כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

מתנות קטנות

ליל הסדר מתקרב ועמו העומס בתיבת הדואר, שפע אלבומי מוסיקה חדשים, כמה מילים.

אלבומים חדשים לקראת החג ובכלל. צילום: יובל אראל
אלבומים חדשים לקראת החג ובכלל. צילום: יובל אראל

כמו משה רבינו המכה בסלע עם המוט כך המוסיקאים מכים בברזל כשהוא חם, וחומו עולה ועולה לקראת חג החירות, הוא הוא חגם של האלבומים, דיסקים, תקליטים. מתוך השפע שיצא לאור, נבחרו תריסר ששווה באמת להשקיע בהם כמה זוזים, דזבין אבא או החבר הטוב והעשיר.

שלמה ארצי – קצפת

כי אלבומים חדשים של אריק איינשטיין כבר לא יצאו יותר, ומאז אותם רגעים על בימת פסטיבל הזמר ופתאום קם אדם הפך שלמה ארצי לאחד מעמודי התווך הכי גדולים והכי חזקים והאמת, גם הכי אהובים על הקהל הישראלי, האיש המסוגל להפוך רשימת קניות, נייר טיוטה או ספר טלפונים לשיר הנישא בפי כל יוצא כעת עם אלבומם חדש העונה לשם קצפת, אלבום שבתוכו מונחים כמה דובדבנים או תותים איש איש על פי בחירתו, שיתופי פעולה ודואטים עם יובל בנאי, דיקלה, אמיר דדון, ישי ריבו, צמד הדרים פופ העכשווי ריו של אור אדרי וזואי פולנסקי ואפילו הגבעטרון, שי מצוין למוצאי האפיקומן שכבר עברו את גיל השלושים.

אסף אמדורסקי – פה

כי הוא הכי פדנט והכי פורץ דרך בעת ובעונה אחת ותמיד הוא נמצא צעד אחד קדימה לפני כולם, כי אמדורסקי מיטיב לשלב טקסטים עליים המובנים לכל הדיוטה עם מנגינות הנשענות על גבי שכבות צלילים מתוחכמות ועשויות ביד אומן, כי האלבום כולו אביב אחד גדול החל מהשדות הצהובים וכלה באנשים השקופים, מתנה מצוינת לאחות של החבר הטוב שֶׁלְּךָ, או לאח של החברה הטובה שֶׁלָּךְ..

דנה ברגר – האוסף Live

כי רוקנרול בעברית זה פשוט דינמיט (ר' צ'רלי מגירה, שם) והשירים שהקליטו במהלך סבב ההופעות בשנתיים האחרונות של דנה ברגר הם אסופת להיטי זהב שאתם פשוט מכירים ואוהבים, במיוחד כשיש בהם אתה גרוב והלכלוך של המופע החי בלי הניקיון הסטרילי של חדרי חזרות ואולפני הקלטות, זה נקרא שירים שנשמעים עם נשמה, אתם תאהבו את האלבום, גם האמא של הכלה תאהב את האלבום, ואתם יודעים מה? גם הילדים הקטנים של השכנה יאהבו את האלבום, כי זה רוקנרול בעברית והוא תמיד דינמיט..

ישי לוי – עכשיו הוא חול

כי ישי לוי הוא פשוט אחד הקולות המשובחים שבמוזיקה הישראלית. האלבום החדש שלו הנו מעין אסופה של שיתופי פעולה עם דודו טסה, שמוליק נויפלד ועוד, האלבום כולל שירים חדשים המיטיבים להדגיש את קולו המעודן מאחד, החביב מנגד והמצוין בכללי של ישי לוי, אתם תאהבו אותו.

הדג נחש – שותפים בעם

גדולתה של להקת הדג נחש היא לא במקצבים המרקידים, לא בהיפ הופ הציוני, ישראלי, מקומי, כאן ועכשיו, גדולתה טמונה בסוד המילים, כך היה, כך הווה וכך יהיה (אני מאמין ומקווה). חברו את הגדולה הזו לעובדה שהפעם הם מפנים את הבמה לחברים, אורחים, גווני גוונים של שורת מוסיקאים, יוצרים מבצעים המגיעים ממחוזות שונים בקשת המוסיקלית המקומית, שאנן, גיא, שלומי, יא יא וחבריהם פונים לאברהם טל, יודית רביץ, אהוד בנאי, אקו מורגנשטרן, אלרן דקל, יוסי מזרחי, פלד, גבע אלון, מרינה מקסימיליאן, ועוד כדי ליצור עימם אלבום שירים חדש, אלבום הממשיך את המסורת הרהוטה והחכמה של שירי מחאה הנעטפים בגרוב הדג נחשי האופייני מטובל הפעם בתבלינים אישיים, הן במנגינות והן בטעמים שכל אורח מביא עימו להוויה ההיפ הופית של הדג נחש. יוצרים יחדיו אלבום המתהדר בשם הכל כך פשוט ורב משמעויות "שותפים בעם".

יובל דיין – ליבי ער

שנתיים לאחר הצלחת אלבום הבכורה "לאסוף" ממשיכה יובל דיין את הנוכחות המוסיקלית שלה כאחד הקולות הנשיים היותר מעניינים בנוף המוזיקלי המקומי. יובל היא זמרת ויוצרת, הכותבת ומלחינה את רוב שיריה. האלבום החדש מכיל תשעה שירים שאת רובם יובל כתבה והלחינה בעצמה, לצד שירים שכתבו והלחינו אהובה עוזרי, דודו טסה, גלעד כהנא ודודי בר דוד. עם הרמטכ"ל הצטרף אליה לשירה ביום העצמאות האחרון מי אתם שלא תטו אוזן ותחבקו בחום את האלבום החדש… 

רוני דלומי – תסתכל עלי

האלגוריתם שפותח את אלבומה הטרי של רוני דלומי הוא מורכב מאוד, צריך אומץ לא קטן כדי לחבר את היצירה המאוד מורכבת הזו, שאיננה מתחנחנת למאזין בהרמוניה מעודנת ומאתגרת את התודעה בטקסטים של אהבה וערגה לא פחות מאשר במבנה המוסיקלי יוצא הדופן ולא במטרה לפתות כדי לשבת ולהמשיך להאזין, משצלחת את מבחן הקבלה נפתחים בפניך השערים ואתה מוזמן לא רק להסתכל על רוני דלומי, הבחורה הנאה לכל הדעות, אלא להמשיך ולהקשיב לכל שמונת שירי האלבום החדש אותם היא כתבה ואף הלחינה בסיועו של אביב קורן ובהפקתו המוסיקלית של אורי אבני.

פאר טסי – מה נשים רוצות

אין חולק על העובדה שפאר טסי, אחד הווקליסטים התימנים החמים, נמנה על הזמרים והיוצרים המצליחים בישראל, זוכה פרס אקו"מ (שיר השנה 2016) ומתהדר בהצלחה בינלאומית לאחר שהספיק לכבוש את ניו יורק ופריז באולמוצ הכי נחשבים, הוא משיק אלבום חדש, שלישי במספר הכולל 16 שירים שנכתבו והולחנו עבורו בידי שורת מקצוענים ואף הוא עצמו, אמנם האלבום אינו מעיד על חידושים והמצאות אבל פאר מיטיב לשמר את הצליל, הסגנון והאיכות הקולית לצד האווירה האופיינית המלווה אותו, בלדות אהבה לצד חגיגות חפלה, שירים על בילויים ליליים וסתם שמחת חיים, אם את תימניה את חייבת את האלבום הזה ברכב\בית\ סמארטפון. ואם את לא? את עדיין חייבת. 

ליאור פרחי – ישראלי מילדות

כשהאזנתי לראשונה לאלבומו החדש של ליאור פרחי נזכרתי מיד בזהבה בן, על שום מה? על שום אלבומה משנת 1998 "הביתה לחזור" הכולל 11 ביצועים מחודשים לשירים שכבר הוכרזו כשירי ארץ ישראל היפה, זהבה נטעה בהם את התבלין המזרחי במידה הנכונה והפכה אותם ליצירות יותר אמיתיות מהמציאות, כך גם ליאור פרחי באלבומו החדש, הוא מחדש את מיטב הלהיטים הישראליים עליהם גדל, ליאור, הידוע כזמר ומבצע מוסיף לשירים תבלין מרענן וגוון משלו. אחד המומלצים לשעת בין הערביים בדרך חזרה הביתה, אתם תנהגו רגועים, בהתחייבות. 

אריאל זילבר – מישהו

כי אריאל הוא אריאל, מאז קולנוע במקום ועד עתה, הוא שומר בקנאות מופתית על סגנונו הפשוט אך המלהיב, עם טקסטים מתחכמים בפשטותם ומקפיצים במנגינותיהם, אריאל שזכה בפרס מפעל חיים השנה מטעם אמ"י, שזכה בפרס כבוד מטעם אקו"ם ועל מדף אלבומיו מונחים שורות שורות של להיטים מיתולוגיים רעננים וטריים היום כתמול שלשום חוזר עם אלבום שכל כולו כיף אחד גדול. 

ישי ריבו – פחד גבהים

אלבומו השני של ישי ריבו ממשיך בקו ישיר את היצירה המצויינת שהוא מוביל אל מול קהל היעד שלו ומעבר לכך, אני יכול להגדיר במפורש כי מדובר בתמלילים המקבלים את השראתם מארסנל הטקסט התנ"כי והמקראי, מעובדים ברגישות בידי ישי, פסוקי תפילה שזורים בהם לכדי שירים שחלקם הגדול כבר תפס את הקהל בשבי, לחנים פשוטים וקליטים העוטפים טקסטים רגישים.

ארז לב ארי – כתמים של תרבות

ארז לב ארי, נחשב ובצדק לאחד האמנים והיוצרים המוערכים ביותר הפועלים כיום. אלבומו החדש "כתמים של תרבוצת" כולל תשע רצועות מילים הנובעות מהחוויות, הזכרונות של ילדותו, הוא מצליח לעטוף את התמונות והצבעים ששמורים באלבום התמונות האישיות שלו בתבלינים נכונים ומדוייקים ההופכים את המאזין לשותף אמיתי באותן חוויות, אין ספק כי השיתוף הפורה עם פטריק סבג לצידו בהפקה עושה את האלבום לאחת מפיסות הארט האמיתיות שיצאו בעת האחרונה, אם אתם מאמינים באמנות ותרבות, שימו יד על עותק.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא