כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

לרקוד עם ברזל מלובן

מופע השקת אלבומו החדש של נטי ויסמן "Heroes in a Tale", חמישי, 21.07.2016, תאטרון תמונע. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

נטי, נטע ויסמן, תמונע. צילום: יובל אראל
נטי, נטע ויסמן, תמונע. צילום: יובל אראל

חפירה: הסיפור שלי עם NETA או כפי שאני מכיר אותו – נטי ויסמן, מתחיל אי שם בשנות השבעים, אני תלמיד תיכון שעובד בחנות תקליטים "פאז" המיתולוגית, הוא, גיטריסט להקת "ברזל מלובן", חברו הטוב של רמי פורטיס עוד בימים שאף אחד לא הכיר אותו, מופיעים במסיבות ימי שישי באולמות הספורט של בתי הספר התיכוניים בתל אביב, תיכון חדש, גימנסיה הרצליה ועירוני ה'.

נטע ונוי, תמונע. צילום: יובל אראל
נטע ונוי, תמונע. צילום: יובל אראל

זמן קצר לאחר מכן עניין הוביל לעניין והוקמה להקת "זבוב" כר דשא פורה להתפרעויות מוסיקליות וניסיון ליצור רוק תאטרלי בתל אביב במסגרת מועדון הרוק הישראלי שהחל להתגבש בבית לסין. בהמשך השניים מקימים את ההרכב "מים חמים", שם תופף ידידי יוסי בוזין, נטי משתתף באלבומו הראשון של פורטיס "פלונטר", סוג של אבן דרך ברוקנרול הישראלי. לאחר מכן בתחילת שנות השמונים יוצאים השניים לאירופה, חוברים לברי סחרוף, מלכה שפיגל וסמי בירנבך ומקימים את ההרכב SOB ממנו צמחה בהמשך להקת "MINIMAL COMPACT".

כאשר נטי חוזר לארץ הוא מתערה בסצנה סביב מועדון פינגווין, בזמנים ששולץ עמד בחלקו הפנימי של הבר והקים את ההרכב המיתולוגי מאדאם E עם הסולנית אלימור זילברמן.

נטע ואוהד, תמונע. צילום: יובל אראל
נטע ואוהד, תמונע. צילום: יובל אראל

לפני שבע שנים מגיח נטי שוב לזירת המוזיקה ומשיק את פרויקט "The Alchemistique", פרויקט רוק בו היו חברים 3 סולנים, אשר זכה לביקורות מעולות. מדובר באלבום שהתאפיין בסאונד עדכני המשלב מרכיבים אלקטרוניים ושואב השראה ממנעד רחב של אמנים החל מדיוויד בואי וג'ף בק ועד זירו7 ולנה דל ריי.  

הפרויקט הנוכחי של נטי ויסמן, א.ק.א NETA נקרא Heroes in a Tale ומבקש להמשיך את הדרך החדשה שלו כמפיק מוסיקלי וגיטריסט בשילוב, הוא צירף אליו את דורון טלמון המוכרת כסולנית של ג'ין בורדו והמתופף בועז וולף. את ההפקה המוסיקלית של האלבום ניהל נטי בעצמו כאשר הפעם הוא משלב רוק קלאסי לצד אלקטרוניקה עדינה וגולש אל שדות הטריפ הופ. מדובר באלבום שהוא חוויית אודיו מצוינת לצד שחרורי סרוטונין בכמויות אדירות במח האנושי…

אמש ערך נטי ויסמן מופע השקה לאלבום החדש כאשר הוא עושה שינויים פרסונליים בהפקה ובצוות המלווה את השירים, במקומה של דורון טלמון מגיעה נוי מאירסון, את מקומו של בועז וולף תופס המתופף ליאור שושן ועל גיטרת הבס ניצב גולן זוסקוביץ. אל המופע עצמו מגיע אוהד בר, זמר אשר נטל חלק בהפקתו ויצירתו של האלבום הקודם "The Alchemistique".

נטע, אוהד ונוי, תמונע. צילום: יובל אראל
נטע, אוהד ונוי, תמונע. צילום: יובל אראל

לקראת השעה עשר וחצי אל מול אולם מלא בתאטרון תמונע בחברים, משפחה ואוהבי מוסיקה, חגג נטי את השקת האלבום כאשר הוא משאיר מאחוריו את כל השנים בהם עסק בסצנת הרוק המנוכר והאפל ומציג לקהל את נטי החדש, המפיק המוסיקלי שידיו זריזות על מיתרי הגיטרה ומקשי הלפטופ והסמפלר, הנותן את הבמה להרכב ולזמרים המתחלפים בין שיר לשיר, את הפתיחה מבצעת נוי מאירסון אך משום מה חסר לי כאן על הבמה מוסיקאי נוסף, מי שמבצע במקור את השיר "Fallen Angel" באלבום הקודם, הלו הוא ברי סחרוף עצמו, חבל לי, זו הייתה יכולה להיות מחווה מעולה לדרך משותפת משנים עברו, היכן שהכל צמח והחל. אך שיר רודף שיר ואין כמעט מילים בין לבין, הקהל שרובו קשור בקשר הדוק עם נטי מכיר את השירים, ומי שלא, פשוט נהנה מהאווירה, הזמן זורם והנה מגיע סופו של המופע, משאיר בי טעם של עוד ואפילו קצת סנטימנטליזם לחומרים העתיקים, אני אופטימיסט מטבעי, מקווה שדברים ינועו ויתקדמו ונזכה לאיחודים כלשהם, אחרי מינימל קומפקט, יש מקום גם לSOB או אפילו מים חמים ולא רק במסיבות פרטיות של חברים…  

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא