כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

לצעוק בהיכל עם דמעות לפחדים

המופע של להקת Tears For Fears בהיכל מנורה מבטחים ביד אליהו, רביעי, 05.07.2017. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

דמעות לפחדים בתל אביב. צילום: יובל אראל
דמעות לפחדים בתל אביב. צילום: יובל אראל

אמנם זה לקח יותר מהזמן המתוכנן עד שהמופע החל, הכל בגלל איזה טמבל שהחליט לחבר את מטען הסמארטפון שלו לאחד מעורקי החשמל של מערכת הסאונד היקרה שהותקנה בהיכל ביד אליהו והוציא את כל המערכת מכיוון וקיוון, אבל בסופו של דבר ועם כל הלחץ הנפשי שנפל על טכנאי הסאונד וכמובן מחיאות הכפיים ללא הפסקה מצד קהל האלפים שמילא את ההיכל וזה קרה.

רולנד אורזבל, דמעות לפחדים. צילום: יובל אראל
רולנד אורזבל, דמעות לפחדים. צילום: יובל אראל

כאשר קורט סמית' ורולנד אורזבל המוכרים כמייסדי, מעצבי, וחברי ההרכב הסינטפופ והגל החדש מבריטניה Tears For Fears פתחו את המופע שלהם הכל רץ כמו שצריך, מכונת הלהיטים המיתולוגית שנוסדה בתחילת שנות השמונים  ויצרה בזה אחר זה שלושה אלבומים הכוללים להיטי מופת שכיכבו בכל רחבות מועדוני הריקודים מסביב לגלובוס, שהיוו פסקול חיים של מיליוני אנשים ברחבי העולם, ירדה מהמסלול פה ושם, חזרה שוב והנה כעת, 35 שנים אחרי הם עדיין פועמים ומפעימים לבבות של מיליוני חובבי הז'אנר שנראה וכאילו לא גווע מעולם – הגל החדש הישן והטוב.

קורט סמית', דמעות לפחדים. צילום: יובל אראל
קורט סמית', דמעות לפחדים. צילום: יובל אראל

זה אמנם לקח יותר משלושים שנה כדי שהשניים המתוגברים בהרכב נגנים ובזמרת קארינה ראונד כווקליסטית מלווה שהתגלתה בתחילתו של הערב כזמרת יוצרת המלווה עצמה בגיטרה בקטעים שהיו קצת משמימים לטעמי אך כחלק מההרכב היא נחשפה כווקליסטית מעולה שהעשירה את שכבות הצלילים בכל שיר כמעט, יגיעו לתל אביב ויעשו טוב לאלפי המעריצים שכבר שיבה או קרחת זרקה בראשם, אין מה לעשות הזמן לא עוצר מלכת אבל השמחה והתעוררות הזיכרונות הטמונים עמוק בדי.אן.אי המוסיקלי של נערי שנות השמונים החזירו את הכל אל אותן רחבות ריקודים דוגמת מועדוני הפינגווין והליקוויד המיתולוגיים של תל אביב.

מסיבת הכיתה, לצעוק בהיכל. צילום: יובל אראל
מסיבת הכיתה, לצעוק בהיכל. צילום: יובל אראל

עם להיט רודף להיט מאותה שלישיית אלבומים חצי קדושה של שנות השמונים לצד כמה חומרים שהצטרפו במהלך הדרך עד הלום, עם מחווה מפתיעה ללהקת רדיוהד האמורה לנחות כאן בעוד שבועיים בדיוק כאשר רונלד מבצע את ,Creep הייתה זו אחת ההופעות המוצלחות שנראו כאן לאחרונה, אפשר אפילו לומר בבטחון מלא כי דרך הסאונה המוקלטת של בריטני, עובר לפלצט האמריקאי הקלאסי של פראנקי וואלי, חותמים קורט ורונלד את השבוע הנוכחי בהוכחה כי ישראל נמצאת שוב על מפת הדרכים של סצנת המוסיקה העולמית.

ואז הם היו שלושה, דמעות. צילום: יובל אראל
ואז הם היו שלושה, דמעות. צילום: יובל אראל

תודה לסברס על העבודה שעשו כדי להביא את ההרכב לתל אביב ולהעניק לקהל הרב שעה וחצי של שיכרון חושים ורענון נוירונים. אפשר רק לצעוק, משמחה הפעם!!

רשימת השירים: Rule The World, Secret World, Seed Of Love, Pale Shelter, Break It Down Again, Happy Ending, Change, Mad World, Memorial Fade, Closest Thing To Heaven, Creep (RadioHead Cover), Advice, Badman's Song, Head over Heels. הדרן: Woman In Chains, Shout

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

 

בקטנה – למדתי פעם נוספת שלא מצלמים וידאו בסמארטפון ובמיוחד Go Live כשאתה עומד מטרים בודדים מארגזי הבסים האימתנים של מערכת ההגברה שעל הבמה, אז לכן הפעם קטעי הוידאו, באדיבות tuberevenge, תודה!

 

וידאו אינסטוש של אמיר שרצר

https://www.instagram.com/p/BWLU1uggJ3m/?taken-by=sherzer_gallery

 

https://www.instagram.com/p/BWLYzTjA3QL/?taken-by=sherzer_gallery

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

3 תגובות

  1. יובל, נהניתי לקרוא, מזדהה איתך בניתוח הדברים והתחושות, צילומים מעולים!!!! יישר כוח👏👏👏💐

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא