כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

בין הגלים לשירים

מוסיקאים גולשים וזמרים יש לנו די הרבה בארץ, אך מוסיקאית, זמרת שהיא גם גולשת גלים לא ראינו הרבה, בשמת טובאל היא אחת שכזו. המפיק המוסיקלי עמיר לב בשיחה עם בשמת טובאל לה הפיק שיר חדש, ראיון החושף מקצת מעולמה של מוסיקאית צעירה.

בשמת טובאל, גולשת, זמרת. צילום: אינסטגרם
בשמת טובאל, גולשת, זמרת. צילום: אינסטגרם

המפיק והמוסיקאי עמיר לב נפגש עם הזמרת הצעירה בשמת טובאל בעקבות עבודה משותפת, עמיר הפיק את הסינגל החדש של בשמת "השארתי אור" שהופק והוקלט בטייק אחד חי, השיר מגיע שנה לאחר השקת אלבום הבכורה "יוצאת מהקו" עליו עבדה בשמת עם אהובה עוזרי, בשמת גם גולשת בים אז בכלל.

ספרי על הזמן או הרגע שהבנת שהמוסיקה זה חלק ממך ומחייך.

מגיל קטן מאוד רציתי לדעת לנגן, למדתי לבד גיטרה ואורגנית. כשהייתי בתיכון התחלתי לעבוד בקולנוע בעמדה של הפופקורן כדי לקחת שעורי פסנתר ואז הגיע שלב שהתחלתי לברר על לימודי מוזיקה באקדמיה. אמא שלי עשתה בירור והתקשרה אלי במהלך משמרת בעבודה ואמרה שאחד מתנאי הקבלה זה רמה של 9 שנות לימוד. התחלתי לבכות. אני לא בוכה בקלות אז מאוד הופתעתי מהתגובה שלי. ואז באמת הבנתי כמה זה חשוב לי. בסוף למדתי באוניברסיטה תואר ראשון במדעי המחשב ועכשיו לומדת מוזיקה.

מה יש בסיפור של השיר שבחרת דווקא בו?

השיר התחיל כמכתב בתרגיל כתיבה שנתת בסדנה. היו לי כמה נושאים שבערו לי באותה תקופה. הנושא הזה של להשלות אנשים פשוט היה הכי חזק. קשה לדעת מה אנשים רוצים באמת בלי לשאול. ועד שלובשים שריון ושואלים, לא תמיד מקבלים תשובה כנה. אני בטוחה שיש הרבה אנשים שנמצאים במצב של חוסר ודאות בתחילת מערכות יחסים. זה נחמד ומוסיף להתרגשות אבל יש שלב שהטעם הטוב הולך וזה מתחיל להעיק. השיר מדבר על מקרה של חוסר ודאות שנמשך תקופה ארוכה. וככל שהזמן עבר זה הפך קשה יותר ואז כבר היה חייב לצאת  מזה שיר.

איפה אפשר לראות אותך מופיעה?

ההופעה הקרובה תהיה בחאנל'ה בירושלים, 5.3 ,מופע אקוסטי. חוץ מזה אפשר להתעדכן בעמוד הפייסבוק שלי  או באתר bosmatmusic.co.il

איך את חיה בין שני העולמות החיים העבודה שלך והחלום הזה או העולם הזה של המוסיקה שקשה מאוד לאחוז בו..?

עולם המוזיקה בארץ באמת לא פשוט עבור אמנים מתחילים. מצד אחד אנחנו בעידן שאין חברות תקליטים אז כביכול יש הזדמנות שווה לכולם, הרבה יותר קל להקליט בבית וכמעט כל אחד יכול להוציא דיסק. מצד שני יש שפע כי אין סינון של גופים כאלה אז מאוד פשוט ללכת לאיבוד בהמון. בתוך כל זה צריך גם להתפרנס בשביל לממן את המוזיקה באופן עצמאי. אז אני עובדת בהייטק. זה מהנה ומאתגר והכי חשוב מאפשר לי לעשות את הדברים שאני אוהבת. בלי קשר אני אוהבת לשלב דברים, אני באמת מאמינה שזה מפרה. אז אני מתחילה ומסיימת את היום בלנגן, ובאמצע עושה הפסקה והולכת לעבודה. לא חושבת שהייתי יכולה לעשות משהו אחד כל החיים אז זה מסתדר לי טוב.

בשמת בין הגלים, צילום: אינסטגרם
בשמת בין הגלים, צילום: אינסטגרם

https://www.instagram.com/p/BOMYNfzDfU

ספרי על קטע בלתי נשכח שקשור בחוויה הזאת של לכתוב או לנגן? 

למען האמת, הכתיבה היא חוויה נשכחת. אני בקושי זוכרת את הרגעים האלה, לרוב יש נושא שבוער לי ואז פשוט יוצא שיר. לעומת זאת, הקלטות והופעות נצרבים יותר. באלבום הראשון שלי לא ניגנתי בכלל. זה ממש הפריע לי כקונספט אבל זו הייתה בחירה טובה בדיעבד. היו נגנים מעולים. בשיר "השארתי אור" ניגנתי גיטרה. מאוד התרגשתי מזה במיוחד לאור העובדה שיש רק שתי גיטרות בהקלטה, בניגוד לאלבום הראשון. כשאמרת שנעשה עיבוד שונה, ולא כמו כל השירים ששומעים היום, בלי חשמליות בכלל ועם עוד וויולה, קצת חששתי מזה. לא ידעתי למה לצפות. אבל זרמתי ואני מאוד אוהבת את מה שיצא. מבחינתי היום הזה באולפן היה נקודת תפנית שאזכור עוד הרבה זמן.

היכן אפשר לשמוע את השיר ואת האלבום הקודם?

האלבום הראשון נמצא באייטיונז, בנדקאמפ, האוזן השלישית, דיסק סנטר ובאתר שלי. השיר החדש "השארתי אור" נמצא בערוץ היוטיוב ובעמוד הפייסבוק שלי.

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא