כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מסעות אלדין של גיל רון שמע

מופע השקת האלבום החליג'י של גיל רון שמע –  "קפה ג'לאל", אורחים – ברי סחרוף, דביר כהן העראקי, כמאל סולימאן ומעיין ליניק. אברהם הוסטל שלישי, 02.01.2018. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל, וידאו – אדוה אראל.

גיל רון שמע, קפה ג'לאל. צילום: יובל אראל

בדקות הראשונות נדמה היה כי נפלנו אל תוך אירוע שאנטי באנטי חולמני ומנומנם, הסתכלנו האחד על השניה במבט תמה, ואז הכל החלק לקרות, גיל רון שמע, אשר חגג אמש את השקת אלבומו החדש "קפה ג'לאל" הזמין את האורח הראשון שלו לבמה שהוצבה במרכז חלל האולם הגדול באברהם הוסטל התל אביבי, על הבמה מסביב לשולחן ממנו מתמרים ענני קטורת ישבו שורת הנגנים המלווה את גיל – עידן ערמוני בגיטרה, אליסף בשארי בבס, יאיר צברי בתופים, אמיר שהאסר בכלי נשיפה, מומין ססלר בקאנון וישי אפטרמן בכלי הקשה. האורח דביר כהן העראקי כהגדרתו לקח בלי הרבה דיבורים את המופע אל תוך חפלה חליג'ית* אחת גדולה מעיף את העכוזים של כל הנוכחים והנוכחות באולם לריקוד אחד מההתחלה ועד הסוף, בתוך כך מצטרפת גם מעין ליניק המנגנת בצ'לו לחגיגה ונותנת קולה בשירה…

*חפלה חליג'ית זה קוקטייל המשלב השפעות, צלילים, מקצבים וצבעים ממוזיקה בדואית שורשית, מוזיקה הודית ומוזיקה אפריקאית בשירה, נגינה וריקוד…

המופע כאמור הופך לחגיגת ריקוד אחת גדולה ואני חושב על כך שהתזמון לא היה ממש נכון, אם האירוע היה מתרחש בקיץ או בתקופה יותר חמימה, איזה כיף היה לקבל את הערב הזה בחצר בית מזרח מערב ביפו, בול כמו כפפה ליד. אבל נשתמש במה שיש לנו כעת ועכשיו.

עוד אלו רוקדים והללו שרים ומנגנים והנה מצטרף לחגיגה על בימת ה- 360 זמר נוסף, כמאל סולימן המגיע מחיפה, חיבור שמוסיף עוד מימד מרטיט לבבות ואיברי גוף בקהל שסובב את הבמה.

לא מספיקים לעכל את המתרחש והנה אורח נוסף מצטרף לבמה, ברי סחרוף, מי שנוטל חלק באלבום החדש שלכבודו כל החגיגה הזו, זה הרגע שאף סמארטפון לא נותר בכיס של בעליו…

החפלה הזו נמשכת ונמשכת ולאף אחד לא מתחשק שהיא תיפסק או תיעצר, צלילים, מקצבים, מילים, שירות, ריקודים, זיעה, אורות, אלכוהול, חגיגה בהוסטל.

וואלה היה כיף! הנה האלבום של גיל רון שמע וזה שיצא לפניו, לחצו פליי…

 

 

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא