כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 3.11.2016

מגיעים עוד פעם לסופו של שבוע, זה מדהים כל פעם מחדש איך שבוע פשוט מסתיים לו כדי לפנות מקום לשבוע חדש, אחד הדברים הטובים בכך שזו הזדמנות לסכם קצת מהנעשה בשדה המוסיקה המקומית, קליפים, שירים, אלבומים ומופעים. 

שוק התקליטים באינדינגב. צילום: אדוה אראל
שוק התקליטים באינדינגב. צילום: אדוה אראל

כשהבלוג משתדל לדלג בזהירות בין המוקשים שהאחיות מלול, איב וליר ועומר עם #קפיש מטמינים בים הלהיטים העכשוויים הוא מצליח ל"דוג" עבור המאזינים מבחר מגוון של צלילים וקליפים הנעים בין הגרוב ועד הסלסול, בין הקלאסי ועד הרוק האלטרנטיבי הישראלי החדש, חוק בסיסי השבוע – שפה עברית, טוב, יש יוצאים מהכלל, למשל חביבות הבלוג, תאיר, לירון ותגל, גם מוסקט וחבורתו…

 

גלעד כהנא ושלישיית אי-ווה –  I'm A Tribe

מדובר ביצירה מוסיקלית משותפת של לא כוחות, הצמד של תמיר מוסקט וגלעד כהנא והאחיות חיים, לירון תגל ותאיר, הפעם מקבל הגרוב התימני הממכר של A-WA  תיבול נוסף כאשר שלישיית האחיות מתנסה לראשונה בראפ לצד השירה התימנית המזוהה איתן. כהנא כזמר וספוקן מוביל משחק כאן על הקו שבין פסיכדליה לשבטיות אפלה וכל זאת בקצב קודח של תמיר מוסקט הופכים לשיר נוטף גרוב וקצב , באסים והרמוניות בשילוב מרגש הקובעים חוקים חדשים לטרייבל סאונד העולמי. טוב מספיק חפרפרת, יאללה תניעו!!

 

בלקן ביט בוקס – CHIN CHIN

CHIN CHIN הנו הסינגל השלישי מתוך האלבום החדש SHOUT IT OUT של הבלקן ביט בוקס אשר יצא לחנויות בו זמנית בארץ ובעולם בתאריך 11 בנובמבר. עד אז משחררים חברי הבלקן סינגל קליפ נוסף, מעין מניפסט מוסיקלי מפוצץ בקצב שמבקר בלי לעשות חשבון את ההייפ והפוזה של תעשיית השואו ביזנס, על הקליפ אחראי טל זגרבה. זו ההזדמנות להזכיר כי חגיגות השקת האלבום יתקיימו בתאריך 1 לדצמבר בהאנגר 11 בנמל תל אביב כאשר חברי הבלקן ביט בוקס יארחו את בנות A-WA ומופע מיוחד ומשותף עם אנשי הלייבל החדש של מוסקט וכהנא APE  RECORDS LIVE  יחד עם מארינה מקסימיליאן.

 

מוקי – דבר איתי

הסינגל הראשון  מתוך האלבום החדש של מוקי. את המילים כתב מוקי, הלחן של דודו טסה ועל ההפקה המוזיקלית אורי אבני. האלבום החדש, אשר ייצא בתחילת חודש מרץ, יכלול עשרה שירים שנכתבו כולם על ידי מוקי והולחנו על ידי דודו טסה, מוש בן ארי, שלמה ארצי ויוצרים נוספים ביניהם גם מוקי. כך מוקי על אלבומו החדש: "את הכתיבה של האלבום החדש התחלתי לפני שלוש שנים, תקופה מאתגרת, מכוננת, מעשירה, מיוחדת ומעצימה החושפת פנים חדשות בחיים שלי. האלבום מלווה ומתכתב עם החוויה האישית שלי בתחום המקצועי והאישי, מציף ומשקף מכלול של תחושות ואירועים שהם חלק מההוויה שלי ולתחושתי גם של בני דורי. " 

 

ירונה כספי – קצה

אי אפשר להגדיר את השיר החדש אלא כיצירה. ירונה מאגדת רביעית כלי מיתר, פסנתר, קונטרבס,  גיטרה חשמלית עדינה ונגיעות פעמון למארג יצירתי הרמוני רב פנים, מנערת רוק מחוספס ותוקפני משנה ירונה מהלך וכיוון וצוללת עמוק אל תוך העולם הקלאסי כאשר קולה הצלול מרחף בביטחון רב מעל כלי הנגינה ומצליח להעביר את המסר שבנרטיב המושר, אין ספק כי ירונה עושה את דרכה בבטחה רבה לכיוון הפנתאון המוסיקלי הישראלי. את המילים כתבה יערה בן דוד ואילו הלחן של ירונה בעיבוד מוסיקלי משותף עם צור בן זאב. בתאריך 9 בנובמבר ירונה כספי תופיע בפסטיבל הפסנתר – 20:00, גלריה בלומנטל, מוזיאון תל אביב.

 

דיקלה – בדידותי הנהדרת

אחרי ששיחררה את אלבומה האחרון "סיפור אופטימי" ורגע לפני שהיא תחגוג באופן רשמי את השקתו במופע חגיגי בהיכל התרבות בתל אביב בתאריך 1 לדצמבר, משחררת הזמרת והיוצרת דיקלה קליפ לאחד הסינגלים המצויינים מתוכו – בדידותי הנהדרת, במסגרתו מגלמת דיקלה שתי דמויות היא ועצמה המדברות אחת עם השניה בבימויו של הצלם שמעון שושן

 

דורון בן עמי – סוף

דורון בן-עמי הוא מוסיקאי יוצר ומורה למוזיקה והיסטוריה, בשנת 2014 החל לעבוד על הקלטות אלבום הסולו הראשון שלו, שכולל לחנים פרי עטו. ״סוף״ הוא סינגל שני מתוך האלבום אותו הלחין לפי מילותיה של אורית דמבסקי, כך דורון בן עמי מספר על השיר: "עם השיר "סוף" עברתי מסע מתמשך מרגע כתיבתו ועד לרגע הנוכחי. הלחנתי אותו בשעת לילה מאוחרת לפני למעלה מעשר שנים. בבוקר לא זכרתי את הלחן ונאלצתי לשבת כמעט יום שלם ולחפש בעקשנות עד שלבסוף נזכרתי. זה אירוני, כי לפי הפרשנות שלי לטקסט שכתבה בכישרון ורגישות אורית דמבסקי, הוא עוסק באחת הסוגיות הקשות עבור כל אדם שעוסק ביצירה – הרגעים בהם ההשראה אובדת ונדמה שלא תחזור לעולם, רגעים בהם אתה מביט למעלה ומבקש שהיא תשוב לשרות עליך, כי היא למעשה לא באמת שלנו, אלא ניתנת לנו".

 

קלרה סבג – נברח מתוך המציאות

תקשיבו לסינגל של הזמרת קלרה סבג, יוצאת תוכנית הריאליטי כוכב נולד משנת 2012, סנונית ראשונה מתוך אלבומה השני שייצא בקרוב. את השיר "נברח מתוך המציאות" כתב והלחין חגי אוזן במיוחד לקלרה. על העיבוד חתום מאור שטרית. את קלרה סבג כבר הספיקה תעשיית המוסיקה להכיר והיא זוכה להערכה גדולה מאוד בקרב אנשי המקצוע והקהל שחיבק בחום את אלבומה הראשון שכלל בין היתר שלושה שירים פרי עטה. כך קלרה על השיר החדש: "יש בי הרבה השפעות מוסיקליות שהמכנה המשותף בינהן הוא הנשמה. אם באלבום הראשון הבאתי אלמנטים של 'סול' אמריקאי, הרי שבסינגל החדש הנשמה מגיעה יותר מהכיוון המזרחי שלי. הבאתי תבלינים מהבית".

 

אתי ביטון – דירה, שני חדרים

במרחב הימתיכוני בין שרית חדד לפאר טסי אפשר למצוא את השיר החדש של אתי ביטון, כוכבת ימתיכונית עולה שמאחוריה מתאסף "צבא מעריצים" ענק ההולך וגודל, את אתי ראיתי לראשונה כחלק מצוות הזמרים של סאבלימינל, ומאוחר יותר האזנתי ללהיט המטורף שלה שחרך את מרתפי הסצנה ההיפסטרית של תל אביב, כן אני מתכוון ל"היפסטר". כעת חוזרת אתי בדרכה לאלבום חדש עם סינגל הקורץ כקונטרה נשית למסרים שניסה פאר טסי להעביר במגה להיט שלו "דרך השלום" בטקסט והלחן שיצר עבור אתי ביטון אופיר כהן שומעים את הגרסה והתזה הנשית, בדואט הבלתי נפסק הזה בין גבר לאשה, במקום הסטוץ הלילי של טסי מוגש כאן החלום להתיישבות, התמסדות, אפילו במינימום כמו דירת שני חדרים, מוצר ההולך ונעלם מהעין. זהו שיר מבריק בעיבוד שיודע לנווט בין ניחוחות מזרח קלאסיות למקצבי פופ רקיד  וסוחף.

 

שיר לוי – נגן

סתיו בגר, פזמונאי ומלחין על השיר החדש של שיר לוי, הבן של ישי : "היום יצא סינגל וקליפ חדש לשיר לוי ״נגן״. את השיר כתבתי והלחנתי ביחד עם אחשלי המוכשר Tom Gefen…עיבוד והפקה שלי 🙂 אדיר כמה חשובה סבלנות בחיים האלו ואיך בסוף, כמה זמן שלא יהיה, הדברים מגיעים למקום הנכון. במקרה הזה אני מאושר שזמר ענק בעיניי כמו שיר – לקח את השיר הזה ושר אותו, כשכל פעם אני מתרגש מחדש. תהנו!"

 

צליל דנין – יוֹם אֶזְכְּרָה

אחרי האלבום המשולש שהשיקה צליל דנין אקא ZLIL היא חוזרת שוב אל השורשים האתניים ועושה שימוש מעולה בתמלילו של רבי שלום שבזי. יוֹם אֶזְכְּרָה חֶטְאִי בעריכה ותמלול בין זמננו בידיו של יוסף בן שלמה מהווה שיר המוקדש לסבא וסבתא של צליל כחלק מאלבום משולש שני שיושק בקרוב

 

נועם בנאי – זה יבוא

הסינגל הרביעי מתוך אלבום הבכורה של נועם בנאי אשר יכלול שירים שנועם כתב במהלך טיול בהודו ונפאל לאחר השירות הצבאי, אכן שם משפחתו מחייב ומעלה את רף הביקורת. הפעם מבקש בנאי הצעיר להזהיר ולהתריע תוך כדי המלצה להימלט ולברוח מבלי לסוב לאחור. מבשל יחדיו סכנה והבטחה כאחד. בואנה בנאי, אתה טוב!!! אני מרגיש שזה כבר בא!! אז מתי יוצא האלבום השלם?…

 

אלדד ציטרין – 5 דקות

כבר כמה חודשים שאלדד ציטרין הוא אחד הדברים המדוברים ברשת, או יותר נכון המוסיקה שלו, או יותר נכון איך שהוא יוצר ומנגן את המוסיקה שלו! כמו תזמורת של איש אחד, וכמו שזה נשמע זה נע בין האינטימי לגדול, כשהוא מופיע עם סט ייחודי שנבנה עבור המופע שמקיף אותו 360 מעלות. למעשה הוא שר, יוצר ומנגן את המוסיקה בו זמנית תוך כדי ההופעה. כעת הוא משחרר סינגל נוסף העונה לשם " 5 דקות" שדוחס סערת רגשות אדירה לתוך 3 וחצי דקות של מוסיקה ושירה. אלדד יופיע במסגרת פסטיבל הפסנתר במוצ"ש 12 לנובמבר ויארח את ליאורה יצחק.

 

אבי עדקי – אר"ץ – אלבום רוק ציבורי

משורר ואינסטלטור, זמר, יוצר, מוסיקאי אמיתי, טרובדור של החיים, המחאה ובכלל, אבי עדקי עושה לשפה העברית את מה שטובי המאהבים לא יצליחו לעשות לאהובתם. אצל אבי כל שיר הוא כתב באותיות קידוש לבנה על הקיר המרכזי בדרך אינטימית ביותר. הדרך של עדקי להגיע לליבות המאזינים עוברת דרך השכל הישר, בלי מעקפים, בלי התחכמויות, שפה אמיתית המנווטת מחשבות נכונות וראיה אמיתית ומפוכחת. את השקת האלבום יחגוג אבי עדקי בצהרי שישי 11 לנובמבר במועדון לבונטין 7. בואו!!

 

מיקה דוארי – הנמלים חזרו למטבח

כן, שם נוראי לאלבום, אך דווקא תוכנו, קרי השירים שנאספו בו הם מצויינים, הם מאוד נ עימים, מתנגנים ואפילו השפה בה כותבת מיקה היא שפה טובה. מה גם שעל ההפקה, הנגינה ובכלל מצטרפים שני קנונים מקומי ים שפורשים את כנפיהם הוירטואליות מעל מיקה, רונה קינן וחמי רודנר, סוג של זכייה בפיס, לא כך? מכל מקום מיקה תחגוג את השקת האלבום באוזן בר בתאריך 28 לנובמבר ותארח את חמי רודנר.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא