כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

כמה אהבה…

המופע של הלהקה הבריטית THE HOUSE OF LOVE במועדון זאפה בהרצליה, רביעי, 15.02.2017. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל. וידאו – אדוה אראל.

 The House Of Love. צילום: יובל אראל
The House Of Love. צילום: יובל אראל

זה כבר נוהל, תחביבה של אחת מדמויות המפתח בעולם הבוקינג של המופעים בארץ פותח את ההזדמנות לקהל רב ליהנות ממופעי חו"ל שבשגרה לא היו מגיעים לכאן, אמש מופע שכזה התקיים בחללו הגדול של הסניף ההרצלייני של רשת מועדוני זאפה.

היה זה בעת שחברי הלהקה הבריטית THE HOUSE OF LOVE אשר נוסדה בשנת 1986 בלונדון, כחלק מתופעת האלטרנטיב רוק שהחלה לצמוח באי הבריטי, הגיעו כדי להעניק לקהל המקומי החי את נעוריו בשנות השמונים והתשעים את הרגעים המתוקים עליהם גדלו. שנת 1987, לפני ירידת המסך של שנות השמונים וזריחת התשעים המופלאות, שחררו חברי ההרכב את השיר SHINE ON אשר הפך בזמן קצר מאוד למעין המנון של הנעורים דאז, ההרכב  שהוקם בידי גיא צ'דוויק היוצר זמר מלחין וגיטריסט יחד עם טרי ביקרס הגיטריסט המוביל, ממשיך לפעול מאז ועד ימים אלו כאשר על מדפם מונחים שישה אלבומי אולפן ובסתיו האחרון הם היו ההדליינרים בפסטיבל בשם  Shine on weekender, אשר התקיים במתחם ההופעות בבטלין, אזור סומרסט באנגליה ומן הסתם שמו ניתן על שם אותו להיט היסטרי שחברי ההרכב פרצו עימו לתודעה.

כאמור, תודות לחיבור בין סוכנות הבוקינג "המון ווליום" ורשת זאפה, נהנו אמש כמה מאות מחובבי הסצנה האלטרנטיבית של אותם ימים ממופע ללא מחיצות של ההרכב, מופע שהחזירם באחת לאותם ימים ותקופה, המועדונים האפלוליים שהחלו בשנות השמונים (פינגוין, ליקוויד, קולנוע דן) והמשיכו בעשור שלאחר מכן עד כניסתו של גל הבריטפופ שחגג מאחורי מועדון אלנבי 58 (גולם..)

הערב החל ב"כניסה לאווירה" עם תקלוט של שדרנית הרדיו ואושיית האייטיז בהווייתה טל ארגמן וקצת אחרי השעה עשר עלו ארבעת חברי ההרכב על הבמה עת שהקהל שנצפו בו הרבה מוסיקאים מוכרים שהחלו את הקריירה שלהם באותם ימים, הצטופף סביב הבמה אך במידה המותירה מקום למבקשים לפזז לעשות כך, האווירה של אותם ימים כאילו וצנחה מהתקרה על החלל האדיר של המועדון, הצלילים, התאורה, הדמויות הכהות שנראו מתנועעות בקהל, השעה, הכל ביחד התערסל לכדי התנעתה של מכונת זמן דמיונית לשעה וחצי של סט ליסט הכולל את המיטב משירי ההרכב, היה אלטרנטיב גיטרות משוחרר מאפקטים והקלטות מוכנות, מופע רוק אמיתי ללא מתווכים.

עם טעם של נעורים יצאנו לאוויר הלילה הקר והמאוד רטוב עם חלומות על ההפתעות הבאות שהגברת תכין לקהל בחודשים הבאים…

 

גלריית תמונות מהמופע

 

וידאו

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא