כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

הוכרזו זוכי פרס מפעל חיים של אמ"י לשנת 2021

בין הזוכים שלמה ארצי, דני סנדרסון, גידי גוב, חיים, משה, שימי תבורי ועוד, כל הפרטים

שלמה ארצי, חבורת "זהו זה" (אבי קושניר, גידי גוב, דב גליקמן, מוני מושונוב, ושלמה בראבא), איל באיער, בלהה מס, גברי בנאי, ג'וליאן שגראן, דני סנדרסון, חיים משה, יונה אליאן, יעקוב שפירו, מלכה חג'בי, מנשה לב רן, רפי טילור, שימי תבורי, שלומית אהרון, ושרה כהן, הם הזוכים בפרס מפעל חיים של איגוד אמני ישראל (אמ"י) לשנת תשפ"ב. המפיקים משה אדרי וטמירה ירדני יזכו בפרס מיוחד על תרומתם לתרבות הישראלית. את הפרס יקבלו הזוכים במהלך טקס שיתקיים בהנחיית נועם גילאור ביום רביעי ה-10.11 בהיכל התרבות פ"ת במעמד ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג. הטקס יפתח גם את חגיגות 40 שנה לאיגוד אמני ישראל, שנדחו אף הן בשנה בשל הקורונה.

דני סנדרסון, מכאן הדרך, מופע השקה. צילום: יובל אראל
דני סנדרסון, מכאן הדרך, מופע השקה. צילום: יובל אראל
שימי תבורי. צילום: יובל אראל
שימי תבורי. צילום: יובל אראל
שלומית אהרון, ליל שישי במוזיאון. צילום: שילי אראל
שלומית אהרון, ליל שישי במוזיאון. צילום: שילי אראל

הענקת פרסי מפעל חיים של אמ"י הינו פרויקט מיוחד שמתקיים מזה מספר שנים ביוזמה והפקה משותפת של מנכ"ל היכל התרבות פ"ת אריה ימיני, עיריית פ"ת ואיגוד אמני ישראל. בשנים שבשגרה, הפרס מוענק לכ-10 זוכים, אולם בשנת תשפ"א לא התקיים טקס בשל הקורונה, ולכן השנה מוענק הפרס גם לזוכי תשפ"א וגם לזוכי תשפ"ב. כבכל שנה, גם הפעם יוענקו פרסים לא רק לאמנים אלא גם למפיקים, על תרומתם המיוחדת לתרבות הישראלית. השנה יהיו אלה טמירה ירדני ומשה אדרי.

יו"ר אגוד אמני ישראל היוצא יענקל'ה מנדל: "כולם יודעים שהעולם התרבות הישראלי ספג מכה קשה בתקופת הקורונה, ואמנים רבים שהתקשו גם כך להחזיק את הראש מעל למים נקלעו לא אחת למצוקה. אנחנו באמ"י לקחנו חלק לצד ארגוני התרבות השונים במאבק החשוב להצלת התרבות, ולמתן תמיכה ורשת ביטחון לאמני ישראל בתקופה המאתגרת הזאת, והעבודה כמובן לא תמה. עם זאת, אנחנו מתרגשים לפגוש שוב את הקהל באולמות, לקיים את האירוע שכבר הפך למסורת, ולהוקיר תודה לאמני ישראל על מפעל חייהם".

יו"ר אמ"י הנכנס רון גנג: "אני מברך את כל הזוכים בפרס, כל אחת ואחד מהם תרם תרומה משמעותית ביותר לתרבות הישראלית. אני נכנס לתפקיד תוך תחושת אחריות ושליחות ואמשיך לפעול למען זכויותיהם ורווחתם של אמני ישראל בתקופה מורכבת זו".

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא