו את ישראל. בין היתר תמכו בהחרמת ישראל הסופר איאן באנקס, המוזיקאים בריאן אינו ופיט סיגר והסופרת אליס ווקר. בין הלהקות והזמרים שביטלו הופעות שתכננו בישראל בעקבות הלחצים של ה-BDS נמנים הגורילאז, אלוויס קוסטלו. הזמר סטיבי וונדר ביטל הופעה למען ארגון תומך צה"ל בלוס אנג'לס. הפיזיקאי סטיבן הוקינג ביטל את הגעתו לישראל בעקבות לחצי הארגון וציטוטים שלו בגנות ישראל הובאו בסרטון שהארגון הוציא לכבוד "שבוע האפרטהייד" ב-2014. בישראל הצטרפו לקמפיין פעילי וארגוני שמאל רדיקלי, בהם ניב גורדון, קואליציית נשים לשלום, אילן פפה וכן חברת הכנסת חנין זועבי. גם פובליציסט "הארץ", גדעון לוי, הביע תמיכה ב-BDS ובחרם על ישראל.

כמו כן ידוע לכל מי שמגיע לקרא כאן בבלוג שמאמצי התנועה ואחד ממובילי הדגל שלה רוג'ר ווטרס מכוונים לכל הרכב בינלאומי שסוגר בוקינג בישראל במאמצי שכנוע לבטל ולא להגיע, מאמצים ששיאם הגיע במופע שקיימו חברי להקת רדיוהד באנגליה שם הונפו דגלי אש"פ מול הבמה וזכורה היטב תגובתו של ת'ום יורק לכך – "אנשים מחורבנים" (Fucking PPL).

אולם המאמצים הללו לא ממש נושאים פרי, כשאנחנו מביטים לאחור רק על ימות הקיץ הנוכחי שכבר חלפו וסופרים את שמות האמנים שכן הגיעו לישראל מחו"ל והופיעו כאן אנחנו מבינים שהמשפט "הכלבים נובחים והשיירה עוברת" מתממש פשוטו כמשמעותו, הנה הם לפניכם, אנשי השיירה – ג'סטין ביבר, בריטני ספירס, אירוסמית, גאנז אנד רוזס, טירז פור פירז, יוזב, רוד סטיוארט, רדיוהד, פיקסיז, ג'י בלווין, דדי יאנקי, טום ג'ונס, אנגלברט הומפרדינק, פראנקי וואלי, פול יאנג, משתתפי האירוויזיון 2017, ז'אן מישל ז'אר, כימיקל ברודרז, פט שופ בויז, פונד ועוד עשרות הרכבי אינדי אלטרנטיביים..

ואם תגובת הלהקה ומנהליה לכתבה שכותרתה "כמה אהבה" היא כזו, אז אבקש לסכם במשפט אחד קצר וממצה:

Fuck BDS

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא