כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

צלילים של אחרי החגים

אחרי החגים הנו מושג ישראלי מובהק, בבחינת לכאן נדחו כל התוכניות…

במגירה של הבלוג. צילום: סמסונג הטלפון החכם
במגירה של הבלוג. צילום: סמסונג הטלפון החכם

אז מה קורה אחרי החגים? האם הספקתם לנוח ולהתאושש משפע הפסטיבלים והמופעים? חוזרים לשגרה ובמלא העוצמה, סינגלים, קליפים, אלבומים, רק להגביר את הווליום ולהאזין.

 

עברי לידר – הכל בוער

במוצאי שבת התמלאו שלטי החוצות ברחבי גוש דן בקמפיין האופנה החדש של קסטרו בו מככב הזמר יוצר עברי לידר, אתמול הוא שחרר את השיר הראשון מתוך אלבומו הבא הצפוי לצאת במהלך החורף המתקרב, הכול בוער מילים: עברי לידר, לחן: עברי לידר ויונתן פריג', הפקה מוסיקלית: יועד נבו.

וכך מספר עברי לידר על אלבומו החדש – "תהליך העבודה על האלבום החדש שלי החל למעשה בסמוך מאד ליציאת האלבום הקודם "מישהו פעם" ובמקביל לכתיבה וליצירת האלבום החדש של TYP שייצא גם הוא במהלך השנה הבאה בחברת פולידור/יוניברסל באירופה. באלבומים הקודמים הלחנתי את השירים לבד והפעם הרגשתי שאני רוצה לידי את יונתן פריג' שמלווה אותי שנים ארוכות על הבמה ויש בינינו חברות עמוקה. את רוב השירים (למעט שלושה) הלחנו יחד בתהליך יצירתי משותף שהפך את תהליך הכתיבה לחוויה חדשה עבורי".

בקטנה – מיד עם השקת הסינגל באיטיונז הוא שבר שיאים, העפיל למקום הראשון במצעד השמעות הישראלי ולמקום הראשון במצעד הזמנת האלבום מראש "פרה אורדר".

 

אורן ברזילי – Boy

לאחר שחשף את “WHITE LIES”, השיר הראשון מתוך אלבומו השני שעתיד לצאת במהלך החורף, משיק השבוע אורן ברזילי את “BOY”, שאת מילותיו ולחנו אורן ברזילי כתב ותמיר מוסקט הפיק. בימים אלה מתקיימות הופעות הרצה לקראת מופע הבכורה שיכלול שירים מאלבומו הראשון של ברזילי לצד שירים מהאלבום החדש. את המופע מפיק מוזיקלית יוסי מזרחי שגם לוקח בו חלק כגיטריסט לצד המתופף  נדב לוזיה והקלידן יזהר בן טוב. תאריכי מופעי ההרצה אינם מתפרסמים מראש ומתקיימים בהפתעה, כאשר את המידע עליהם  ניתן לדעת באמצעות הפייסבוק של ברזילי או מפה לאוזן.

 

דנה אינטרנשיונל – אמונות קטנות

סינגל שישי מהאלבום שבדרך – "לא חזקה כל כך, כמו שחשבתי פעם… " סגנון שונה ממה שאנחנו רגילים. מלכת השמחה מפתיעה בצד מוזיקלי אחר עם בלדה חורפית. מילים: יואב גינאי. לחן: יהודה פוליקר. עיבוד והפקה מוזיקלית: אלי אברמוב.

 

יונתן גלילה – אין שום סיכוי שאני יוצא מהמיטה היום

יונתן גלילה, החצי של "הקרטל" עליו השלום משיק השבוע שיר חדש בדרך לאלבום סולו, – "אין שום סיכוי שאני יוצא מהמיטה היום" נכתב יחד עם גל תורן ("מרסדס בנד") והולחן בידי יונתן גלילה שהפיקו מוזיקלית יחד עם טל תמרי.

 

דניאלה ספקטור – לווייתן

לאחר סינגל הבכורה המצליח "כל הזמן אנחנו שוכחים" דניאלה ספקטור משחררת את "לווייתן", סינגל שני ושיר אישי במיוחד מתוך אלבומה החדש הצפוי לצאת בקרוב. כך דניאלה על השיר – ""זהו אחד השירים החשובים לי באלבום, הוא מעין מכתב לשנה החדשה ממני לאבא שלי, כתבתי אותו כבר לפני ארבע שנים ועל ההפקה והעיבוד עבדנו בשנתיים האחרונות. תוך כדי הקלטה הרגשתי שהכלים בשיר, החצוצרה, הבנג'ו וכלי הקשת מדברים את כל מה שלא הצלחתי לכתוב במילים".

בימים אלו החלה דניאלה חזרות עם ההרכב לקראת סיבוב הופעות שיחל בהופעה ב-10 לדצמבר בבארבי.

 

KIDS FLY – Ensemble Dissonance

הילדים המעופפים הם חבורה הכוללת את יוצאי אומללה והחברים שלהם העומדים להפציע בפסטיבל אינדי נגב, הם הספיקו להפיץ שלושה טראקים ברשת, הנה האחרון מביניהם, צפו\האזינו…

 

מורה מחליפה – בטון

ההרכב שצמח על גבה של מורה חיילת משחרר בימים אלו אלבום חדש תוך כדי סבב חוצה ישראל של הופעות, המזקקה בירושלים, סירופ בחיפה והצימר בתל אביב, ממש בימים אלו, הם אפילו משחררים סינגל קליפ מהאלבום – בטון.

 

מועדון הקצב של אביהו פנחסוב – נשמה, כפרה, מאמי

ההכרות שלי עם המועדון והקרחנה שהוא מייצר הייתה בשנה שעברה לאחר שפנחסוב והנגנים הרימו את המרתף של הפסאז' מעל פני האדמה במופע ימתיכוני בואכה הים האדריאטי סוחף במהלכו לא נשארה טיפת זיעה אחת שלא נטפה מגופם של הרוקדים, את השקת הקליפ החמצתי לאחר שהתקלות עם מלצרית מאותגרת שכלית בטיילור מייד גרמה לי להתעצבן ולחתוך הביתה (מישהו הבטיח לי פיצוי נפשי, אני ממתין…) על הקליפ עמלו השחקנים נטלי דדון, אביהו פנחסוב, מיכל גבריאלוב, עינת בצלאל, חיים רומנו, אדוארד אל קמינו, ניצן אייזנברג, טל כוכבי ומארק פנחסוב. את השיר יצרו בנימין אוליאל – מילים, אביהו (לנדוור) פנחסוב ומארק פנחסוב – לחן. הנה הקליפ ביוטיוב, תרקדו כפרות, נשמות…

 

התקווה 6 – הכי ישראלי

התקווה 6 היא להקת רגאיי ישראלית, בה חברים עמרי גליקמן (שירה וגיטרה), שלי גליקמן (שירה וקלידים), עמית שגיא(בס) ורון ליניאל (תופים). שם הלהקה מתייחס לכתובתם של האחים גליקמן, רח' התקווה 6 ברמת השרון. בימים אלו עובדת הלהקה על אלבומה החמישי בהפקתו של פילוני – האלבום צפוי לצאת במהלך שנת 2014, היום שוחרר סינגל קליפ ראשון, הכי ישראלי.

 

אסי רוזשוואיה שוואיה

סינגל בכורה ליוצר המפיק והזמר אסי רוז אשר חזר מלונדון לאחר עשור במהלכו שיתף פעולה עם מוסיקאים מארצות שונות – הודו, ארצות הברית, ספרד ומקסיקו. שיתופי הפעולה יצרו אצלו מארג מוזיקלי מרתק הלקוח מעולמות ומקומות שונים, את השיר שוואיה שוואיה הפיק ביחד עם אסי איילון ויוסי פיין.

 

צלול והשפן הנכון – חוף חופשי

"חוף חופשי" הוא הסינגל הראשון מתוך האלבום החדש של השפן הנכון בהנהגת אריאל קרס, "למות בקיבוץ". להקת השפן הנכון חברה לעמותת צלול כדי לנצל את השיר להעלאת המודעות לשמירה על החופים ולהגנה על הים החופשי והפתוח. הקליפ לשיר מבוסס על תמונות של חופים מזוהמים, אשפה ומפגעי סביבה ששלחו פעילי העמותה..

 

נטע – Silly Life

נטי ויסמן, מי שפרץ בשנות השבעים יחד עם החבורה שכללה את פורטיס וסחרוף לסצנת הרוק המקומי עומד להשיק אלבום חדש – 'Heroes In A Tale' בקרוב, השבוע הוא שחרר סינגל קליפ מדהים מתוכו, צפו.

 

וניה הימן ורועי כפרי – Mayokero

בשנת 2011 השיק רועי כפרי את אלבומו Acowpella Beatbox במחנה הלהקות, ארבע שנים אחרי מגיח וניה הימן ומבקש מכפרי להתחיל לדובב עטיפות של תקליטי ויניל ישנים, רובם אבני דרך במיתולוגיה של המוזיקה בת זמננו, כך הופך הקטע הפותח של האלבום ההוא לכדי קליפ מטורף, צפו.

 

 

Totemo – Heavy As My Dreams

חודש לאחר השקת הסינגל הראשון מפרויקט TOTEMO של רותם אור היא משיקה עתה סינגל נוסף, שניהם כאן להאזנה.

 

מאלוקס וריג'ויייסר – Saved My Eyes From Tears

מאלוקס, הלו הם אייל תלמודי ורועי חן חוברים לסאן רג'ויסר מהלייבל ראוו טייפס ( באטרינג טריו, אל.בי.טי. ) ומשיקים אלבום חדש, לדבריהם האלבום כתב את עצמו לבד, מכוונה ליצור אלבום חדש לצמד מאלוקס הם גלשו לחוויה מוזיקלית חדשה, האזינו. (מופע ההשקה הרשמי יתקיים במסגרת אינדי נגב בסופ"ש)

 

מאי והלביאות – כלוב

אלבום הבכורה של מאי לביא אשר הושק במהלך חג הסוכות בפסאז', האלבום בגרסת אי.פי הכולל חמישה שירים אותם כתבה, הלחינה ומבצעת מאי לביא בעיבודו המוזיקלי של ארי קטורזה מציג את תעודת הזהות הרעננה של מאי או כפי שהיא מגדירה אותו – רוקנ'רול שואג!

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא