כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

מיכאל מושונוב ואלמה שדה-מושונוב – המלחמה האחרונה

במסגרת פרויקט "מילה שלי! משירי חנוך לוין" מבצעים מיכאל ואחותו אלמה את השיר "מלחמה אחרונה", האזינו

הפרויקט "מילה שלי! – משירי חנוך לוין" הינו פרשנות עכשווית לכמה משיריו הנוקבים של חנוך לוין, בהשתתפות אמנים שונים ומפתיעים. המוזיקאי אבנר גייגר, העומד מאחורי הפרויקט הצליח ליצור מחווה מלאת הומור לשפה הייחודית, העוקצנית והמצחיקה של לוין, וכן לאמירתו החזקה. בהשתתפות: שאנן סטריט, שירן קרני, מוני מושונוב, ליליאן ברטו, יוסי צברי, אושרה, סגול 59 ואיתי טיראן, המבצעים כמה משיריו הסאטיריים של חנוך לוין בלחנים חדשים של אבנר גייגר והפקה מרתקת של שאול בסר.

כעת יוצא לאור השיר – "המלחמה האחרונה" כאשר בביצוע הנוכחי עליו אמונים אבנר גייגר ושאול בסר אשר הלחינו את מילותיו של לוין ועיבדו אותם הם הצליחו לחבר ראפ, אופרה פסיכדלית והמחשבות של חנוך לוין תוך שימוש בטקסט החוזר על עצמו בעינוי אישי בפיהם של האחים מיכאל מושונוב ואלמה שדה-מושונוב, זמרת האופרה. הביצוע וההפקה האינטנסיביים יוצרים מפגש הזייתי של אופרה והיפ הופ, יחד עם המילים העוצמתיות של חנוך לוין. זאת גם הפעם הראשונה שהשחקן והראפר מיכאל מושונוב, ואחותו, אלמה שדה-מושונוב, המככבת על בימת הקומישה אופרה בברלין, משתפים פעולה.

כך אבנר גייגר על השיר החדש – "אח ואחות, אלמה ומיכאל, בביצוע ראשון יחד. קבלו את "המלחמה האחרונה". השיר נולד באמצע סגר ב׳. התעוררתי בשלוש לפנות בוקר מחלום מוזר על הטקסט הזה שכבר תקופה התעסקתי בו, על בטהובן ועל צ׳יילדיש גמבינו. השיר כבר ריחף שם. ישבתי לעבוד כל שארית הלילה לתרגם את החלום לביט ולדמיין את המשפטים של לוין יוצאים בראפ ואופרה. יחד עם שאול בסר השלמתי את השיר, ואלמה שדה מושונוב ומיכאל מושונוב המדהימים יצקו בו חיים באולפן. התוצאה בסוף – שיר הזייתי והרבה יותר עוצמתי ממה שחלמתי במקור באותו לילה. הנה הוא לפניכם."

כך מושונוב על השיר המשותף והמיוחד – "שמח ומתרגש לשתף מתוך האלבום ״מילה שלי! משירי חנוך לוין״ את ״המלחמה האחרונה״ שיתוף פעולה ראשון שלי ושל אחותי אלמה ❤️. האלבום כולו מוקדש לחנוך לוין ולטקסטים המדהימים שהוא כתב הפעם בביצועים ולחנים חדשים. מאחורי הפרויקט עומד אבנר גייגר ויחד איתו על ההפקה המוזיקאלית אחראי שאול בסר האגדי. המסע אל תוך השיר היה כמו לצלול לתוך הצגה של 3:37 דקות. את הקליפ ביים דייב שחר ואני הייתי השחקן/זמר חיבוק ותודה לכולם"

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא