כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מטאל בצעדי תימן

מופע של להקת המטאל הישראלית Orphand Land בנימה אקוסטית לציון יום הולדתו של הסולן קובי פרחי בצהרי שישי במועדון פאפאיתו, אורח – יהודה קיסר. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

קובי פרחי ויהודה קיסר בפאפאיתו. צילום: יובל אראל
קובי פרחי ויהודה קיסר בפאפאיתו. צילום: יובל אראל

באנציקלופדיה האינטרנטית וויקיפדיה כתב מאן דהו בערך אודות להקת אורפנד לנד (Orphaned Land, בעברית "ארץ יתומה") כי מדובר בלהקת מטאל פרוגרסיבי – מזרחי ישראלית, שנוסדה בשנת 1991 על ידי קובי פרחי ואורי זילכה, תחילה תחת השם "Resurrection" ("תחייה"). הרכב הלהקה כלל בשנותיו הראשונות את קובי פרחי (שירה), אורי זילכה (גיטרה באס), יוסי סאסי (גיטרה, וכלי מיתר אתניים), מתי סוטיצקי (גיטרה) וסמי בכר (תופים), ולמרות שידעה מספר שינויים במהלך השנים, כל חבריה המקוריים פרט לסמי בכר נשארו בה עד שנת 2012. מתי סוטיצקי פרש מהלהקה ביוני אותה שנה, ויוסי סאסי בינואר 2014. כיום כוללת הלהקה את פרחי ואת זילכה, את מתן שמואלי כמתופף ואת חן בלבוס בגיטרה ובשירת רקע. עד כאן פרטי הטריוויה…

כאמור, בצהרי יום שישי האחרון ערכה הלהקה מופע אקוסטי במתחם החזרות פאפאיתו המצוי בתפר בין יפו לפלורנטין, מופע שעמד בסימן חגיגת יום הולדת לסולן קובי פרחי שהגיע לגיל ארבעים ואחת. המועדון שהמה מטאליסטים מהסוג המתון הפך בשעות הצהריים לנקודה הכי חמה בעיר כאשר חברי ההרכב שזכה להצלחה והכרה עולמית, מצאו את הזמן והרגע כדי לתת שעה של נחת למעריציהם.

אורפנד לנד הידועה במיוחד בחיבור המיתי כמעט ליסודות האמונה היהודית בשיריה ואלבומיה נתנה על קצה המזלג מאותם חומרים מבוצעים הפעם ללא רעשי רקע ועוצמות בס כבדות, חליל, גיטרה אקוסטית, סיטאר ובס אחד היוו את המסגרת המוסיקלית לשירתו של קובי פרחי אשר הקפיד לשלב מהמבחר שבבלדות לצד אירוח בנות מסצנת הפרוגרסיב המקומית לדואטים. אולם גולת הכותרת והסיבה המקורית להגעתי למועדון הייתה העובדה כי אורח הכבוד של המופע היה הקיסר של המוזיקה הימתיכונית, יהודה קיסר שעל גבו עמוסים להיטים מיתולוגיים רבים עוד מימי הזוהר של ארגוב המנוח ועד היום בפעילותו עם ההרכב הצעיר יהודה והקיסרים, ביצע דואטים בגיטרה ושירה עם קובי פרחי לשירים שכבר הפכו מזמן להמנונים מהארסנל של ארגוב כ"כבר עברו השנים", "נכון להיום" ו"אלינור".

חגיגת הצהריים הסתיימה בסימן ימי הסליחות עם ביצוע חי לשיר הכי מפורסם של אורפנד לנד הלקוח מתוך תפילות יום הכיפור "אל נורא עלילה".

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא