כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

כל הצלילים של הלילה הלבן 2016

היישר משולחנם של ראש העיר ובעלי המועדונים, המידע המלא והמעודכן אודות המופעים הצפויים להתקיים במסגרת אירועי לילה לבן שיערך ביום חמישי, 30 ביוני 2016, ברחבי העיר תל אביב. קראו, סמנו ביומן.

לילה לבן 2016 לוגו רשמי
לילה לבן 2016 לוגו רשמי

דבר המפרסם: ביולי 2003 הכריז אונסק"ו על "העיר הלבנה" של תל־אביב – מרקם עירוני, היסטורי וייחודי – בתור אתר מורשת תרבות עולמית. מרכז העיר מהווה את האוסף האדריכלי הגדול בעולם של מבנים בסגנון הבין-לאומי (המוכר יותר בשם "באוהאוס"), שהקנה לתל-אביב-יפו את מעמדה הייחודי במורשת התרבות האדריכלית של התקופה המודרנית.  

מאז ההכרזה, בכל שנה, מציינת עיריית תל־אביב-יפו את הכרזת אונסק"ו בסדרת אירועי ה"לילה לבן", המשלבים בתוכם ערך נוסף של העיר: היותה "עיר ללא הפסקה", מדובר בחגיגה הכוללת עשרות אירועים הנערכים במקביל בכל רחבי העיר – בחוצות ובמרכזי התרבות – משעות הערב המוקדמות אל תוך הלילה. האירועים פתוחים לקהל הרחב, בחינם או בתעריפים מוזלים, והציבור מוזמן ליהנות ממגוון גדול וייחודי של מופעים.

אנחנו מציגים בפני הקוראים את אירועי המוסיקה והצלילים, תכלס, מוסיקה זה החיים.

 

לילה לבן במתחם ביאליקהצליל החדש של תל-אביב

מרתון הופעות חיות של הרכבים שנמצאים סביב אלבום הבכורה שלהם, לצד תיקלוטים של נציגי הלייבלים הבולטים שמייצגים את תל אביב בעולם. מדובר באירוע הפותח של חבורת התדר לקיץ 2016. תבואו להרים!!!

המשתתפים:

ריו

זואי פולונסקי ואור אדרי, זוג מוזיקאיות שממגנות כבר שנים בשלל הרכבים ופרויקטים, כשהן משלבות אל תוך תבניות הז'אנר אלמנטים מוזיקליים מורכבים, עיבודים על כלים אנלוגיים וטקסטים מתוחכמים.  פופ זו לא מילה גסה. אם עדיין לא יצא לכם לשמוע את דואו הדרים-פופ המעולה שלהם, חבל…

LIRAZ

פרויקט מוזיקלי חדש ומסקרן המשלב מוזיקה איראנית משנות ה-60-70 עם צלילים אלקטרוניים, בין מסורת לעכשיו. לירז צ'רכי חברה למפיק העל ריג'וייסר מחבורת רוו טייפס ליצירת אלבומה שבדרך, המכיל קאברים ושירים מקוריים אותם הלחינה וכתבה יחד עם אמנים איראניים. מסע בין צלילים מלנכוליים למקצבים רקידים במעטפת של סימפולים וביטים. בקיצור מסע מוזיקלי בין טהרן – תל-אביב – אל.איי.

גילי יאלו

עם כריזמה בימתית בקילוגרמים, מסר פוזיטיבי ונבחרת נגנים משובחת שמורכבת מהאנשים הכי גרוביים בעיר, גילי יאלו מציג פרויקט מוזיקלי ומופע חדש עם שילובים בין סאונדים וליינים אתיופיים מסורתיים ל-Fאנק, ג'אז, ופסיכדליה מאפריקה, הפקה עכשווית ומהודקת ושירים באנגלית ובאמהרית. שילוב חד פעמי בין אתיופיה, עבר, עתיד וטונות של גרוב.

המסך הלבן

אין דרך פשוטה להגדיר את המוזיקה של המסך הלבן, אז מי אנחנו שבכלל נתחיל לנסות.  שני הגבירים, גילברט וגבריאל לשושלת ברויד, יעלו על הבמה עם תועפות של גלאם חרוך ואורחים, כדי להדגים לכולנו איך נשמע קולו של דור.

גארדן סיטי מובמנט

אחת הסנסציות המקומיות של התקופה, הטריו האלקטרוני שהחל בהופעות קטנות ברחבי העיר, היום כבר מלהטט בין סיבובי הופעות ברחבי הגלובוס, במות של פסטיבלים נחשבים כמו גלאסטנברי ופרימוורה, לצד מועמודיות חוזרות במצעדים השנתיים המקומיים והופעות על הבמות הגדולות בארץ.

על העמדה בתקלוטיישן:

Hectik (Fortuna Records)

Rejoicer (Raw Tapes)

הכניסה חופשית, מתחם ביאליק בשעות 19:00 – 24:00

 

לילה לבן בגן הפסגה ביפו

מופע הארנבות של ד"ר קספר במופע החדש "מנגינות"

אחרי יותר מעשרים שנות יצירה, אינסוף שירים גדולים ובלתי נשכחים, להיטים שהשפיעו על המוזיקה הישראלית, הופעות שהפכו לקאלט בקרב דורות של מעריצים, ואלבום חדש ומשובח – הקספרים, ביחד עם הרכב ההופעות המשובח שלהם, מגישים מופע חדש עשיר בלהיטים מכל התקופות:"אחלום לנצח", "תראו אותי", "עולם שקט", "שמלה אדומה"," הכול יהיה בסדר", שירי האלבום החדש "מנגינות", "עד בלי די", "בוקר חדש" ועוד.

דקלה – ההופעה

במהלך השנים ביססה את עצמה דיקלה כאמנית וזמרת מסקרנת, איכותית ומרגשת, וצברה לעצמה קהל נאמן. כעת יוצאת דיקלה במופע חדש, הכולל את להיטיה החדשים לצד שיריה הגדולים מאלבומים קודמים, כשהיא מלווה בלהקה של כישרונות מוזיקליים. במופע תמצאו את כל קשת המקצבים והרגשות עליהם מנצחת דיקלה בקולה הייחודי, בעוצמות מכשפות, ובכישרונה כיוצרת.

הכניסה חופשית, גן הפסגה, יפו העתיקה בשעות  21:00 – 22:15

 

לילה לבן במרכז ברודט

מרתון מוזיקה אל תוך הלילה עם השמות החמים בתחום המוזיקה היהודית

מופע פותח: חנן בן ארי. המופע המרכזי: "לפני השינה"- ענת מלמוד מארחת את הדס קליינמן ואביב בכר

ענת מלמוד, זמרת-יוצרת-פסנתרנית וקול חדש בסצנת המוזיקה הישראלית, במופע המבוסס על שירי אלבום הבכורה: "לפני השינה". במופע, שנע בין פשטות לעומק, מארחת ענת את הדס קליינמן ואביב בכר, שותפיה בהקלטות האלבום. משתתפים: ענת מלמוד: פסנתר, שירה ׀ עדי גיגי: קונטרבס, שירה ׀  מעיין דוארי: כלי הקשה ׀ הדס קליינמן/ אביב בכר.

המופעים יערכו באודיטוריום מרכז ברודט ויוקרנו ברחבה החיצונית של המרכז על מנת לאפשר למספר רב של צופים לצפות במופע. מומלץ להצטייד בלבוש חם.

הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי, לא ניתן לשריין מקומות מראש, מתחילים בשעה 21:00

מרכז ברודט, צייטלין 22

 

לילה לבן בחניון גבעון (הארבעה)

החל מהשעה 21:00 יחלו הופעות של שלושה הרכבים מסצנת האינדי – טאטרן יפתחו, בשעה 22:00 יופיעו לולה מארש ובשעה 23:30 הג'ירפות. הכניסה חופשית מן הסתם…

 

 

ערב מחווה ללהקות השוליים במועדון לבונטין 7

זו כבר מסורת, במועדון לבונטין 7 גאים ושמחים לחזור בפעם הרביעית לערב מחווה לסצינת השוליים הישראלית! יופיעו להקות מקומיות עם גרסאות כיסוי ללהקות מקומיות שאנחנו אוהבים להיזכר בהן.

רשימת האמנים המופיעים: אביגיל רוז, שני פלג, טל רמון, רחל ירון, F E W , קובארי, The Shakes , אריק אבר – ביטמילה, עדי קשת כהן (BearMoonTree)

הלהקות "המכוסות" יוכרזו לקראת אירועי "לילה לבן"

מועדון לבונטין 7, פתיחת דלתות בשעה 23:00 כרטיסי כניסה במחיר 10 ₪.

 

לילה לבן סגול – מחווה לפרינס באוזןבר

בתאריך 21 לאפריל השנה הלך לעולמו פרינס. אחד המוסיקאים החשובים של דורנו. אין כל ספק שהוא הלך מוקדם מדי והשאיר אחריו מורשת מוסיקלית אדירה, להיטים בלתי נשכחים, אלבומי מופת וכמויות מוסיקה שהוקלטה ושמורה איפשהו בכספת של פייזלי פארק. בנוסף לשליטתו במגוון כלי נגינה פרינס נחשב לאגדת גיטרה של זמננו ופרפומר בחסד עליון, אחד שכל הופעה שלו זכורה לתמיד כחוויה מוסיקלית מהמעלה הראשונה.

ללילה אחד, באירועי הלילה הלבן של ת"א, ייצבע האוזןבר דווקא בסגול במחווה לנסיך.

הופעות חיות של: Men of North Country , לירון עמרם והפנתרים – Liron Amram & The Panthers, Meat Eating Orchids, עידן אלתרמן והנשמות הסגולות, פוטומט // Photomat

לפני, אחרי ובין לבין ידג'ה Funk Sinatra, יוקרנו  סרטים בכיכובו של הנסיך והופעות חיות נדירות

ועוד הפתעות.

מועדון אוזן בר, קינג ג'ורג' 48 פינת בן ציון 1, דלתות נפתחות בשעה 22:00, מחיר: 35 ש"ח במוקדמת, לינק רכישה: http://www.ozenbar.com/show/?token=B9IhlAO7VB

 

לילה לבן בבסקולה – לובזוק

הבסקולה פותח את שעריו בלילה הלבן ונותן לכם הצצה לעולמות השונים שחיים בתוכו –
מוזיקה, קרקס, מחול, הופעות, אנשים, בר ואווירה מיוחדת. תוכלו להשתתף בג׳אם קונטקט שיקרה על משטח מזרונים ענק, לצפות בקטעי קרקס מעולים של אמנים שמתאמנים בבסקולה וגם להינות משתי הופעות מעולות של Lubazuk ושל Pick Right. המופע המרכזי יציג את להקת לובזוק, זוהי להקה מפתיעה החולשת על לא מעט ז׳אנרים: מרוק מתקדם ועד ג׳אז, מסווינג ועד טראנס. חברי הלהקה מתארים את שיריהם כאוסף של תחושות, תמונות, מחשבות והמצאות שבחרו להוציא, או שיצאו מעצמם באופן טבעי.

בקומה העליונה תוכלו לצפות בהופעות קרקס ישנות שיוקרנו בסלון, להסתובב בסטודיו שייהפך למוזיאון קטן ויציג עבודות מתוך התערוכה Express your Marga ועוד….
פתיחת דלתות בשעה 20:00, הכניסה חופשית, בסקולה, הרכבת 72 החל מהשעה 20:00.

 

USELESS  I.D במועדון בארבי

הופעה עצבנית במיוחד לרגל השקת האלבום החדש “state is burning״ עם אורחים מיוחדים לאללה Jamie Man Alive ו- Shifka Chiefs

יוסלס איידי החלה באמצע שנות ה -90 והייתה להקת הפאנק הישראלית הראשונה שלא נשמעה כמו The Exploited. כעת, אחרי שחגגה לא מזמן 20 שנות קיום, ואחרי שהופיעה בכל העולם, להקת הפאנק האהובה חוזרת עם אלבום חדש ובועט יותר מתמיד.  15 שירים בפחות מחצי שעה בהפקת ביל סטיבנסון (בלאק פלאג, דיסנדנטס) שמעבירים מסר חד וברור – "נמאס!" לקראת האלבום החדש הלהקה כמעט ולא הופיע (באופן יחסי) בהופעות מקומיות ובינלאומיות וקיימה בשנתיים האחרונות "רק" 2 סיבובי הופעות ביפן ו-2 נוספים באירופה, וכמובן חגיגות ה20 בבארבי. בזמן הזה נכתבו מעל ל50 שירים חדשים, ו לאחר תקופה ארוכה בה הלהקה שברה את הראבק של הראש על מה יכנס לאלבום הבא ומה ישאר על רצפת חדר החזרות, נכנסו שוב לאולפן האהוב ה"בלסטינג רום" בקולרדו להקלטות האלבום “State is burning”. החזרה למקצבי ההרדקור פאנק המקוריים שקצת נעלמו בשני האלבומים האחרונים שלהם בולטת במיוחד כעת, ובמקביל הם גם חוזרים לדבר על נושאים פוליטיים ובוערים ונותנים בעיקר ביטוי לאהבה בת ה20 (ומשהו) שנה למוסיקה שלהם. לאורך 15 הקטעים אשר הגיעו לאלבום החדש החזון הגשים את עצמו בכל רגע. הלהקה מתרגשת ואנרגטית יותר מאי פעם לגבי האלבום החדש, ובצדק.

State is Burning עתיד לצאת בתאריך 1.7.2016, שוב עם הלייבל Fat Records, שהפך להיות בית חם ללהקה באלבומים האחרונים.

מועדון בארבי, דרך קיבוץ גלויות 52 תל אביב

כרטיסים במחיר 65 ש"ח / 80 ש"ח בקופה

 

 

לחצו לעיון בתוכניה המלאה של עיריית תל אביב יפו לכל אירועי הלילה

איוונט רשמי של עיריית תל אביב יפו

https://www.facebook.com/events/1733537556899214/

 

חפירות: כתבות אודות לילות לבנים שהיו והסתיימו…

2014 ,  2013 , 2012 .

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא