כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

המלך מת, יחי המלך, לילה עם המלך

המופע של לי ממפיס קינג, מחווה והוקרה לאלביס פרסלי, היכל התרבות בתל אביב, חמישי, 04.08.2016, יובל ושילי אראל מצויידים בשתי מצלמות והרבה מצב רוח לרוקנ'רול מהסיקסטיז, מביאים את המראות והקולות.

לי ממפיס קינג עושה אלביס. צילום: יובל אראל
לי ממפיס קינג עושה אלביס. צילום: יובל אראל

אם מסיבות ליל שישי של נעוריכם נסובו סביב השאלה איזה תקליט יתנגן בפטיפון, אלביס פרסלי או קליף ריצ'רד, אם רוקנ'רול בסיסי ושורשי לצד רוקבילי ונענועי אגן גברי היו הסצנה שלכם ולבטח גילכם הביולוגי חצה את קו החמישים אזי הכתבה הזו פונה אליכם.

והרוח קוראת – אלביס, קינג. צילום: יובל אראל
והרוח קוראת – אלביס, קינג. צילום: יובל אראל
והרוח קוראת – אלביס, קינג. צילום: יובל אראל
והרוח קוראת – אלביס, קינג. צילום: יובל אראל
והרוח קוראת – אלביס, קינג. צילום: יובל אראל
והרוח קוראת – אלביס, קינג. צילום: יובל אראל

המלך מת, אלביס אהרון פרסלי נפטר כמעט לפני ארבעים שנה, אוגוסט 1977, אחרי קריירה זוהרת, מוצלחת ומבטיחה, כשהוא שמן בצורה מבחילה, סובל מחוליים רבים, טורף את חייו במו ידיו עם הרגלי השתייה, האכילה, התרופות ובכלל, אלביס, מי שהיה אחד מגיבורי הרוקנ'רול האמריקאי, אפשר לאמר הכי מפורסם והכי פופולארי, הפך לאגדה אדירה אחרי מותו.

מורשתו של אלביס היא אבן פינה בעולם הרוקנ'רול, מי שהביא את הבלוז והמוזיקה השחורה היישר לפני האמריקאי הלבן והעולם בכלל, מי שהציב סטנדרטים חדשים במוזיקה הפופולרית והפך את תורת ההערצה לדת אמיתית, הלך והותיר אחריו את המוסיקה, הסרטים וההוויה.

מאות אם לא אלפים ואולי מעבר לכך תימהונים, מעריצים ובדרנים מקצועיים, אלו הקרויים "חקייני אלביס" צצו בכל פינה וקרן רחוב, גם בישראל לא פסחה התופעה ומוכרים לא אחד ולא שניים טיפוסים המתלבשים כמו אלביס, מסתרקים כמו אלביס ואפילו מנסים לשיר כמו אלביס.

לכל אותם מעריצי אלביס, עבור כל אלו שבנעוריהם רקדו את הרוקנ'רול של אלביס, לכל אלו שפלרטטו לצלילי הסלואים הרומנטים של אלביס מיועד המופע שהתקיים אמש בהיכל התרבות בתל אביב.

סטן לי, או בשמו הבימתי – לי ממפיס קינג, גדל כילד על סרטיו של אלביס פרסלי ושאב להווייתו את הדמות, כנער צעיר התאמן בחיקוי קולו האופייני של אלביס המנוח ובהמשך התאמן בתנועות ויצר בעצמו מופע מחווה לגיבורו שהסתלק מהעולם, לי בן הארבעים וחמש נחשב בעולם הרחב כאחד האמנים המצליחים להעביר את התחושה, ההוויה והחוויה המוסיקלית, התרבותית, בידורית כאחת של הזיכרון הקולקטיבי מאלביס פרסלי. אחרי שכבר ביקר בכשלושים מדינות ברחבי העולם והופיע בפני יותר ממיליון צופים, הוא נחשב בקרב קהיליות מעריצי אלביס ברחבי העולם כאחד האומנים החשובים יותר המוקירים את זכרו של המלך.

כשהוא מלווה בהרכב נגנים וצמד זמרות ליווי היודעים את מלאכתם היטב, כשהוא מחליף את בגדיו ותסרוקותיו על פי התקופות בחייו של אלביס פרסלי, לצד סיפורים קצרצרים ופכי זיכרון מפס חייו של המלך, יוצר לי ממפיס קינג מופע ביוגרפי, ססגוני, צבעוני, מלהיב, משכר ומשקר את הנפש עד המחשבה שהנה והמלך אכן קם וחי לפניך – "לילה אחד עם אלביס".

אמש התארחתי בהיכל התרבות יחד עם עוד אלפיים וחמש מאות צופים שזכו להתענג במשך שעתיים ולמעלה מכך בתצוגת תכלית הפורשת את חיי הבמה של אלביס פרסלי, מרפרף ומרחף על פני 16 אלבומי האולפן האלמותיים ומבקש להכיל את יותר משלושים להיטיו הבלתי מתמסמסים, החל מימיו הראשונים כבחור צעיר העוטה בגדי עור ועד ימי לאס ווגאס הנוצצים עם חליפות השלג מעוטרות הזהב. לי ממפיס קינג מקפיד במהלך המופע לשוות לעצמו את המראה, תנועות הגוף, המניירות וההתנועעות של אלביס פרסלי, במיוחד אחרי מאות שעות אימון ווקלי הוא נשמע כמעט כמו המקור, כשאתה עוצם עין בלתי מזויינת אתה עלול לטעות ולחשוב שהמלך חי, אך לא, זהו מופע מחווה, מופע מצוין הנוגע בנימי הדי,אנ,אי האישיים. שיאיו של המופע היו לאו דווקא בשירים הקצביים והמהירים, הרוקבילי, אלא, במיוחד, בבלדות, בשירים השקטים, הרומנטיים, כאשר כל כולך דרוך ומאזין, מזכיר נשכחות מצד אחד, מניח שוב על הבמה את ביצועי הבלוז והאמריקנה הכי בסיסיים והכי קלאסים. לי ממפיס אכן מראה שהוא קינג וקולו החזק התואם להפליא לקולו של המלך המקורי עושה לך את זה, כי אכן, אמנם המלך מת, אך יחי המלך!

המופע המצוין הזה ממשיך בסוף השבוע בהיכל התרבות, 5 לאוגוסט ליל שישי בשעה 22:00 ובמוצ"ש 6 לאוגוסט בשעה 21:00. מחירי הכרטיסים נעים בין 149-399 ₪ ע"פ המיקום, רכישת כרטיסים באתר איוונטים או בטלפון 9066*

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום שילי אראל

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום יובל אראל

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא