כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

תזמורת ירושלים מזרח ומערב ולהקת קול המלאכים – אֲנַחְנוּ שָׁרִים

שיתוף פעולה ראשון ומרגש בין התזמורת המובילה בישראל ובין הלהקה הצעירה המשלבת ילדים עם צרכים מיוחדים וילדים מכילים (ילדים רגילים), צפו בביצוע המרגש

שיתוף פעולה ייחודי בין תזמורת ירושלים מזרח מערב בניצוחו של תום כהן לבין ישראל כסיף, המוזיקאי והמלחין מאחורי הפרויקט האנושי והמקסים "קול המלאכים" וילדי הלהקה.

כדי להעניק לילדי הפרויקט אופק רחב ולהכיר להם יוצרים משפות מוזיקליות שונות, הזמין כסיף את המאסטרו והנגנים למפגש עם הילדים. במפגש שכלל נגינה ושירה, למדו הילדים מכהן על כלי התזמורת. המפגש הוכתר כהצלחה והוחלט להמשיך ולשתף פעולה.

בסדרת המפגשים הכירו חברות וחברי התזמורת את הלהקה, ניגנו ושרו יחד, שוחחו ויצרו קשרים שנמתחו מעבר למילים ולצלילים. בכל מפגש, עוד חומה התמוססה והחיבור נעשה טבעי יותר. אחרי מספר חודשים של עבודה משותפת אפשר כבר היה לראות את ההשפעה המדהימה של המפגשים על שני הצדדים. בערך באותה עת, לאחר מפגש טעון רגשות בין אמיל, נער על הרצף האוטיסטי לבין המנטור שלו, ישראל כסיף, נכתב השיר 'אנחנו שרים'. את השיר כתבה המשוררת ענת אורפז והוא מתאר את החיבור הנדיר בין נער אוטיסט (אמיל קים) לבין הלום קרב (ישראל כסיף). מילות השיר הולחנו ע"י כסיף תוך שימת דגש על האפשרות לשת"פ עם התזמורת. ואכן, מאסטרו כהן התחבר למילים ולצלילים ויצר עיבוד מוזיקלי אשר הוביל לשת"פ המבורך בין התזמורת לבין להקת קול המלאכים.

כך מאסטרו תום כהן על הפרויקט הייחודי –  "אחד התחומים המרגשים ביותר עבורי בתוך העשייה שלי, הוא הפעילות החינוכית עם בנות ובני נוער ברחבי הארץ. יש לה חשיבות גדולה בעידוד ובטיפוח העתודה היצירתית שלנו ובשימור המסורות המופלאות שמתוכן אנחנו יוצרים, אבל היא גם ממלאת אותי השראה ומעשירה את חיי ויצירתי. המפגש עם ישראל והמקהלה המופלאה שלו הוא זכות גדולה עבור התזמורת ועבורי לחלוק את המתנה המוזיקלית שלנו עם ילדות וילדים מוכשרים ומקסימים כל כך, ואני שמח שהוא התאפשר. התהליך כולו היה שיעור אדיר שאני מקווה שיעבור אל הקהל דרך הצלילים והמילים".

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא