כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

חוגגים עם ניו אורלינס

במסגרת פסטיבל למוזיקת הג'אז ונגזרותיה בהשפעת העיר ניו אורלינס המתקיים בימים אלו במוזיאון תל אביב לאמנות בהפקת "שמיים – ג'אז חם" נערך אמש מופע מחווה למאה שנות ג'אז סטייל ניו אורלינס, תומר שיינפלד הלך על ההארדקור של הפסטיבל וחזר עם המראות והמנגינות.

ניו אורלינס של 1920. צילום תומר שיינפלד
ניו אורלינס של 1920. צילום תומר שיינפלד

זו השנה השניה שפסטיבל ג'אז המוקדש לחוויה הניו אורלינסית מתקיים בתל אביב, עיר שהפכה ללב ליבה של המוזיקה השחורה האמריקאית, עם שלל סגנונות נלווים ביניהם הבלוז, הרגטיים, הסווינג ועוד. ליבת הפסטיבל התקיימה אמש במופע בכיכובו של דר' מייקל וואיט עם הקלרינט ותזמורת ניו וארלינס בה חברים גרגורי סטאפרד בחצוצרה, ברוקס דטרויד בבנג'ו ולואיס גארלד בבס.

במהלך המופע שהוקדש למוזיקה שנוצרה ונוגנה לפני מאה שנים בדיוק בניו אורלינס – 1920 בוצעו קטעים שהפכו פופולריים וחלקם אף הוקלט לראשונה באותה עת, יצירות מוזיקליות עליהן חתומים מוזיקאים כלואיס ארמסטרונג, קינג אוליבר, ג'לי רול מורטון ואחרים. ביניהם מצויות קלאסיקות ג'אז כ – Figety Feet, Cakewalking Babies, Panama, Perdido Steeet Blues, Sing On , Strutting With Some Barbecue. דר' וואיט מתיחס במלא הרצינות לתפקידו במופע, הוא חובש לפרקים את המגבעת של המרצה וההיסטוריון, נותן פרשנות וקטעי אנקדוטות על ולקראת הקטעים שהוא וחבריו הנגנים עומדים לבצע, בבחינת שעת סיפור ולא מופע ג'אז שזורם עם הקצב, אבל ככה זה כשאתה מבקש לנסוע במכונת זמן ויש לך מדריך צמוד.

ניו אורלינס של 1920. צילום תומר שיינפלד
ניו אורלינס של 1920. צילום תומר שיינפלד

כאמור, תומר שיינפלד מביא את המראות והצלילים המשחזרים תקופה שהותירה חותמה על סצנת הג'אז העולמית עם הנחת יסודות ודרכי הבנה.

הפסטיבל עדיין מתקיים היום ומחר במוזיאון תל אביב לאמנות, כרטיסים ניתן להשיג כאן.

קטעי וידאו מהמופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא