כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

ש.א.ש. מנגינות אל תוך הלילה

מופע משולב של שלומי שבן, אסף אבידן ושלום חנוך באמפי פארק רעננה במסגרת "פסטיבל מוסיקה קיץ 2016" חמישי, 14.07.2016. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל, וידאו – אדוה אראל.

שלום ושלומי. צילום: יובל אראל
שלום ושלומי. צילום: יובל אראל

כך סוגרים שבוע לקראת הסופ"ש, אחרי שלל הופעות במהלך השבוע האחרון לקחנו "אתנחתא" ויצאנו למעין "חלום ליל קיץ" באמפי ברעננה, במסגרת סבב ההופעות הכלול בפסטיבל מוסיקה קיץ 2016 מבית American Express Live Experience  וחברת ההפקות Bluestone.

שלומי שבן, מופע פותח. צילום: יובל אראל
שלומי שבן, מופע פותח. צילום: יובל אראל

סימנתי מראש מהם האירועים החשובים יותר והאהובים יותר על הבלוג, הבחירה בשלושה אמנים יוצרים מבצעים, סינגרסונגרייטרס מהמובחרים והחשובים שצמחו כאן, שלום חנוך, הבכיר מביניהם, שלומי שבן המצויין ואסף אבידן הקסום שכבש את העולם כבר מזמן.

אסף אבידן בדואט עם שבן. צילום: יובל אראל
אסף אבידן בדואט עם שבן. צילום: יובל אראל

ככה כדי לחמם את האווירה הנה כמה מילים שהכברתי עליהם כאן ושם –  למשל שלומי שבן, מתארח באחד הסשנים של פסטיבל רוטשילדשתמשרה, הוא מתיישב מול הקלידים, נותן לקהל השמח את חצי השעה שהקציב על שלל להיטיו המוכרים והחדשים, עושה את כל השטיקים המוכרים אך תמיד אהובים – מי בקהל יודע לנגן על פסנתר, משפט המביא תמיד עוד זוג ידיים לקוורטט המלהטט על קלידי הפסנתר, בעודו נוטף זיעה בשל ההשתוללות והאהבהבים עם הפסנתר מזמין שבן את נגה ארז להצטרף אליו ולמלא את תפקידה של חווה אלברשטיין בשירם הידוע – . אותו שיר שפתח את מופע ההשקה החגיגי בהיכל התרבות בו מלאו זוג שפתיים וירטואליות מעל מסך הקרנה את תפקיד חווה אלברשטין כנוכחת נפקדת. תכלס, חצי שעה מתומצתת של עונג מוזיקלי שלא חווים כל יום. לדידי, סובייקטיבית ואובייקטיבית, שבן עשה את רוטשילדשתמשרה הרביעי.

שלומי שבן ואורחת מהקהל. צילום: יובל אראל
שלומי שבן ואורחת מהקהל. צילום: יובל אראל

ואסף אבידן, אני עדיין זוכר את הלילה הראשון בו חוויתי הופעה של אבידן כשאני מסתכל אחורה עד לשנת 2008, מפגש לילי בשוק הפשפשים, אחד המופעים הראשונים של אסף עם המוג'וס, רענן, אווירת אינדי, אמירה שלא מחוברת למיינסטרים כלשהו.

אסף אבידן, מכשף את הקהל. צילום: יובל אראל
אסף אבידן, מכשף את הקהל. צילום: יובל אראל

שלא לדבר על שלום חנוך, שעושה דרכו לקראת השקת אלבום חדש, אותו יעטר במופע האיחוד של להקת תמוז, אבל לפני שנה ציינתי כי אין ספק כי זו השנה של שלום חנוך, אחד מהקנונים הבכירים והמובחרים בין היוצרים והמבצעים בתחום המוזיקה והפזמונאות העברית בארץ, לאחר שפתח את השנה האזרחית בנשיקה פומבית מול מועדון בארבי מלא, הספיק להשיק אלבום חדש, לפתוח את פסטיבל ישראל בבריכת הסולטן בירושלים ולהמשיך ולהתמיד בסבב הופעות סוחף קהלים.

שלום חנוך ומשה לוי, זוג קבוע. צילום: יובל אראל
שלום חנוך ומשה לוי, זוג קבוע. צילום: יובל אראל

וכעת, כל אחד מהם לחוד בסט של תריסר שירים בביצועים אקוסטיים תחת כיפת השמיים בלב השרון, ובתוך כך לזכות בדואט של שלומי שבן עם אסף אבידן, אירוח הכל כך מוכר של צופה מהקהל לשיר בארבע ידיים עם שבן, ליווי מוזיקלי וותיק ומצויין של משה לוי לצידו של שלום חנוך בפסנתר חשמלי ואקורדיון, לזכות לביצוע משותף של שלומי שבן ושלום חנוך ממש שנה אחרי הדואט שלהם באותה תחנת כח בדרום הארץ,  ולקנח עם "מיה" הקלאסי של שלום.

שלום חנוך, דור הנפילים של הרוק הישראלי. צילום: יובל אראל
שלום חנוך, דור הנפילים של הרוק הישראלי. צילום: יובל אראל

למעשה לא צריך יותר מכך, לא יותר ולא פחות, נותר רק לאמר לקוראים זה היה סוג של חלום ליל קיץ.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו יוטיוב

 

 

וידאו פייסבוק

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא