כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

האם איציק חוזר?

חברי להקת פופלקס שפרצה לרגע בשנות השמונים בוחנים את הרעיון למופע איחוד, יתכנו גם שירים חדשים, נוסטלגיה מתפרצת במיטבה, כל הפרטים.

פופלק בטלויזיה – צילומסך

זוכרים את השיר "איציק" עם הפזמון "קוראים לי איציק, אני חושב שהעולם יפה"? הלהיט שפתח את אלבומה היחיד של להקת פופלקס בשנת 1986 שהוקמה באותה שנה ביוזמת חברת "הליקון" אשר החלה את צעדיה בתעשייה, אלבום הבכורה שענה לשם "לפני השינה" (הרחבה לאספנים בבלוג השכן "סיפור כיסוי").

כזכור הלהקה הוקמה בידי שלושה חברים שבאותה עת היו עדיין בשירות הצבאי – בני בלק (סולן), שחר בן-ברק (גיטרות), אייל לינור (בס), אליהם הצטרף על התופים דובדיב. רוב שירי האלבום היחידי שיצא לאור נכתבו והולחנו על ידי אייל לינור, אחיה של עירית לינור. על העיבוד וההפקה היה אחראי דומיניק דיין, אחיהם של נאור דיין ואיגי דיין. אמנים נוספים שהשתתפו בזמנו בהקלטות האלבום היו רמי קלינשטיין (ניגן על קלידים בשיר "סיפורים"), מיקי שביב (גיטרה בס בשיר "היא שאלה") ואופירה יוספי, שתרמה קולות רקע בשלושה שירים.

בשנת 2011 חזרו אייל שחר ובני לשתף פעולה כאשר הקליטו מספר שירים חדשים בהפקה טראנסאטלנטית, מההפקה הזו יצא לאור השיר  "להרוג אות" שכבר משחרר צליל שונה ונשמע יותר כרוק גיטרות כבד השונה לחלוטין מצלילי הגל החדש שאפיינו את האלבום ההוא, השיר שוחרר בגרסא עברית וגרסא מקבילה באנגלית (להאזנה בסוף הידיעה) בסופו של דבר לא יצא אלבום חדש,עדיין…

ככל הנראה שבמהלך השנה הקרובה נזכה למופע איחוד. אפילו הסלוגן של עמוד הפייסבוק  של הלהקה קובע חד משמעית – "אם תרצו נחזור".

בעקבות מעקב אחר ההודעה שהתפרסמה בעמוד החל להתפתח רב שיח בפייסבוק ובו נרמז במפורש בידי אייל לינור חבר ההרכב ומי שאחראי לכתיבת והלחנת "איציק" על בחינת כלל האפשרויות להרים איחוד ומופע…

 

האם האיחוד יצא אל הפועל? האם הפעם ינסו חברי ההרכב את דרכם לעבר האיחוד באופן עצמאי כפי שהצהירו בעמוד האינפו של ההרכב – been there, done that, we're independent.

הנה תיעוד נדיר מתכנית הטלוויזיה המיתולוגית עד פופ בה התארחו חברי ההרכב (קרדיט לאמיר שרצר, תודה)

כיום הסולן בני בלק חי מעבר לים בפלורידה, הגיטריסט שחר בן ברק מתגורר בוושינגטון. היום שוחחנו עם אייל לינור שהעלה בימים האחרונים את רעיון האיחוד שהחל מדגדג את קצות אצבעותיו וחושב כבר בקול רם על כל העניין ומתחיל את גישושיו ומציאת תשובות לשאלות הרבות שעולות וביניהן שאלת המימון והעלויות להפקת מופע איחוד ומי יודע אולי שיר חדש או שניים. כך אייל בשיחה – "אנחנו אכן בוחנים בחיוב הופעת איחוד, יש לכך הרבה אלמנטים לוגיסטיים שכרוכים בטיסות, חזרות, ועוד. כדי שהאיחוד אכן יתקיים, היה מאד עוזר לדעת שיש עוד כאלה שירצו לצאת מהבית ולהגיע להופעה שלנו – אם תוכלו להיכנס לעמוד של הלהקה ולעשות לו לייק זה ממש יכול לעזור". אז אכן בעניין זה הקוראים יכולים לעזור ולעודד באקט הבסיסי הסמלי של לייק בעמוד ההרכב – כאן.

ועד שכל השאלות יקבלו את התשובות המתבקשות תוכלו להאזין לאלבום בספוטיפיי או פשוט לצפות בקליפ המיתולוגי של איציק החושף כמה מראות שכבר חלפו מהעולם בתל אביב, הטיילת הישנה ובתי הקפה…

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא