כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

גלעד כהנא – לפעמים

המוזיקאי והיוצר גלעד כהנא משחרר שיר חדש – "לפעמים (חוסר אמונה בתעופה)" והוא שווה האזנה

אפתח בציון העובדה שבדרך כלל אני די קשוח ועטוי בשריון קשקשים הדוק וחזק מפני כל מיני התרחשויות קשות ומורטליות, בכל זאת את שירותי במשטרה שהסתיים לפני יותר מעשור ביליתי לא אחת ולא שתיים בין זירות רצח, מראות של אנשים המוטלים כגוויות על אמת, חלקיהם מפוזרים ותיאורים שלא מתאימים לכל בריה.

אולם בעת האחרונה אני חש יותר ויותר שדבר מה עובר עלי בפן הגופני, כאילו וחולשות מסויימות בזווית הגופנית תוקפות אותי מעבר לרצוי, אני משייך זאת לרעש והבחש התקשורתי המוגזם בעקבות המלחמה והמערכה הצבאית, החידלון המטורף שאנחנו זורמים בו כבר מעל חצי שנה, כנראה שהנפש עושה את שלה על המעטפת הפיזיולוגית שלה, לא פעם אני דוחה יציאה להופעות רק בשל התחושות הללו שאומרות לי איכשהו שזה לא זמן מתאים לשמוח.

הנה כעת המוזיקאי והיוצר גלעד כהנא מביא את התחושות הללו שככל הנראה גם אוחזות בו לכדי שיר חדש – "לפעמים", שיר שהוא כמובן כתב, הלחין ואף הפיק מוזיקלית.

עם שורות בהן הוא כותב ושר – "יש ימים שאתה חולה | יש ימים שאתה בריא" או משפטים כגון – "שים עלי ת׳ראש | תחשוב ואל תחשוש | ונתן לזה לצאת | ונמשיך עם זה חזק | ונראה אז לכולם שממשיך המאבק" אני חש כי גלעד מבין להלך רוחי ובכך השיר החדש שלו הופך לקטע שנוגע בכולנו.

כשהוא כותב את הטקסט הזה במקביל להוצאת השיר החדש אני מבין שהוא אכן קלע בול בפוני – "כשאתה נשבר, מספיק אדם אחד שישים לב ופשוט יהיה שם בשבילך. הוא ההבדל בין נחמה לתהום." גלעד מגיש את המלל המחודד הזה באותה דרך אופיינית שלו – דיבור מונוטוני מדוד, רפטטיבי, הופך את הטקסט למעין תפילה חרישית, נוגע ישירות בנקודות הכואבות.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא