כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הגרוב של התימניה

שירן קרני והרכב הFאנק התימני בינת אל פאנק חגגו את השקת אלבומם השני !The Great & Glorious Yemenite Funky .Thing במופע חגיגי בו התארחו לירון עמרם ויוסי "דקלון" לוי, יום חמישי, 04.07.2019, אברהם הוסטל תל אביב. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל, עין שניה על העדשה – שילי אראל.

פחות משבוע חלף מאז פגשתי את שירן קרני והרכב, אמנם מצומצם ואקוסטי, של להקתה בינת אל פאנק. זה היה במסגרת פסטיבל ספוט בסלון אשר אירח את הקהל בבתי האמנים המתגוררים בשכונת פלורנטין בתל אביב, מופע אקוסטי (אמרתי…) שנגע בכמה מהשירים החדשים של שירן לצד חומרי האלבום הראשון באווירה נינוחה שכללה רביצה על שטיח וכריות לצד בקבוקי בירה קרה, קצת הטפת מידע אודות שירת נשות תימן ועוד.

שירן קרני, בינת אל פאנק. צילום יובל אראל
שירן קרני, בינת אל פאנק. צילום יובל אראל

אמש במאה ושמונים מעלות לצד השני הגישה שירן, כשהיא מלווה בהרכב המלא והעשיר של בינת אל פאנק, הכולל את שירן עצמה בשירה, קלידים ודרבוקה, רגב ברוך בתופים וניהול מוזיקלי, דוד דגמי בכלי הקשה, יותם כהן בגיטרה, דוד מיכאלי בגיטרת בס, עודד בן יצחק בסקסופון, טל אברהם בחצוצרה, גרשון וייסרפירר בטרומבון ועוד, מופע מלא קצב, חשמל וגרוב, מעל במה מעוטרת בשלל פרחים וסמלים אתניים בפני קהל רב שהגיע לשמוח ולתת גם בצעד תימני.

שירן מגישה בזה אחר זה מקבץ משירי האלבום החדש לצד חומרים מהאלבום הקודם, שירה תימנית – שירת נשים על אהובים ושירה בעברית או אנגלית, נוטעת את היסודות מהאקדמיה למוזיקה היכן שהרביצו בה תורה לפני יותר משש שנים.

שירן קרני ולירון עמרם. צילום שילי אראל
שירן קרני ולירון עמרם. צילום שילי אראל

את הרווח בין הפרשנות של שירן וההרכב המלווה לצליל התימני החף מעיטורים למעט תוף פח או דרבוקה שבידיה הפך לעולם של מוזיקת נשמה טעונה בהררי Fאנק ורסיסי ג'אז עם מקצבים אפריקאים הובילו שני אורחים שצללו עמוק אל תוך הקלאסיקות של המוזיקה הים תיכונית הקלאסית בואכה הררי עדן עם אירוח ראשון של לירון עמרם, שאביו אהרון התארח במופע ההשקה לאלבום הראשון של ההרכב, אשר ביצע דואטים עם שירן ל"חלום ישן" ומחווה לזוהר ארגוב בשיר "כמו שיכור" לשמחת הקהל שלא הפסיק לרקוד, לא לדבר על שורת רקדני ורקדניות הצעד התימני בקדמת הבמה משל היה זה עוד ערב בסדרת לילות תימן…

שירן קרני ודקלון. צילום שילי אראל
שירן קרני ודקלון. צילום שילי אראל

האורח הבא של שירן ובינת אל פאנק היה מי שאפשר להכתירו כמלך הכרם, יוסי לוי המוכר בטייטל דקלון, למרות גילו המבוגר מאוד (בן 75) דקלון מלמד את הצעירים שיעור בשירה עם "חנל'ה התבלבלה" ו"איילת חן" קלאסיקות שעדיין יודעות לשלהב את הקהל.

שירן קרני, מרקידה את הקהל. צילום יובל אראל
שירן קרני, מרקידה את הקהל. צילום יובל אראל

אם מבקשים אותי לסדר קופסאות ומסגרות אני מציב את שירן ובינת אל פאנק על אותו מדף מוזיקלי (תאורטי) לצד הרכב האחיות למשפחת חיים – A-wa, שירן אברהם אקא SHIRAN, מגי היקרי אקא MAGI ומוזיקאים מהמין הגברי כרביד כחלני והרכב ה- YEMEN BLUES מחד ושי צברי והרכב הגרוב הימתיכוני מאידך שלא לשכוח את הכוכב העולה, חתן פרס אקו"ם לשנת 2018 לירון עמרם. אלו מה שניתן להגדיר הדור החדש בצליל התימני, המוזיקאים שיודעים לתת כבוד למסורת ולמורשת ולקחת אותה קדימה אל תוך המאה העשרים ואחת.

אני חושב שראוי לציין את יבגני צ'רטקוב התקליטן שהפגיז בתחילת הערב תמהילים של מוזיקה ערבית אסלית לצד חומרי ביט שחורים עשירי גרוב וביט עכשווי שהכניסו את הקהל שהחל למלא את חלל הווניו לאווירה הנכונה, לחלוץ סנדלים ולהתחיל לפזז ואף סגר את האירוע במוזיקה הנכונה עם יציאת הקהל אל האוויר המהביל של תל אביב בקיץ. ועוד אחרון חביב – מילה טובה ליובל חרמוני טכנאי הסאונד שעשה עבודה מצויינת.
לחצו לצפייה בגלרייה מהמופע צילום שילי אראל
לחצו לצפייה בגלרייה מהמופע צילום יובל אראל

קטעי וידאו מהמופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא