כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

אקו"ם מעניקים והתימנים שרים

טקס הענקת פרסי אקו"ם לשנת 2016 בעולם המוסיקה הישראלית עמד השנה בסימן תימן, יום שני , 4.4.16, אולם סיטי הול החדש בסינמה סיטי, גלילות. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל. (הידיעה מתפרסמת גם ב"מגפון" פורום לעיתונאים עצמאיים).

אהובה עוזרי, כלת פרס מפעל חיים. צילום: יובל אראל
אהובה עוזרי, כלת פרס מפעל חיים. צילום: יובל אראל

כאשר דוד בן גוריון, מי שהיה ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל אמר כי חזונו הוא לראות רמטכ"ל תימני, הוא לא שיער בנפשו כי כמה עשורים מאוחר יותר אגודת הקומפוזיטורים, מחברים ומו"לים, אקו"ם, תכתיר בערב אחד מספר מבני העדה התימנית בתחום המוסיקה ואף תעניק פרס מפעל חיים לשניים מבניה של העדה…

במהלך טקס חגיגי שהתקיים אמש במעמד שרת התרבות הגברת מירי רגב הכריזו נציגי אקו"ם על הזוכים בפרסים מטעמה בתחום הזמר העברי, כמידי שנה מעניקה אקו"ם, פרסים בשווי כולל של למעלה מחצי מיליון ₪ על מפעלי חיים, הישגי השנה, פרסים לעידוד היצירה ופרסים מיוחדים נוספים בתחום הזמר העברי.

גולת הכותרת הייתה הענקת פרסי מפעל חיים בתחום המוסיקה ליגאל בשן ולאהובה עוזרי, שני האמנים סוקרו בהרחבה בבלוג בהופעותיהם, כך יגאל בשן לאחר קבלת הפרס – "אני מרגיש שהפרס הזה הוא הכרת יוצר. הערב הזה עושה אותי מאושר, אני מקבל המון אהבה וזה נותן לי כוח להמשיך". גם אהובה עוזרי הכריזה מעל במת הטקס –  "אני מאוד מעריצה את רגב. אני רוצה לומר לכם, לקבל את הפרס – מה זה עושה לי? זה נותן לי עוד כמה שנים לחיות. אני רוצה להודות לקהל הנכבד, שאתם איתי, ואני רוצה להודות למשפחה שלי".

ועדת השיפוט כללה השנה את: קרן פלס, זאב נחמה, פיטר רוט, סגיב כהן והעיתונאי נועם גילאור. על פי החלטתם הוענקו השנה הפרסים כדלקמן (הפרסים והנימוקים):

פרס ע"ש נעמי שמר על מפעל חיים  – יגאל בשן

הענקת פרס מפעל חיים ליגאל בשן. צילום: יובל אראל
הענקת פרס מפעל חיים ליגאל בשן. צילום: יובל אראל

זכות גדולה נתנה השנה לוועדה לבחור באמן יוצר ומבצע מהגדולים ביותר שיש בארץ- יגאל בשן. הקריירה הארוכה ושיריו היפים הם חלק מכובד וחשוב בפס הקול הישראלי. רבים משיריו מושרים בפי דורות של אוהבי זמר עברי, גם ובעיקר בפי הדור הצעיר- הוכחה לגדולתו של יגאל כיוצר ייחודי שכותב שירים שיישארו לנצח בפנתיאון השירה הישראלי. ״קפה אצל ברטה״ ״יש לי ציפור קטנה בלב״ ״אהבת הדסה״ ״ודוד יפה עיניים״ ״תן לי״ ״כוכבים לא משקרים״ הם רק חלק קטן מרשימה ארוכה של להיטים המנונים שמושרים בפי כול. כאמן יוצר הכתיבה של יגאל לרוב נגעה בשילוב של בין מזרח למערב, מהראשונים שהמציאו בעצם את הסגנון הישראלי החדש – משנות השישים ועד היום. יגאל בשן נמצא על הבמות מגיל 15 ושיריו היפים בקולו המיוחד הם פס קול שלם שמלווה אותנו מאז ועד היום. תודה לך יגאל בשן – בשם כול חברי אקו״ם ובשם כול אוהבי הזמר העברי- על תרומתך האדירה לתרבות הישראלית.

פרס ע"ש אהוד מנור על מפעל חיים  – אהובה עוזרי

הענקת הפרס לאהובה עוזרי בידי שרת התרבות. צילום: יובל אראל
הענקת הפרס לאהובה עוזרי בידי שרת התרבות. צילום: יובל אראל

יוצרת- זמרת, פזמונאית, מלחינה, מוזיקאית, ומעבדת מוזיקלית. אהובה הינה מחלוצות הזמר הים תיכוני בארץ ואחת מעמודי התווך שלו. טיפחה וקידמה אמנים צעירים רבים בתחילת דרכם, הבולט שבהם- זוהר ארגוב. עוזרי, הוציאה 15 אלבומים כשהבולטים מבניהם "היכן החיל" ו"צילצולי פעמונים". כתיבתה שורשית ומתכתבת עם מוסיקה ערבית והודית. אהובה בין המוזיקאים היחידים בישראל שמנגנים על כלי הנגינה ההודי "בולבול טרנג" שהפך לקולה הייחודי ולסימן ההיכר שלה. ייחודיות כתיבתה ללא ספק הותירה חותם על דורות רבים של יוצרים בתחום המוסיקה הים תיכונית אך לא רק. סגנונה הפונה למגוון רחב של קהלים ואמנים – הוכחה לכך – שיתופי הפעולה הרבים של אהובה לאורך הקריירה שלה- יהודית רביץ, הדג נחש, דקלון, סגיב כהן, ועוד. הוועדה רואה בהענקת הפרס לאהובה ככבוד גדול והוא ניתן לה באהבה ובכבוד רב.

פרסים נוספים חולקו כדלקמן –  פרס ע"ש לוין קיפניס לתרומה מיוחדת בתחום היצירה לילדים – לנורית הירש ומיכל חזון, פרס ע"ש משה וילנסקי לשיר השנה – "דרך השלום" בביצוע פאר טסי, פרס ע"ש סשה ארגוב על הישג השנה למלחין שמעון בוסקילה על האלבום "למה לי", פרס ע"ש עוזי חיטמן על הישג השנה לאלבום – "ואם פרידה" של דיקלה, פרס ע"ש ענבל פרלמוטר לתגלית השנה – נצ'י נצ', פרס ע"ש יוסי בנאי על הישג השנה למחברים  טונה ( איתי זבולון)  וניר דנן, פרס ע"ש יאיר רוזנבלום להישג השנה למעבד דני ( פילוני ) קרק, פרס בית היוצר של אקו"ם לתמיכה בהפקת אלבום ליוצר – שלומי ברכה, פרס ע"ש דניאל סמבורסקי לעידוד פרסום היצירה למלחינה – ענת מלמוד, פרס ע"ש עלי מוהר לעידוד פרסום היצירה למחבר – רמי לב, לגברי מזור- על תרומתו לקידום היצירה והיוצרים הישראלים, למהנדס הסאונד- יעקב מורנו- על פועלו לקידום המוסיקה הישראלית, השיר הישראלי המושמע ביותר – "טרמינל 3 " – בביצוע דודו אהרון, הרכב האלקטרוניקה המצליח – Red Axess.

לעיון בדיווח אודות טקס אקו"ם לשנת 2015

לעיון בדיווח אודות טקס אקו"ם לשנת 2014

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהטקס

וידאו, צילום – אדוה אראל

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

4 תגובות

  1. אין ליהודי תימן מה לשמוח. אקו"ם רשמה שירים ממורשת יהודי תימן ע"ש אומנים, שהם לא הלחינו ולא כתבו ורק חמדו וגזלו את מורשת יהודי תימן, כפי שחטפו את הילדים של יהודי תימן, כך חוטפים את שיריהם. הדבר הפך למסורת כנגד התימנים, חטפו את ילדיהם, חטפו את שירים, חטפו את ספרי התורה והתכשיטים. ולצערי, אקו"ם אינה מתייחסת ומצביעה על האומנים שנתנו תצהירים.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא