כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 31.01.2016

תם החודש הראשון של השנה האזרחית, מותיר אחריו הרבה צלילים חדשים

חנות מוסיקה נטו, שמועות על סגירתה, האם תיעלם מהנוף? צילום: יובל אראל
חנות מוסיקה נטו, שמועות על סגירתה, האם תיעלם מהנוף? צילום: יובל אראל

סוגרים שבוע עם ערימות של חומרים חדשים בתחום המוסיקה, אחרי האזנה, בדיקה והחלטה, אלו שהיו טעימים במיוחד מוגשים לכם עם תחילתו של שבוע חדש, בתיאבון.

 

רפי אדר – הגולם

רפי אדר, מוסיקאי, קולנוען ומסעדן עזב לכמה רגעים את הפסטה על שולחן העבודה ונפנה לעמול על אלבום שירים פרי כתיבתו יחד עם עמיתיו רועי פרייליך ואבישי טוכמן, הגולם הנו שיר הנושא של האלבום שאת השקתו יחגוג רפי אדר ביום שלישי, 2 לפברואר, במועדון בארבי, בואו.

 

איזי – בקרוב אצלך

הראפר איזי, ארז שרון מביא את הקלישאה הכי בנאלית לכדי להיט מקפיץ ומרקיד הסוחף אחריו את ההמונים, בקרוב אצלך היא הברכה\קללה הכי נדושה באירועים משפחתיים, רומן בוצ'אצקי הבמאי לקח את הטקסט והמנגינה ועיצב עבור איזי את הקליפ האולטימטיבי המדגיש וממחיש כיצד נראה עוד אירוע משפחתי מהצד של האורחים שעדין לא קנו טבעת / סגרו אולם / מצאו בן/ת זוג.

כשאיזי חימם את המופע של אמן ההיפ הופ שון פול בהיכל ביד אליהו בסוף השבוע שעבר, הוא ביצע לראשונה את השיר החדש, ביצוע אותו תיעדתי היישר מקדמת הבמה, כאשר תיעדתי את הביצוע הכרזתי כי ברגע שהקליפ הרשמי יחצה את רף מאה אלף הצפיות אני אעלה את התיעוד הזה, אז זה קרה יותר מהר ממה שציפיתי. כך שיש כאן הן את הקליפ המקורי הרשמי והן את התיעוד בלייב שלי.

 

 

Full Trunk – Look Who's Back

הלהקה שפרצה השנה לתודעת הקהל ממשיכה להביא את הבשורה של ז'אנר ה- 'בלוזרחית' בסינגל ראשון מתוך אלבום שלישי. גל ניסמן וחבריו יחגגו את יציאתו של השיר החדש בהופעה חגיגית שתתקיים בתאריך 10.2.16 במועדון בארבי ת"א, הם יארחו את רוני פיטרסון. והקליפ – משעשע!!!

 

המוסד – סדקים

בדרך לאלבומם השני משחררים חברי המוסד שיר חדש מתוכו "סדקים", האלבום החדש מורכב מ 10 יצירות והופק על ידי יוסי שטרית, הוא עוסק במציאות של ישראל בשנת 2015, מנקודת המבט של הדור הצעיר. חברי המוסד יחגגו את השקתו במופע שיתקיים בתאריך  25.02.2016 במועדון האזור, הם יארחו את חמי רודנר.

 

גלעד שגב – לא צריך יותר

סינגל חדש משחרר הזמר והיוצר גלעד שגב לקראת השקת אלבומו הבא ממש בקרוב. הסינגל יוצא על רקע ההחתמה של גלעד בשבוע שעבר לניהול בארה״ב כחלק מהפריצה הבינלאומית שלו. גם בשיר זה מוכיח גלעד כי הוא אחד היוצרים מבצעים האיכותיים שיש לנו והציפיה לאלבום המלא רק מעלה את המתח!!

 

דוד ד'אור – אל תפחד לעוף

דוד ד'אור, אחד הזמרים היותר מוערכים ואהובים בארץ משחרר סינגל ראשון לקראת אלבום חדש, השיר מוקדש לבנו גיא אותו ראיתי מתארח לצד האב במופע מיוחד וחגיגי לפני מספר חודשים באמפי קיסריה. במסגרת האלבום החדש ייטלו חלק בכתיבה, הלחנה ועיבוד כמה מהשמות המוכרים ביניהם גיא ויהל, קובי אפללו, ברי סחרוף ועוד, יש למה לצפות, תמיד!

 

אניה בוקשטיין – כל יום שעובר

בדרך לאלבום סולו שני משיקה אניה בוקשטיין סינגל נוסף למילים שכתבה ובהפקתו של ג'וני גולדשטיין. כך אניה על השיר – "… השיר הזה נולד מתוך רצון לזוז ולהזיז, ללכת למקומות של גרוב ושחרור ואחרי הסינגל הקודם – "הכל עוד לפני", מבחינתי מדובר בחימום מנועים נוסף. חברתי שוב עם ג'וני גולדשטיין שהפיק את אלבום הבכורה ויחד הלחנו את השיר הזה. אני שמחה להמשיך ולהתפתח כמוסיקאית, שמחה על ההקשבה של הקהל ובעיקר על הרעב האמיתי להמשיך ולאתגר את עצמי גם כזמרת וגם כשחקנית"

 

דנה ברגר – מתוך האוסף החדש Live

אחרי שהספקתם לראות את דנה בזוית השונה כמתמודדת בתוכנית הריאליטי השרדות היא לא שוקטת על שמריה ומשחררת שני סינגלים ישנים חדשים, השירים שנבחרו מתוך האלבום הם "בא והולך" ו"הנה באתי הביתה" מוגשים בביצועים מתוך סבב הופעות שקיימה במהלך השנתיים האחרונות ברחבי הארץ שיושק בעצמו במהלך מופע חי, חגיגי במיוחד בו תארח דנה את שלומי שבן, זה יקרה בתאריך 29 למרץ בזאפה תל אביב. מופע שיפתח גם סדרת אירוחים חדשה שתכלול בהמשך את שלום חנוך, מירי מסיקה, ירמי קפלן, חמי רודנר ועוד…

 

 

משה בן יוחנה – חבל שלא באת לים

זהו סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה של משה בן יוחנה בהפקתו של עמיר לב. ביום שישי הספקתי להאזין לשיר שתפס את אוזני, הבוקר, כאשר חלפתי בנסיעה על םפני הטיילת התל אביבית, התנגן השיר בתחנת הרדיו 88FM, ניכון שהתאים ככפפה ליד אל מול הים החלק, החוף הלבן והשקט שליווה את הנסיעה, אמרתי לעצמי שאני חייב לשתף את השיר בבלוג, האזינו.

 

שירי גולן ודורי בן זאב – חוץ מזה הכל בסדר

אין ספק שאסתר עופרים הנה אחת הזמרות המיתולוגיות החיות כאן על פני כדור הארץ, כבר אז בשנות השישים של המאה שעברה היא פצחה בקריירה בינלאומית לצד ביצועי שירים אלמותיים בזכות הטקסטים וכמובן בזכות קול הפעמונים שלה, שירי גולן מבקשת ליצור מחווה לשירים אלו באלבום חדש אותו הפיק קובי פרחי מאולפני מצלול, בין שירי האלבום שכמובן מצורף כאן להאזנה ורכישה, שחררה שירי וידאו קליפ לביצוע משותף שלה עם דורי בן זאב לשיר "חוץ מזה הכל בסדר", האזנתם? הרווחתם!

 

 

CRuNCH 22 – mess with Alice's Adventures in Wonderland

האמת שאין צורך להכביר במלל, קראנצ' 22 הם הרכב שיוצר תוך כדי חציית גבולות דמיוניים ומציאותיים, כל שאני מסוגל לאמר הוא – הי אתם שגדלתם בילדותכם על ספורה של אליסה והשפן, הכובען, המפטי דמטי, מלכת הקלפים והחתול המחייך (אף מילה על הזחל הסטלן), האלבום הזה מיועד עבורכם, תחזיקו חזק במשענות הכסא או הספה ותאזינו לניתוח הלב הפתוח וסריקת התהודה הגרעינית שהם עושים לסיפור הקלאסי.

 

רגל סברס – סמל סטטוס

הודעה שהתקבלה באמצעות שליח רכוב על גלגשת במשרדי הבלוג – "הלייבל העצמאי פיתקית גאה לבשר לעולם על יציאת אלבום הבכורה של רגל סברס. האלבום – "סמל סטטוס" מכיל אחד עשר שירים עתירי הוקים, אנרגיות מתגלגלות וגיטרות עקומות ומשולחות רסן. רגל סברס מייצרת שילוב משכנע בין נעורים פלגמטיים ומחורמנים בפריפריה הנתנייתית  והמנונים פיקסיזיים עם סאונד ענקי.

הלהקה, שחבריה (מיתר ענבר, אסא משולם, סער חסון ונתנאל רצאבי ) בני העשרים וקצת הקימו לפני שנתיים, מגיעה להשקת אלבומם בכושר שיא אחרי שכיתתו את רגליהם להיכן שרק הצליחו, והפכו ללהקת הופעות מאוד כיפית, אנרגטית ומשכנעת.

האלבום הוקלט על ידי אריאל פלג ב"בית פיתקית" בו גם תיערך ההשקה. בערב ההשקה- שישי ה- 5 בפברואר, יופיעו גם רייסקינדר והתזמורת הטרופית.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא