כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

ג'אז מסביב לטאבון…

תערוכת צילומים ומופע השקת סינגל קליפ ראשון לאירית דקל ואלדד ציטרין – LAST OF SONGS בסינמטק תל אביב, 05.12.2013. מוזיקה וחגיגה. מדווח – יובל אראל. 

אירית דקל, ג'אז בטאבון. צילום: יובל אראל
אירית דקל, ג'אז בטאבון. צילום: יובל אראל

בהפקה מוזיקלית שארכה חודשים רבים לקחו אירית דקל ושותפה המוזיקלי אלדד ציטרין אסופת שירי ג'אז משנות השלושים של המאה שעברה שבוצעו בידי גדולי הדיוות דוגמת בילי הולידיי, אלה פיצ'רלד ואחרות, צובעו אותם מחדש בגווני אלקטרו סול ימתיכוני והנגישו אותם לאוזן המקומית.

בעיבוד מוזיקלי המלווה בתזמורת האנדלוסית הימתיכונית של אשקלון בניצוחה של אתי תבל אוצרים אירית ואלדד אלבום שירים בדרך, ממנו השיקו לאחרונה את השיר Willow Weep for Me שנכתב והולחן בשנת 1932 בידי אן רונל וזכה לשורת ביצועים של מבצעים רבים, כגון בילי הולידיי, דיאנה וושינגטון, נינה סימון, ועוד…

שירים הממתינים לחשיפה...צילום: יובל אראל
שירים הממתינים לחשיפה…צילום: יובל אראל

השיר המחודש והמעוצב לאוזן שלנו הושק באמצעות וידיאו קליפ שצולם בידי איתי גרוס ובויים בידי רועי אבנטוב וגיא דיין מגולה הפקות.

אירית דקל עצמה מספרת על הפרויקט –  "זו הייתה המשיכה הטבעית שלי. אני מתחברת לטקסטים של התקופה ולרוח התמימה של כתיבת שירים. גיליתי בעקבות העבודה על האלבום הרבה פרטים היסטוריים אודות התקופה."

אירית, אלדד והאנדלוסית. צילום: יובל אראל
אירית, אלדד והאנדלוסית. צילום: יובל אראל

אמש חגגו אירית ואלדד את השקת הוידיאו קליפ הראשון, מתוך מניין שכאלו שיצאו בקרוב אט אט, בארוע חגיגי בלובי של סינמטק תל אביב, עם תערוכה הכוללת את התצלומים המייצגים כל שיר ושיר כיצירות אמנות לעטיפות ויניל ובהקרנת לופ של הקליפ, גולת הכותרת בחגיגה היתה הופעה של הצמד יחד עם התזמורתה אנדלוסית לביצוע הסינגל ועוד שניים מתוך האלבום שבדרך, הערב צבע את מתחם הסינמטק ה"תרבותי מתנשא ועילאי" בצבעי פולקלור שמשכו נגני התזמורת בחלל אולם הכניסה שהפך עד מהרה למעין מתחם חפלה שמח ומלא במחיאות כפיים…

אני פשוט לחוץ כדי לראות ולהאזין לחומרים הבאים של האלבום.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות קטנטנה

וידיאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא