כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מה קשור קסמים לרוקנ'רול?

גיא מזיג חוגג את השקת אלבומו "השחור החדש" במועדון בארבי עם הרבה אורחים שמחים, רביעי, 06.01.2016. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל, וידאו – אדוה אראל.

גיא מזיג,ה שחור החדש. צילום יובל אראל
גיא מזיג,ה שחור החדש. צילום יובל אראל

מאתיים דקות תמימות של מסיבת ריקודים עולצת נמשכה חגיגת ההשקה לאלבומו הטרי של גיא מזיג, מוסיקאי, פזמונאי, מלחין, גיטריסט, ומפיק מוסיקלי המוכר במיוחד כמי שהיה חבר בלהקת הדיסקו Fאנקי המקומית "הדורבנים" – השחור החדש.

היכרותי הקרובה הראשונה עם גיא מזיג הייתה לפני קצת למעלה מחצי שנה עת חגג את השקת "לבד במדבר", הסינגל הראשון מהאלבום שבדרך, במופע חגיגי במועדון האזור, מופע אותו הגדרתי כמסיבת חברים, בקהל ועל הבמה, כאשר גורי אלפי, תמיד Fאנקנסטיין, מריאנו אידלמן, תמיד מצחיק וטלי אורן תמיד בילי שוורץ הצטרפו לחגיגה המוסיקלית ולשירה.

גיא מזיג ומריאנו אידלמן, אלטע זאכען. צילום: יובל אראל
גיא מזיג ומריאנו אידלמן, אלטע זאכען. צילום: יובל אראל

את יכולותיו המקצועיות כמפיק ומנהל מוסיקלי טעמתי בערב מחווה לאריק איינשטייין במלאת שנתיים ללכתו בטרם עת, הסיבוב האחרון עם גיא על הבמה התרחש ממש לפני פחות מחודש עת התארח במופע השקה חגיגי של חברו אסי ישראלוף מהשלישייה "מה קשור" המתגלה אף הוא כמוסיקאי מוצלח באותו מועדון, האזור.

אמש, כחלק מהחגיגה, כינס גיא מזיג, תוך הצגת מסיבה מוסיקלית עשירה עם הפקה מושקעת, את חבריו משכונת הילדות, ציון ברוך, אסי ישראלוף, ושלום מיכאלשווילי, הם הם שלישיית "מה קשור" הקופצנית המגכיחה כל ניוטרון בחלל האטמוספירה, את מריאנו אידלמן וחבריו להרכב הדורבנים הכמעט מיתולוגי אחיו הצעיר אייל מזיג ועידו אופק.

את החימום למסיבה הגישו חברי הטריו לא, גיא שמי, ניר ווקסמן וגיא לוי, החיבור של גיא שמי לגיא מזיג  מתחיל עוד בימים שהלהקות שלהם נגנו בעיקר Fאנקי גרוב, סוג של סגירת מעגלים וחיבור חברים, אמנם המוסיקה שלא יוצרת היא שירה לירית חצי צינית מאמתחתו של גיא שמי עם מבנה מוסיקלי ייחודי, והקהל שהגיע אמש למועדון בארבי ביקש במיוחד לרקוד ולשיר את הדורבנים ולהיטיו החדשים של גיא מזיג, אך החיבור עם הטריו הפותח היה מוצלח, האלטרנטיב סייד קיק של גיא שמי צלח יפה מאוד את הקהל הצעיר, חלקו הגדול כאלו שטרם ידעו לסובב את הסקאלה ברדיו כשהדורבנים היו בשיאם…

תכלס, מאתים דקות של הופעות, מתוכן שעתיים וחצי כמעט של גיא מזיג עם החברים שלו, מגישים את המיטב מהדורבנים, מהאלבום החדש, ומטריפים את הקהל בצחוק ושמחה.

גיא מזיג וגורי אלפי, Fאנקי. צילום: יובל אראל
גיא מזיג וגורי אלפי, Fאנקי. צילום: יובל אראל

"השחור החדש" הנו אלבום המשלב בהצלחה צבעי סול ונשמה לצד מוסיקה לטינית מרומזת, רוקנ'רול מחוספס והרבה שמחת חיים. כשמו כן הוא – מעיד כאלף עדים על אהבתו החזקה של גיא מזיג ליסודות המוסיקה הנכונה – גרוב שחור המורכב משלל סגנונות הFאנקי, סול, בלוז והיפ הופ.

ולשאלה בפתיחת הכתבה – קשור קשור, כי זמן הבמה של שלישיית מה קשור במהלך המופע היה אחד משיאי הערב, דחקה מוסיקלית שהביאה את הקהל לשמוח יותר מהשמחה השוטפת במופע…אשכרה קסמים ורוקנ'רול. בקטנה – מה קשור, נעליים משופשפות זה כל כך צה"ל 67, תתקדמו…

האלבום, מחנה הלהקות

 

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

  1. האם אתה יכול להעלות את הקטעים של שירי הדורבנים (אייל וזיגו)? ראיתי אותכם מצלמים אותם אז

  2. האם תוכל להעלות את הסירטונים עם השירים של הדורבנים? (אם אייל וזיגו) ראיתי אתכם מצלמים את זה אז

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא