כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 20.05.2016

עד שיסתיים השבוע אפשר להתענג על כמה חומרים שהגיעו לידי ויש בהם יופי אמיתי.

להאזין ולנשום עמוק. צילום: יובל אראל
להאזין ולנשום עמוק. צילום: יובל אראל

המהפך הפיזיולוגי והפסיכולוגי שהבלוג חווה בעת האחרונה מותיר המון זמן פנוי להתעמק בחומרים מוזיקלים המגיעים ככה מתחת לשולחן, חלקם רחוקים מהרדאר, חלקם רחוקים מהקהל אבל יש בהם את האמת והחן שלהם ורצוי, אפילו מאוד, לחוות אותם בעצמכם, צפו, האזינו, בין לבין בטח אשחיל קצת רכילות ממוקדת על מופע צפוי…

 

גלעד שגב ורביד כחלני – רגש פרטי

זה כל כך לא הוגן כלפי, כאשר זמר, יוצר, שאני מעריך מאוד, חובר לזמר, יוצר, שאני מעריץ כדי ליצור את אקט הסיום בשחרור השירים רגע לפני השקת אלבומו החמישי. כן, גלעד שגב משחרר שיר חדש המלווה בווידאו קליפ, יצירה המשותפת לו ולרביד כחלני. שני אמנים מוערכים בארץ וגם מעבר לים, אין לי מילים. הנה משפט אחד שגלעד אמר על השיר – גלעד מספר: "במילות השיר ניסיתי לבטא את השיחה התמידית הזו בין השכל הישר לרגש הפרטי, וזכיתי שאת ביטוי הרגש הנסתר, התת מודע, יבטא אמן גדול כמו רביד, ששלל כישרונותיו הרבים הוא כשלל הרגשות האנושיים על כל צבעיהם". תכלס, בתאריך 30 למאי גלעד יחגוג את השקת האלבום החדש במועדון זאפה בתל אביב, גם רביד וגם גורי אלפי יתארחו, תענוג.

 

גיא רדוביץ' והראסטאפאריי – SAMORA

לבטח לא לפליי ליסט של תחנות הרדיו, היצירה הטיפה ארוכה הזו (תשע וחצי דקות), הנפתחת עם המוטיב הברברי של נגני הגיטרה ממאלי בדרך כלל וממשיכה  לפיוז'ן חצוצרות וכלי הקשה אפריקאי מעולה, הנה פרי יצירתו של גיא רדוביץ מוסיקאי הפעיל בהרכבים "אנסמבל חביבתי", "כפיים", "כבשוש" ו"שיבת ציון" באמצעות פרויקט חדש שלו "Afro Up Roots" המופק באופן עצמאי ובנוי מחומרים מקוריים שנכתבו בהשראת האפרו ביט, מוסיקת הבלוז ממאלי, והרגאיי רוטס, לצידו של גיא ניצבים, או יושבים, חבורת נגנים ווירטואוזים היוצרים סופר גרופ אמיתי –  הראסטאפאריי: גלעד לוין (מההרכב Turbens) בגיטרה, אבירם קושניר (מההרכב מג'הול) בבס, רגב ברוך (מההרכב בינת אל פאנק) על התופים, איתמר בן יקיר (מההרכב הודנא אורקסטרה) בחצוצרה, אייל נצר בסקסופון, ניצן היימן  (מאנסמבל חביבתי) בחליל ועידו צור בכלי הקשה. SAMORA הינה היצירה המלווה קליפ שאמורה לפתוח את הפרויקט, בינתיים הם מופיעים בירושלים, אבל אתם זכיתם ולא סתם כי הצליל ממאלי מזכיר לי שבתאריך 22 במאי בלילה יופיע ההרכב Atri N'Assouf  שהם משבט הטוארג וכבר ביקרו כאן במועדון בארבי, הפעם הם יופיעו ברוטשילד 12, מה שאומר שכניסה חופשית, יארחו את יוסי פיין, תבואו בגלביות.

 

 

הילי ילוןהבית הוא הלב

את הילי ילון ראיתי לראשונה כאשר פעלה כזמרת סולנית בלהקה האלמותית אנרגיה חולנית, הרכב שעסק בפסיכדליה מוטרפת שנתנה להילי דרור להפוך את קולה לכלי נוסף במגוון הכלים שיצרו מוסיקה בהרכב, מעבר להיותה זמרת הילי היא גם כותבת, יוצרת ושחקנית העומדת להשיק אלבום חדש, כעת היא משחררת מתוכו את הסינגל קליפ הנאה – הבית הוא הלב, על שום המונח הבינלאומי הסמי מיתולוגי "הבית הוא היכן שהלב" המיוחס למצביא הרומאי פליניוס המזדקן שהיה גם פילוסוף וחוקר בן המאה הראשונה לספירה, תאזינו, תקשיבו, תביטו. המילים של הילי, הלחן של אדם בן אמיתי. ביום ראשון 22 למאי היא תופיע בלבונטין 7 בשעה 22:00.

 

יולנטה – רגליים ארוכות

יולנטה הנה יוצרת ייחודית היודעת ליצור עולם חדש עם טקסטים וצלילים הנוגעים בך חזק מבפנים. כעת היא עומדת בפני השקת אלבומה השלישי שיענה לשם " לא היה אף פעם שקט" בהפקתו המוסיקלית של אמיר גרומן מההרכב "מריונטה סול" הבאר שבעי, זו הפקתו השלישית ליולנטה.

אווירת הטקסטים של יולנטה, ילידת ליטא, היא עניין מיוחד ולא שגרתי, היא מצליחה לנוע בין בדידות לחמימות, בין זכרונות לחלומות תוך כדי מסע בנבכי הנפש, הסינגל הנוכחי רגליים ארוכות הוא סוג של חיפוש תמידי הנעטף למאזין- הצופה בקליפ המנכיח אווירה ביזארית מאוד ויוצר עניין בהקשבה.

 

ירונה כספי – שיר אושר 

אני רגיל לשמוע את הדיסטורשין וההברות האופייניות לירונה כספי, סוג של סמל מקצועי או מותג המלווה אותה, הפעם הופתעתי לחלוטין כאשר את אוזני קיבלו כלי המיתר העוטפים את שיר אושר שאת מילותיו כתבה המשוררת יערה בן דוד, חלק מאסופת שירי משוררים שני אותם ליקטה ירונה כספי לכדי אלבום חדש העונה לשם "דדלוס הציפור", שינוי כיוון מרענן ומוזר גם יחד לכיוון הפקה אקוסטית עם מגוון כלי נגינה, ירונה בורחת מתדמית הרוקנ'רול הכסחני והמתריס והופכת הפעם לקול העמוק והנעים של לבבות ומחשבות הבאים ממשוררים רגישים. אין ספק שהסקרנות הולכת וגואה באשר לתוכנו המלא של האלבום ושיר אושר הוא בבחינת טעימה מקדימה המגרה את התיאבון המוסיקלי.

 

האחיות ג'משיד – ארמון מחול

את האחיות ג'משיד פגשתי לראשונה אשתקד בפסטיבל יערות מנשה, כן ממש בצהרי יום שישי, מתחת לעץ בחורש הגובל עם מתחם הקמפינג, הם השרו אווירה ענוגה חצי מנומנמת, מערסלת ונעימה עם שורת שירים אותן שילי ג'משיד כותבת והיא יחד עם עדן אחותה מנגנות ושרות יחדיו בליווי גיטרה אקוסטית וצ'לו, כעת הן עושות את הצעדים האחרונים לקראת השקת אלבום הבכורה שלהן ומשחררות את הסינגל המתוק הזה – ארמון מחול  (כמה ארמונות עטפו אותנו השנה – ארמון בזמן, ארמון וכעת גם חול…), האלבום שאת הפקתו ממנו באמצעות הון מההמון עם פרויקט הדסטארט יושק בתאריך  8 ביוני בבית אבי חי בירושלים, עיר מגוריהן.

 

קמה ורדי – רפסודה

קמה ורדי היא אחת מהמוזיקאיות המסקרנות בסצינה המקומית. כותבת, מלחינה ומנגנת בשלל כלי מיתר מיוקללי הקטן ועד בנג'ו וגיטרה אקוסטית, בגיל צעיר מאוד הספיקה לתור את אירופה עם חברותיה להרכב La La Cravat, לחזור ארצה ולהקים הרכב נוסף ולבסוף לצאת לקריירה עצמאית אך להיות מוכרת בסביבה די קטנה. כעת, כארבע שנים לאחר אלבומה העצמאי הראשון משיקה קמה ורדי אלבום במתכונת EP שחציו בשפה העברית וחציו באנגלית, מתוכו היא משחררת כעת את הסינגל – רפסודה. גם קמה מימנה את ההפקה באמצעות גיוס הון מההמון דרך הדסטארט, כמה מופלא שיש את האמצעי הזה. השיר עצמו מוקדש לאמה ולחברותיה, הופק מוסיקלית, כמו כל האלבום, בידיו של דן זיתון ובין המוסיקאים הנוטלים חלק בהקלטתו מצוי למשל ניב הרמתי עם ההרמוניקה, תאזינו.

 

 

מיכאל בן שמעון – ים שחור

מיכאל בן שמעון הוא זמר, יוצר, סקסופוניסט, גיטריסט ומפיק מוזיקלי. אשר החליט לאחר יותר מעשור של שיתופי פעולה עם הרכבים ואמנים שונים, להתקדם לקדמת הבמה ולהביא את הקול הייחודי שלו אל המאזינים, באמצעות קול רך ועמוק , הגשת טקסטים מלאי העטופים בלחנים מרגשים נחשף מיכאל בן שמעון כיוצר מקורי השואב השפעות מגוונות ומבשלן לתבשיל מוסיקלי ענוג ונעים, "ים שחור" הוא סינגל מתוך אלבום EP בכורה העתיד לצאת בימים אלו, תאזינו, תעקבו.

 

הילה סעדה – מטבעות של שוקולד

את הילה פגשתי לראשונה בחורף 2013 כאשר חגגה את השקת השיר הראשון שלה – אם תחזור, אותו בצעה בשתי גרסאות, האחת כלהיט דאנס והשניה אקוסטית ונינוחה, מאז עברו ימים רבים, הילה הספיקה לככב במספר סדרות בטלויזיה ולאחרונה אף ליטול חלק כאחת הכוכבות המרכזיות במחזמר המחודש מרי לו, את החלום שטוותה לפני מספר שנים להשיק אלבום בכורה היא לא הזניחה ואכן כעת הסינגל החדש – דמעות של שוקולד מהווה בבחינת הכרוז על מועד ההשקה החגיגי לאלבום הראשון והמלא של הילה – לרוץ בתוך ענן, את ההשקה תחגוג הילה במופע במועדון צ'לסי הוטל בתאריך 1 ליוני ותארך את יהלי סובול שסייע ביצירת האלבום לצידו של המפיק המוסיקלי אמיר צורף, תגיעו למופע!!!

 

המולך – הכל פה מת

מולך הוא שמו של האל העמוני שלכבודו נערך פולחן קורבן האדם מהאלף השני לפנה"ס. המולך גרסת 2016 הוא הרכב רוק ״צעיר ועצבני״ המתעסק בקורבנות האדם בכנען של היום. על בסיס הרמוניות מעורערות, טקסטים חריפים ודיסטורשן במשקל כבד, המולך מצליחים לתרגם מה שרבים מאיתנו מרגישים לסטירת לחי מוסיקלית. יובל בר אילן, גיטריסט המוכר בדרך כלל מהרכב הג'אז גרוב של אבי ליבוביץ, האורקסטרא, חבר לזמר גדי לוי, לגיטריסט הדר לוי, נגן הבס ניר הורביץ והמתופף שחר אדרי לסגנון הרחוק כל כך מהוויה השגרתית שלהם, נותנים דרור לדיסטורשן ולטקסטים מחאתיים, המולך יופיעו בתאריך 9 ביוני בבסקולה, צריך להיות מעניין.

 

 

דוד לביא – אלבום בכורה

לביא, אחד המוזיקאים המסקרנים שנחשפו בעקבות תוכנית הריאליטי כוכב נולד, משיק כעת אלבום בכורה הכולל 11 שירים אותם לביא כתב הלחין ושר, לביא המגיע מבית דתי אך מושפע בהווייתו המוסיקלית מסגנונות בינלאומיים לאו דווקא רוקנ'רולים טהורים מצליח בכרטיס הביקור המצויין הזה להנגיש למאזין חווית סאונד, מלודיה וטקסט המשלבים, מחברים ומלאים ברגש אמיתי תמונת חיים מלאת ניגורים על גבי מצע איכותי ביותר, לפעמים השצף קצף המיינסטרימי של מכונת הרייטינג מצליח להנביט זרעים של איכות אמיתית וטהורה, הרווח כולו של המאזין. ובדרך אגב מדובר באלבום שהופק בדרך הכי חכמה שיש כיום – הון מההמון, פרוייקט הדסטארט מוצלח. לביא יחגוג את השקת האלבום בתאריך 1 ליוני בתיאטרון תמונע.

 

אסף איילון – Rewire

זהו אלבום הבכורה של אסף איילון, המגיע אחרי שנים של פעילות כיוצר, כגיטריסט, מעבד ואף מפיק מוזיקלי, החודש השיק אסף סוף סוף את אלבום הסולו הראשון הכולל תריסר יצירות פרי עטו והלחנתו בשפה האנגלית הנעים על הקו העדין שבין הפולק והרוק, תוך שיתוף פעולה עם גבע אלון ועלמה זוהר, קולו העמוק לצד פריטת הגיטרה יוצרים יחדיו תחושה סמי ממכרת, האזינו.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא