כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

השכבות של אוהד עילם

מופע חגיגי – השקת אלבום בכורה בעברית לאוהד עילם "שכבות", מועדון האזור, 01.09.2012, אורחים – דנה עדיני ומיכאל גריילסאמר. היה, שמע, צפה ותיעד – יובל אראל.

אוהד עילם והגיטרה, האזור. צילום: יובל אראל
אוהד עילם והגיטרה, האזור. צילום: יובל אראל

אוהד עילם, מי שהיה סולנה המהפנט של להקת מיספלאג הירושלמית שהספיקה לחרוש את צפון אמריקה, יוצא לדרך חדשה, עם פרישתו מההרכב המצליח, לוקח אוהד את החומרים האישיים שלו, אלו שהמתינו בסבלנות במגירה ומתרגמם לכדי שירים מצויינים, בתמלילים, במנגינות, בעיבודים.

זהו מעין מסע בו משיל אוהד את השכבות וחושף את סודותיו, מאווייו, זכרונותיו, אוהד שבעבר מיגן עצמו בהרכב רוק המדבר באנגלית, נחשף עתה, השימוש בעברית הופך את השירים לישירים ונגישים במיוחד. הנגיעות האקוסטיות לצד החומרים הטעונים יוצרים שקיפות מעוררת הזדהות ומרגשת במיוחד.

אוהד אקוסטי, שכבות. צילום: יובל אראל
אוהד אקוסטי, שכבות. צילום: יובל אראל

הספקתי ללוות את אוהד כברת דרך קצרה בדרכו להשקת האלבום, עקבתי אחרי הסינגלים ששוחררו אט אט מחומרי האלבום, הראשון – "עומד יציב", השיר הרביעי באלבום, העוסק בדבר והיפוכו, לא, הוא אינו עומד יציב, אהבה אישית, אהבה שהתפוגגה, ואולי עוד תחזור, בזכרונות, דמעות, תמונות, שיר המלווה בקליפ מצויין המיטיב להעביר את המסר בויז'ואל, מסע מעניין. הסינגל השני – "מחכה למנוחת הלב", השיר השני באלבום, על הרצון הזה לשנות ולהשתנות אבל ללא מאמץ, שהשינוי יקרה מעצמו, אבל אין ממש סיכוי כשלא נוקטים בשום פעולה…גם סינגל זה מלווה בקליפ מיוחד, שנוצר באמצעות שימוש בסמארטפון. הסינגל השלישי – "התעוררתי מאוחר", השיר השישי באלבום, בדרך אלגורית מוציא את אוהד מהמסלול בו התהלך הלאה לעבר דרך חדשה, המרמז כאן אוהד על הפרישה ממיספלאג והבחירה בקריירת מוסיקה עצמאית? גם שיר זה לווה בקליפ עם השקתו. הסינגל הרביעי והאחרון, שהושק ממש שבועיים לפני השקת האלבום – "שכבות", הנושא את שם האלבום, מעלה מעין זכרונות מפגש עם אהבה…מלווה אף הוא בקליפ שאכן כשם הנושא מבקש לקלף את השכבות של הרגשות.

בנוסף לשירים אלו מצויים באלבום שהושק אמש עוד שישה שירים שאת כולם כתב והלחין אוהד, למעט שניים – "מים טובים" בו שותף עידו בוקלמן בתמליל ו"די כבר" בו שותף בתמליל איתמר אשפר. השירים בכללם בנויים ומעובדים נכון, המילים מובילות את המאזין יחד עם אוהד בדרכו החדשה מלהקת מיספלאג למסלול העצמאי, אך עדיין ניתן לשמוע את הצליל הייחודי להרכב הזה בין המילים, יללות הגיטרה המנסרת, במיוחד בשיר התשיעי באלבום "לבחור את הטוב" בו משתף אוהד פעולה מעבר לנגניו גם עם מיכאל גריילסאמר בכינור, שיתוף פעולה המתקיים בשלושה שירים באלבום, שיר זה מסתיים ביבבות הגיטרה לצד צריחת הכינור, ביצוע מצויין לכך התקיים במהלך המופע החגיגי.

דנה עדיני ואוהד עילם, האזור. צילום: יובל אראל
דנה עדיני ואוהד עילם, האזור. צילום: יובל אראל

כן, אמש התקיים מופע חגיגי במועדון האזור, המקום ההוא לשולי הכרך עם הספות ורצפת העץ, כלי הנגינה המשתלשלים מהתקרה ותצלומיהם של כמה מעמודי התווך בעולם המוסיקה בכללותה. למופע שנערך על מנת לחגוג את השקתו של האלבום "שכבות" הצטרפו מעבר לנגניו של אוהד עילם – על התופים: אוריאל סוורדין, בגיטרת בס: מידד כהן, קלידים וקולות שירה: יונתן דסקל, גיטרה חשמלית: יובל מן, קולות שירה: מאיה מכלל, גם האורחים דנה עדיני (הבנות נחמה וזמרת יוצרת בזכות עצמה) ומיכאל גריילסאמר, האיש, הכינור והרעמה.

גריילסאמר ועילם, האזור. צילום: יובל אראל
גריילסאמר ועילם, האזור. צילום: יובל אראל

הקהל שמילא את המקום כלל, כמקובל במופע השקה חגיגי, הרבה הרבה חברים, לדרך, לחיים, ליצירה, אוהד, מי שבנשמתו עמוק עמוק נשאר רוקר מכסח, לא החזיק מעמד הרבה זמן ב"אווירה האמנותית", הוא קרא לצופים לקום ולהתקרב, לשמוח, לרקוד, לא לשבת, האמת, כשמאזינים לאלבום, פעם אחר פעם, ומגלים צלילים חדשים בכל האזנה, שמים לב לתחכום שבעיבודים, לפשטות אך עם תעוזה שבמילים, מבינים שאכן היתה כאן באמת סיבה למסיבה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151123783909654.460551.721654653&type=1&l=a8edf9bce4

וידיאו – תמצית שבתמצית מהצלילים והמילים

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא