כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 09.03.2017

והנה השבוע נגמר ולשם כך אני מציף אתכם\ן בשלל שירים וקליפים שהספקתי ללקט במהלכו.

הבלוג חוגג פורים, אז, שם. צילום: הצלמניה שנסגרה
הבלוג חוגג פורים, אז, שם. צילום: הצלמניה שנסגרה

פורים על הדלת, ממש דקות ספורות לפני שאתם הולכים להתמרח במיני פודרות, לשלוף חצאיות סבתא מהבוידם ולמתוח ביריות עד הכתפיים תוך כדי בליסת אוזני המן אני מבקש ממכם – אנא, עצרו הכל, שבו, תאזינו, אפשר גם לצפות בכמה קליפים, בחרתי לבד.

 

נעה סגל – אולי את ניצחת בקרב

נעה סגל היא הטלנט החדשה בלייבל "סוס", מותג מוזיקלי המנוהל בידי קוטנר הצעיר המאגד יוצרים אלטרנטיביים ישראלים השמים דגש על טקסטים אישיים, לחנים מקוריים וסאונד מעניין ומאתגר. בין האמנים בלייבל: עמית ארז, נטע ויינר, "לא" של גיא שמי, רחל ירון, דניאל ספיר ועוד. הסינגל של נעה הנו סנונית נוספת בדרך להשקת אלבום הבכורה בהפקתו של יהוא ירון, על האלבום מספרים כי מדובר באלבום רוק מגוון וחף מפוזה, שלא מתבייש לא ברגעי הרגש שלו ולא במוזרויות הקטנות שמתבלות את כל השירים. זהו אלבום שמלא בשירי רוק אנרגטיים כמו הסינגל החדש "אולי את ניצחת בקרב" לצד קטעים איטיים ומהורהרים יותר. על נעה אפשר לספר כי מדובר במתופפת מוכרת בעולם המוזיקה הישראלי (מארש דונדורמה, פוטומט, טרנטינה, צד ג', נוריה ועוד להקות רבות), וגם את המוזיקה שלה עצמה היא מבצעת ויוצרת מהתופים. האלבום הופק בעזרת הקהל באמצעות קמפיין הדסטארט. האלבום יושק ברוב עם והדר בתאריך 18 במרץ בתאטרון תמונע. עד אז אני מרשה לעצמי להגיש לכם שתי גרסאות של השיר החדש, מגוון ומרתק.

הגרסה החדשה

 

הגרסה הראשונית

 

 

אבי גרייניק – אמא של נדב

את אבי גרייניק כולם מכירים, גם העיוורים, החרשים והפסחים, אחרי כל ההיסטוריה הטלוויזיונית המפילה לרצפה שלו הוא שותף כעת בו זמנית בכמה הפקות תרבות, ביניהם אילוף הסוררת וקוראים לו מלך בתאטרון בית לסין, פסנתר הזמן עם אסי ישראלוף, בית הכלבים בערוץ נקולודיאון וכמובן ילדים סרוגים לאלוהים עם עידן אלתרמן. אבל הנה הוא משחרר שיר חדש המלווה בקליפ מצוין, מעלה חיוכים ומבוכות, הלו, זה השיר הראשון מתוך האלבום שבדרך, תנו לו לייק היכן שהוא.

 

רן ראשון – התנוצצות

זהו שיר וקליפ ראשון מתוך אלבום הבכורה של רן ראשון, כותב ומלחין, חוזר בתשובה. השיר בהאזנה ראשונה מזכיר מאוד את שגנונו המוסיקלי של אביתר בנאי ואכן מסתבר כי אביתר  נוטל חלק בדואט באחד משירי האלבום המתבשל, כפיש גם המוסיקאי ישי ריבו מצטרף באחד השירים לדואט, הרמוניה ומלודיה גרות בכפיפה אחת בתוך קליפת האגוז של השיר הזה, תריסר שירים מובטחים באלבום ששמו יקרא "עת לזרוע" ועל הפקתו אמון יהוא ירון, ניגבתי את מדף האלבומים כדי לפנות לו מקום, במהרה בימינו…

 

נטלי כחלון – האהבה של שנינו

קליפ שמצולם על שפת הים עם הרבה כחול, טורקיז ושמיים ללא סוף הוא פיתוי תמידי לעצור ולהאזין, נטלי כחלון, הספיקה לככב בתוכניות הריאליטי המוסיקליות כוכב נולד ודה וויס ולהרשים ביכולותיה הווקליות והופעתה המרשימה, "האהבה של שנינו" שנכתב בידי גל שריג והולחן בידי חן הררי נבחר על ידי נטלי להיות הסינגל הראשון היוצא מתוך אלבום בכורה, שאת רוב שיריו היא כותבת ומלחינה בעצמה תוך שילוב צבעים מהמזרח לצד תרבות המערב. את האהבה הזו אהבתי, כעת אני מצפה לשמוע את שיריה של נטלי במלואם

 

נסרין קדרי – באתי להחזיר לך

חגי אוזן הוא פשוט כשרון אמיתי, עזבו את הקטע שמעת לעת הוא תופס את העט של הכתבים והעורכים המוסיקליים, עזבו את הקטע שהוא מנהלה האדמיניסטרטיבי ובכלל של נסרין קדרי, בואו נתמקד בכשרון שלו לכתוב ולהלחין שיר, שירים בעצם, המתלבשים בול על האופי, היכולת והכשרון המתפרץ של נסרין קדרי, אין לי דרך אחרת להגדיר את היכולת הזו להכניס בפיה מילים הנשמעות אמינות לחלוטין כאילו והיא שרה מדם נשמתה, אם היה לי כובע הייתי מסיר אותו כעת בפני חגי, לבטח בפני נסרין שאני (גילוי נאות) מעריץ. באתי להחזיר לך הוא שיר שחגי אוזן כתב והלחין, נסרין מבצעת.

 

הדס – Strong

הסינגל קליפ של הדס שור אשר הלכה כנגד כל הסיכויים ועזבה לפני כשנה את עבודתה כמשנה למנכ״ל בתחום המדיה החברתית לאחר שניהלה ברשת את האמנים הגדולים בארץ כמו עידן רייכל, יהודית רביץ ועוד במשך שנים רבות, אחרי לימודים ועבודת שטח קשה, לקחה את חומרי ילדותה והפכה אותם לשירים מושרים ומתנגנים ממש, היא ניצבת כיום עם חוזה חתום בכיסה עם חברת התקליטים הבינלאומית ״JOY Records" לאלבום הבכורה. השיר הטרי, שאת נגינת הפסנתר בו עושה דניאל סלומון, יושק באופן רשמי בשבוע הבא במסיבה שתתקיים במועדון הסטורי בתל אביב, 16 למרץ למען הדיוק, כדאי מאוד להגיע לשם…

 

שחר אבן צור – שוב האור נגה בי

שחר אבן צור הלחין, הפיק ושר את המילים שכתבה המשוררת פנינה אליאני-שורוק במסגרת שפר שיריה השישי במספר "משוטטת בדעתי", בו, על דבריה, היא משוטטת בתוכה ומתוכה פנימה והחוצה. הרהורים ונופים, מאבקים ומלחמות, אהבות ושמחות הנפרשים משיר לשיר ועיקרם בריאה מחדש, כמהות קיומית ותשוקה ליצירה ולחיים שאיימו לחדול בגלל מחלת הסרטן. הפרשנות שנותן שחר אבן צור לשיר בשירה ובלחן הופכים אותו לסוג של חוויה ממשית, וככל הנראה לכך התכוונה המשוררת.

 

דודו אהרון – מעליות

אומרים שאהבה ופרידה הנן מתכון מצוין לשירים המגיעים מהלב, השיר החדש שדודו אהרון מבצע "מעליות" אכן עוסק בפרידה המתוקשרת שלו עם זוגתו עימה תכנן להינשא ומסתבר שלא, אבל על הקרדיטים של השיר חתומים לצידו של דודו גם הצמד דולב רם ופן חזות הנמנים על יוצרי השלאגרים הכי חזקים בסצנה הימתיכונית בעת האחרונה, אז הרשו קצת להטיל ספקות בקטע הזה של הרגשות והיצירה אבל בינינו, זהו שיר מצוין, קליט, רקיד, שמח ועצוב בעת ובעונה אחת, אז בואו ונאזין, נרקוד.

 

ניסים קדוש – את כולך אהבתי

לעומת זאת את השיר שכתב, הלחין ומבצע הזמר ניסים קדוש בהפקתו המוסיקלית של ראובן חיון אני מלקט בלי לפקפק. קדוש הוא מוסיקאי לא מלוטש עד הסוף, בבחינת עושה את צעדיו בדרך לבחור ולברור מה משיריו הוא יאסוף לכדי אלבום הבכורה, אני סבור שקדוש יצליח וימצא את מקומו הבטוח בקרב קהל מאזינים שאוהב בלדות סמי אוריינטליות ימתיכוניות בשפה העברית בגובה העיניים וביושרה אמיתית וכנות. על כן אני שמח לצרף גם את השיר הזה ללקט השבועי, תהנו כמוני.

 

הדרה לוין ארדי – בוא אליי

הדרה משחררת שיר חדש בגרסת קליפ – "בוא אליי" שצולם ע"י הפיסיקאי פרופ' עילם גרוס, שהוא חבר טוב שלה, לדברי הדרה עצמה – "הטקסט של השיר עבר עריכה על מנת שיותאם להקלטה בהפקתו של טל תמרי. אבל הגרסה המלאה, הראשונית של מילות השיר, שהיא "גירסת הבמאי" שלו, סו טו ספיק, נמצאת במלואה במילים הרשומות (בסאונדקלאוד ובאינפו של כל קליפ, יוטיוב, ובכל מקום בו הן כתובות) כך שאפשר תמיד לשמוע מה יצא, לעומת מה שנכתב 🙂 ההבדל הוא בעיקר בהערות שוליים וסייפות למיניהן, ובהרבה יותר קיא שנשפך בגירסת המקור, על עצמי בעיקר, ובגועל מעצמי, ומהצורך בלכתוב שירים נבזיים עד טמטום על מי ששבר את ליבי, ועל הצורך בקהל, ועל נצחון העלבון, וכו." תשמעו, תאזינו ותרשמו לפניכם כי הדרה תופיע בתאריך 26 במרץ בשעה שמונה בערב במועדון לבונטין 7. סוג של מופע שאסור לפספס…

 

 

יובל דיין – שב מולי

תוך כדי מסע הופעות מוצלח לצד אירוחים במופעי חברים משחררת יובל דיין את השיר "שב מולי" אותו כתבה והלחינה כאשר את ההפקה המוסיקלית נטל על עצמו גלעד שמואלי. יובל ממשיכה ליצור שירים ששובים את הלב ומקומם כלהיטים אמיתיים מובטח, בכלל השיר החדש מבשר על אלבום נוסף שבדרך, סוג של חדשות באמת טובות, ממתין בקוצר נשימה.

 

דנה ברגר – נגן

צרויה להב היטיבה לכתוב טקסט אמיתי כל כך הנשמע בפיה של דנה ברגר כאילו והיא שרה על פרי בטנה, הלחן וההפקה המלוטשת של דודי בר דוד המצוין. דנה ברגר, כבר לא ילדה קטנה, משילה מעליה את מעטפת המיינסטרים ומבקשת להסתייע במאזינים כדי להפיק את אלבומה הבא, דנה פנתה לפלטפורמת הדסטארט כדי לגייס הון מההמון, ולא תאמינו, היא הצליחה, שבועיים לפני סיום הגיוס היא כבר יכולה להזמין נגנים ושעות אולפן. אז בינתיים האזינו לשיר המעולה הזה.

 

עדן – הסופות תמיד חוזרות

טקסט שדליתי מתוך פרוספקט: "עדן הוא זמר-יוצר עצמאי, בן 25 מתל אביב, המנגן בסגנון אלקטרוני. בחודש יוני 2016 החל לעבוד על אלבום אי פי הבכורה שלו עם המפיק המוסיקלי צח דרורי.יחד, עיצבו לשירים סאונד ייחודי. "הסופות תמיד חוזרות", הוא סינגל הבכורה מתוך האי פי עליו עבדו מספר חודשים, והוא עתיד לצאת בתחילת מרץ 2017." וואלה, ממתין לאי.פי, נשמע מעניין ואווירתי ביותר.

ניב דמירל – נתיב אחר

ניב דמירל, יוצא תוכנית הריאליטי המוסיקלית דה וויס, עושה את דרכו בבטחה לקראת אלבום בכורה בו הוא משלב בין שירים שאותם כתב והלחין לבין חומרים של מוסיקאים אחרים אותם הוא מבצע. "נתיב אחר" נכתב והולחן בידי אורי בן ארי ואיתן דרמון, נבחר להיות אחת מהסנוניות המבשרות את האלבום שבדרך בהפקתו של אריאל טוכמן. ניב דמירל יחגוג את השקת האלבום בתאריך 19 באפריל במועדון זאפה בתל אביב.

 

עקיבא – לב של אבן

אלבום הבכורה של עקיבא, הכוכב העולה והמבטיח בסצנה היהודית, בהפקתו המוסיקלית של ניר מיימון, יוצא בסוף חודש זה אל חנויות המוסיקה, את הסינגל האחרון "לב של אבן" משחרר עקיבא עם ההצהרה הזו – "כל מהפכה סופה להתקרר ולגווע. גם הרי געש לוהטים הופכים לסלעים כהים. כולנו רוצים להרגיש את החיים במלא עוזם. להיות עד הסוף. לחוות. אך מה לעשות שבטבע הנורמאליות חוגגת. ומה שהיה הוא שיהיה, כך בסוף היום אנחנו שבים אל קירות בטון שסגרנו סביבנו. והלב חוזר להתאבן מול מסכי ענק. ואז נשאר רק להתמכר לחוויות קיצון שלא שייכות אלינו. ואני, הפכתי להיות חלק מהעדר שבולע עוד ועוד. שכחתי את שמי והפכתי פרופיל ותדמית במציאות המדומה. בסך הכל רוצה את שלי בחזרה. להרגיש כמו ילד את הרוח על הפנים. להיות נוכח בכאן ועכשיו שלי. להבחין במה שבאמת קורה מתחת לרדאר שלי. בציפור דרור שלכודה בתריסי העץ, בקבצן בפינת הרחוב. בפרח צהוב מבצבץ בין אבני שפה. רק כשאהיה נוכח באמת, אהיה אני. עשה שכל דבר אז בי נוגע". עקיבא יחגוג את השקת אלבומו במועדון הבסקולה בתל אביב בתאריך 27 במרץ.

 

גולשי אבן נייר ומספריים – Revolution

למרות שבימים האחרונים הים פלטה, פלאט, שטוח, שמן, אמבטיה, החליטו חברי להקת הסרף-רוק גולשי אבן נייר ומספריים לחבור לגולש גלים נוסף, אורי בראונר כנרות (בום פם, אוזו בזוקה) ולשחרר שיר חדש, כחלק מהמסע לקראת השקת אלבום נוסף, השני – "כנופיית החרק'ה". מעין מחווה לחבורת האופנוענים אשר היו רוכבים בחולות גוש דן (ומעל קשתות גשר הירקון) בתחילת שנות השישים, הטילו מורא ופחד בקרב תושבי האזור, בעוד הילדים ובני הנוער העריצו אותם.

 

מורן ברגמן – On My Own

כך מורן ברגמן על השיר ששחררה לפני יום לרשת – "כתבתי את השיר הזה כשהייתי בת 26. מאז עברו כמה שנים ובעבודה משותפת עם רונית שחר הצלחתי להשלים אותו כמו שהוא היום. והנה הוא והנה אני, כמה שנים אחרי, ולפעמים ההרגשה עדיין דומה. חיכיתי הרבה שנים לרגע הזה. התבלבלתי בדרך לא מעט פעמים אבל תמיד הזכרתי לעצמי שהמוזיקה שלי היא החלק הכי אמיתי במי שאני וזו היתה עבורי סיבה טובה להמשיך. תודה לחברים ולמשפחה שהאמינו שיש לי משהו טוב להשמיע לעולם. סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה שאני ממשיכה לעבוד עליו בימים אלה ממש. אשמח שתאזינו וכמובן תפיצו אותי לכל עבר. האזנה נעימה", ואני יכול רק לומר – וואו!

 

שיר גולדמן – החולה השמח

שיר גולדמן, הראפר הלוקה בתסמונת דיסאוטונומיה ביוצרת מלחמה מתמדת בינו לבין גופו לא מרים ידיים לעולם ומעולם, לא פעם ניתן למצוא אותו בהופעות, הן כצופה והן כיוצר על הבמה, לפני כשנה הייתי בהופעה שלו ונשבתי, כעת הוא משחרר קליפ לשיר הנושא של חייו, החולה השמח מצורף עם וידאו קליפ בוי ארט מרשים, תנועו עם הקצב, תטמיעו את המסר.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא