כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

ראש בראש – רוק מול סול

שני אמנים מוכשרים כל אחד מסצנה אחרת, משחררים חומרי האזנה לרשת לקראת אלבומים שבדרך, יש גם תאריכים להופעות – שתיהן באותו ערב, לא באותו מקום, סקרנים? המשיכו עם הכתבה..

אז מי הם השניים? ומה הם מבקשים?

הוא – שי נובלמן, מוזיקאי, זמר-יוצר, שחקן ואיש תקשורת ישראלי, באמתחתו שני אלבומי סולו, הרבה סינגלים, עבודה משותפת באלבומים של צ'רלי מגירה, הקספרים ועוד, בדרך לאלבום שלישי. היא – אסתר רדא, זמרת ושחקנית תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה ישראלית, בארנקה ישנם סדרות טלויזיה, מחזמר, עבודה באלבום משותף עם רבל סאן ואחרים, מתעתדת להשיק אלבום סולו אי.פי בקרוב.

שי נובלמן. צילום: יובל אראל
שי נובלמן. צילום: יובל אראל

שי נובלמן משיק שיר ראשון " כל יום משתנה" מתוך אלבום חדש בעברית – "יומי הוא חלום",  חמש וחצי שנים ארכה העבודה על האלבום החדש, שהופק בידי שי נובלמן ועוזי פיינרמן (בום פם, האחים רמירז, קרולינה). פיינרמן הידוע בכישוריו כגיבור גיטרה יוצא דופן, סייע לנובלמן לרקוח אלבום מתוזמר ועשיר במיוחד בשילוב של כלי נשיפה וכלי מיתר.

מספר שי נובלמן : "רציתי ליצור אלבום שיהיה לו את העומק המוסיקאלי שהיו באלבומים שגרמו לי להתאהב במוסיקה, כשהייתי נער, ושהייתי צולל לתוכם פעם אחר פעם ומוצא בהם עולם שלם שהיה מרגש אותי ומצית את דמיוני. אלבומים שיצאו בסוף שנות השישים ותחילת השבעים: המודי בלוז, הביץ' בויז, פרוקול הארום, הנשמות הטהורות, סקוט ווקר. רציתי שהאלבום ירגש אותי מאד, כי ידעתי שאם זה כך הוא גם ירגש עוד הרבה אחרים. זו גם הסיבה שלקח לי כל כך הרבה זמן ליצור אותו.  המעבר לעברית לא היה לי פשוט כמי שהתרגל 20 שנה לכתוב ולשיר רק באנגלית. אני חושב שהראשוניות הזאת, של מי ששר לראשונה בשפה הזאת, מורגשת לפעמים באלבום. נצמדתי יותר אל המנגינות, למדתי תוך כדי ההקלטות איך להשתמש בשפה הזאת, שהייתה עד אז זרה לי בשירה." ממשיך שי –"כל יום משתנה הוא השיר הראשון שכתבתי בעברית. הייתי בנקודת זמן בחיי שהרגשתי שאני כל יום משתנה קצת. עמדתי מול המראה ולא זיהיתי את עצמי. זהו סוג של שיר פרידה מפרק בחיי, והתחלה של משהו חדש ומרגש לא פחות."

ההופעה הבאה של שי נובלמן ולהקתו תתקיים  בתאריך 19.12.2012 במועדון לבונטין7 תל אביב.

 

 

אסתר רדא. צילום: יובל אראל
אסתר רדא. צילום: יובל אראל

אסתר רדא משיקה שיר ראשון מתוך אלבום הבכורה (אי.פי) שיושק בתחילת  2013 בו נטלו חלק עיבוד והפקה הצמד סאבו וקותי – Life Happens, זהו שיר אותו כתבה והלחינה אסתר, הוא אחד מתוך ארבעה שירים שיכללו באלבום הקרוי על שם השיר

אסתר רדא מסומנת כבר שנים כהבטחה מוסיקלית מסקרנת, היא כתבה והלחינה בעצמה את החומרים לאלבום הבכורה שלה, כולו בשפה האנגלית. השירים נכתבו על גיטרה בלבד, בעבודת אולפן מצויינת של סאבו וקותי שנגנו בכל הכלים הולבשו ארבעת השירים בעיבודים חדשים ומקוריים.

הסגנון של אסתר הוא אר אנ בי ופאנק, עם מהלכים מתוחכמים של אתיו-ג'אז, כלי נשיפה ורספקט למוסיקת הנשמה השחורה של שנות השישים והשבעים במאה שעברה – מלכות הסול  ארת'ה פרנקלין ואלה פיצג'רלד. (במאמר מוסגר אני יכול ללחוש באזניכם – האזנתי לאלבום הטרי במלואו, מדובר בחוויית סול אמיתית במלא המובן, רספקט ++)

במהלך פסטיבל אינדינגב האחרון הופיעה אסתר רדא לראשונה מול קהל עצום עם החומרים המקוריים שלה, מופע שהעמידה בחזית הסצנה של הגרוב והסול בישראל.

מופע השקה לסינגל יקיים בתאריך 19.12.2012 במועדון "האיזור", ת"א בשעה 21:00

אז ההחלטה בידיכם הקוראים והמאזינים, הכל תלוי בהעדפה המוסיקלית שלכם, רוק או סול, אבל בכל מקרה בתאריך 19.12.2012 אתם בהופעה.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא